• 0

Salaris uit werkmaatschappij en dividend uit beheer maatschappij

Beste Allemaal,

 

Ik heb een vraag, ik heb een beheer bv en hieronder hangen twee andere bv's.

Van mijn beheer bv ben ik 100% eigenaar en van de eerstvolgende 50%, de eerstvolgende is 100% aandeelhouder van de derde bv.

 

Nu wil ik mijzelf voor het minimale salaris dat je als DGA verplicht bent op de loonlijst zetten. De rest wil ik via een managment factuur rechstreeks naar mij beheer maatschappij overmaken.

 

Nu mijn vraag: 1. Mag dat? 2. kan ik dan geld overmaken naar mij prive met het gunstige 25% divident tarief?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties,

 

Edwin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

beste Edwin

 

Begrijp ik dat je niet in jouw beheer BV op de loonlijst staat? Lijkt me logisch om dat wel te doen. Dan keren de dochter BV's managementfee uit aan jouw beheer BV en betaalt jouw beheer BV aan jou een salaris (en evt. dividend).

 

Let wel goed op de regels van het fictief loon. Het is niet zomaar € 41.000. Als een marktconform salaris hoger is, dan moet je minimaal op 70% van dat marktconforme loon gaan zitten. Er staat een column in de wacht over het fictief loon. Deze zal met een aantal weken online komen.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.