• 0

Societe Anonyme in Luxemburg

Hallo Levelers,

 

Ben nieuw hier als lid, maar long-time lezer. Nu maar eens zelf een vraag neergelegd :)

 

Ik kreeg een spannend schrijven van de VDG-Group over het oprichten van een Societe Anonyme in Luxemburg.

 

Met wervende teksten waarin zaken als "de verdampende waarde van de accountant in NL", "tot 36,25% belastingbesparing" en hun administratieve diensten: "tot 40% besparing op administratiekosten".

 

Ongetwijfeld hebben velen van jullie dat schrijven ook gekregen. Zie anders attached.

 

De details over Ltd's etc. zijn allemaal genoegzaam bekend/hier te vinden, maar dit vehaal ken ik nog niet.

 

Zinvol om in te verdiepen? Wie weet het naadje van de kous?

 

In het verlengde daarvan; ik ben bezig een nieuw bedrijf voor te bereiden, waarmee ik, zodra de omzet het toelaat, naar het buitenland wil. Duitsland of België. Emigreren dus, en bedrijf moet mee. Ik heb begrepen dat je dan eerst met de fiscus hier mag afrekenen als betrof het een bedrijfsbeëindiging. Is dat te omzeilen met (bijv.) vroegtijdige oprichting van zo'n Societe Anonyme in Luxemburg?

VDG.pdf

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat ik wel heel aardig vind van deze organisatie is dat ik 't zelf mag zeggen! Een lichtpunt in duistere tijden.

 

Sorry, maar dit soort teksten (en de opmaak) is volgens mij meer geschikt om kleuters te verleiden ijs van Alo te kopen ipv Olgi.

 

Van de website; "Door een eigen vestiging in Luxemburg te hebben, wint u aan imago als ondernemer, exporteur, consultant, vervoer, maritieme techniek van de onderneming." Behoudens het hoge onzingehalte is dit ook nog eens een prachtig exemplaar van "kromzinnerij".

 

Ik meende trouwens de laatste tijd ingefluisterd te hebben gekregen dat er zoveel belastingspijtoptanten zijn in Nederland. Waarom zou dat zijn?

 

Nee, ik heb niet 't gevoel dat je hier veel mee opschiet, in ieder geval niet zolang je in Nederland woont. Maar... just my two cents.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Max,

 

Ik heb de informatie gelezen, maar het wordt nergens echt concreet. Mooi, die 36,25% belastingbesparing, maar hoe die belastingbesparing dan tot stand komt kan ik uit de info op de website niet opmaken, Is het een besparing op vennootschapsbelasting, dividendbelasting, loonbelasting of een combinatie hiervan?

 

Het is nog altijd zo dat winsten behaald in Nederland belast zijn in Nederland, ongeacht de rechtsvorm. En als je je bedrijf verplaatst naar het buitenland moet je in principe afrekenen met de fiscus. Echter, als je nu al zeker weet dat je over een X-aantal jaren naar Duitsland of België wilt verkassen, kun je je bedrijfsstructuur daar nu al op inrichten.

Link naar reactie
  • 0

Lezers, voor goed begrip, ik kreeg een PM van Odeon met nadere vragen, erg aardig! Zoals: Wat voor soort onderneming, huidige structuur (eenmanszaak, vof, BV, wel of geen Holding), winstniveau. Dit zijn mijn ideeën:

 

Soort onderneming

Trainingsbureau. Primair gericht op particulieren. Specifiek, door mij geschreven programma(‘s). Ik leid docenten op om onder mijn ‘paraplu’ (maar niet in dienstverband) mijn cursussen overal in klasjes te doceren. Tevens trainingsweekenden en -weken ‘op locatie’ (vnl in buitenland). Boeken en trainingsmateriaal worden in eigen beheer uitgegeven. Kleine staf van mensen, rest 'modulair' en 'extern' regelen.

 

Winstniveau

Indien programma aanslaat, hoog. Maar het gaat me om het uitdragen van kennis en niet om geld verdienen. Ben (vrijwel) niet geïnteresseerd in persoonlijk financiëel gewin, maar wil de verdiensten gebruiken om het bedrijf te laten groeien, te perfectioneren en lange levensduur te geven zodat zoveel mogelijk mensen bereikt kunnen worden.

 

Huidige structuur

Het bedrijf bestaat nog niet, maar zal vermoedelijk vanwege de omzet binnen afzienbare tijd een BV danwel Ltd o.i.d. moeten worden. Holding wellicht interessant? Aangezien ik graag weg wil uit NL, rijst de vraag of ik überhaubt wel moet beginnen met een NL-rechtsvorm. Ik zou het ‘t liefst het zo vormgeven dat ik NL kan beginnen, dan naar bijv. DE kan verhuizen en daarna wellicht weer naar elders, zonder dat ik telkens last heb van een 'afrekencircus'.

 

Link naar reactie
  • 0

de volgende vage club die maar wat roept over het NL belastingklimaat.

 

Ik mis ook even hoe zij denken om te gaan met het situsbeginsel. Ik wil best een SA in Luxemburg, maar als de feitelijke leiding in NL ligt, dan betaal ik gewoon LB, dividendbelasting en VPB in NL. Hoezo fiscaal voordeel?

 

Wees dan open en eerlijk en roep dat er met wat kunst en vliegwerk een structuur neergezet wordt met een trust o.i.d.

 

Nu is het gebakken lucht.

 

Mijn 2 cent derhalve.

 

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de reacties. Flauwekul dus allemaal. Ben ik nu in elk geval niet de enige die dat nu weet.

 

Moderator, ik begin nu een nieuw draadje (onderwerp) n.a.v. de vragen / opmerkingen van Odeon en mijn reactie daarop. Anders wordt het zo'n kind met een waterhoofd... Onderwerp: Grensoverschrijdend trainingsbureau ; juridische structuur?

Mocht ik iets tegen de regels doen, lees ik het graag.

Link naar reactie
  • 0

Een kickje, ik was gewoon nieuwsgierig hoe dit er na bijna drie jaar uitzag.

 

Rob v.d. Graaf MBA staat op Linkedin genoteerd als "CEO VDG Groep Delft BV".

 

Een recensie op administratiekantoor-gids.nl vermeldt het volgende:

 

13 februari 2011 | Frits Hubbeling

Slechte ervaring

 

Klein accountantskantoor met te grote ambities.

 

Een verschil van ruim 37.000 is twee jaar lang niet opgemerkt door deze accountant. Eigenaar houdt zich niet aan beloftes m.b.t. uitbetaling van credit factuur. Geen aangifte inkomstenbelasting gedaan totdat ik er zelf om vroeg. Gevolg hiervan is een naheffing van ruim Euro 500,00 wegens te laat aangifte doen. Er was ook geen uitstel aangevraagd. Conclusie: onbetrouwbaar.

 

Maar, last but not least - en dat maakt 't des te interessanter:

 

 

Op 10-06-2011 is Vdg Groep Delft B.V. te Delft (Zuid-Holland) door de rechtbank in 's-Gravenhage failliet verklaard. Als curator is aangesteld mr. J.J. Wittekamp. Het insolventienummer van deze zaak is F.11/404. De (hoofd)activiteit van Vdg Groep Delft B.V. is rechtskundige dienstverlening, accountancy, belastingadvisering en administratie.

Er zijn (nog) geen verslagen beschikbaar.

 

Bron: faillissementsdossier.nl

 

Met name dat "klein accountantskantoor met te grote ambities" lijkt me de lading hier prima te dekken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.