• 0

Onieuw aanmelden bij Belastingdienst als het bedrijf verhuist?

Hallo allemaal,

 

Ik wil het adres van mijn BV bij KVK wijzigen (van Gelderland van Amsterdam). Nu is het kantoor van Belastingdienst in Apeldoorn. Moet ik ook mijn BV opnieuw aanmelden bij het kantoor in Amsterdam? Kan ik niet bij het kantoor Apeldoorn blijven?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

HeRaFin,

 

Bedankt voor je informatie. Dit houdt in dat mijn belasting zaak na verhuizing door een ander Belasting bureau (in de nieuwe regio) wordt behandeld. Klopt dat?

 

Als ik een nieuw bedrijf ga oprichten, moet ik via mijn accountant mijn bedrijf aanmelden bij het regionale belasting bureau. Klopt dit ook?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

HeRaFin,

 

Als ik een nieuw bedrijf ga oprichten, moet ik via mijn accountant mijn bedrijf aanmelden bij het regionale belasting bureau. Klopt dit ook?

 

 

 

Hoeft niet per se door een accountant gedaan te worden (is niet verplicht) aanmelden kan je ook zelf doen, bij de belastingdienst hebben ze daar formulieren voor deze vind je hier

 

Dit moet je dan sturen naar de inspectie van jouw regio de adressen daarvan vind je hier

 

groet

erik

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Erik.

 

 

Ik heb nog een vraag die waarschijnlijk niet zo veel te maken heeft met het onderwerp.

 

Ik heb een BV in regio Gelderland, belasting kantoor is Apeldoorn. Ik ga tweede BV oprichten met een adres in Amsterdam. Kan ik de tweede BV ook aanmelden bij Apeldoorn? Anders zijn er twee kantoren die bezig zijn met mijn belasting zaken.

 

Alvast bedankt en hoop mijn vraag duidelijk te zijn.

Link naar reactie
  • 0

Normaal gesproken draagt de fiscus dat zelf intern over, hoef je niets voor te doen. Fiscus wil de vennootschappen en hun eigenaar graag bij dezelfde behandelaar hebben. Kan alleen wel even duren en er raakt wel eens wat kwijt. Aanmelden kan het beste in de regio van de vestigingsplaats, want daar wordt het automatisch als eerste naar toe doorgestuurd.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Joost,

 

ik maak dat niet op uit het stuk van TS, eerste post betreft een verhuizing, daarna over een BV in gelderland en een nieuw op te richten bv in Amsterdam.

 

Ook heeft TS een ander topic geopend met een soortgelijke vraag maar dan over het DG loon. Ik vind TS een beetje onduidelijk worden.

 

groet

erik

Link naar reactie
  • 0

Erik,

 

Deze site heeft me veel geholpen. Ik ben aan het voorbereiden van het oprichten van mijn tweede BV en heb veel vragen. De uiteenlopende vragen weerspiegelen mijn gedachte. Als je vindt dat mijn vragen door elkaar zijn geplaatst en dat niet is toegestaand, het spijt me erg.

 

Ik ben je behulpzaam wel dankbaar.

Link naar reactie
  • 0

Hoi MXL,

 

was niet kwaad bedoeld hoor mijn opmerking, ik ben alleen de draad kwijt denk ik.

 

Maar als ik het goed samenvat bedoel je het volgende:

 

 

[*] Je hebt nu een BV in Gelderland

[*] Je wilt een BV oprichten in Amsterdam

[*] Beide BV's zijn losse entiteiten

 

Als dat zo is zullen beide BV's door hun eigen belastingdienst (apeldoorn en amsterdam in dit geval) worden behandeld.

 

Maar dat hoeft overigens geen probleem te zijn, aangezien de BTW, VPB en LH digitaal wordt ingediend heb je niet zo heel veel meer van doen met een inspectie.

 

Dit veranderd overigens wel als je met een inspecteur in overleg moet treden of je bezwaarschriften moet gaan indienen. Maar dan nog de inhoud veranderd niet alleen de adressering.

 

groet

erik

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.