• 0

Echtheid overschrijvingsbewijs

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee, over de echtheid van het papiertje kan je dus niets zeggen.

Het spreekwoord "papier is geduldig" gaat zeker voor China op.

Heeft de leverancier gezegd dat hij het geld gaat terugbetalen? Of gaat hij het

verrekenen met een volgende bestelling? Je weet het pas zeker als het geld op je rekening staat.

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

Link naar reactie
  • 0

"Papier is geduldig" helemaal waar en dat verbaasd me steeds weer! Ik krijg metname veel test certificaten, CE, RDW, Tuv, E, ROHS enz. die behoren bij producten. Dikwijls probeer ik de echtheid hiervan te verifieren bij de betreffende instanties.

Met wisselde uitkomsten, gelukkig is niet alles fake.

 

Dit is de 1e keer dat ik geld terug krijg uit China, het antwoord komt vanzelf in de vorm van wel of geen bijschrijving op mijn rekening van dit bedrag.

 

Toch ben ik altijd benieuwd naar de echtheid van dit soort documenten en heb altijd moeite te geloven dat men de moeite neemt in het vervalsen van dergelijke documenten.

Link naar reactie
  • 0

ik vraag nog even aan mijn vrouw wat hier staat. dat hoor je later. het is in ieder geval wel typisch een formuliertje dat je in China kan verwachten. dat zegt dus niets wat betreft echtheid. Zelfs de grootste bedrijven gebruiken vaak hele rare en vreemdsoortige formuliertjes.

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

Link naar reactie
  • 1

Ik kan je vertellen wat het formulier zegt: De begunstigde (een vrouw) heeft de bank laten weten dat ze de betaling van de ca. usd 400 niet wil hebben en heeft de bank gevraagd het geld terug te storten. De bank bevestigd dit verzoek met dit formulier aan de vrouw, maar zegt erbij later geen verantwoordelijkheid te nemen als de vrouw het geld toch nog wil hebben.

In dat geval zegt de bank dus, jammer maar helaas. Het geld zou dus inderdaad door de bank teruggestort moeten gaan worden.

Er staat in ieder geval een stempel van de Bank of China op.

We moeten er dus vanuit gaan dat dit echt is en zo gaat gebeuren. 100% garantie kan ik je niet geven.

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

Link naar reactie
  • 0

Rob bedankt voor de vertaling! Dit geeft idd aan wat er aan de hand is. Ter lering en vermaak:

 

Het gaat hier om een sample order die betaald moest worden naar een persoonlijke rekening (ik weet het!) Wij hebben zoals gebruikelijk in de beschrijving aangegeven dat het gaat om een sample order met bijbehorende PI nr. Nadat de betaling was uitgevoerd wilde de begunstigde dat wij het kenmerk met daarin "sample order" lieten schrappen. (belasting reden)

 

Dat wilde ik niet, kosten en geen zin om zo zaken te doen, tot mijn verbazing kwamen ze er zelf mee het bedrag terug te boeken...... we zullen zien.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoop dat je het geld terugkrijgt.

Hieruit blijkt maar weer hoe lastig het is om goede duidelijke afspraken te maken met leveranciers.

Achteraf moet er altijd wel weer iets anders.

 

Rob bedankt voor de vertaling! Dit geeft idd aan wat er aan de hand is. Ter lering en vermaak:

 

Het gaat hier om een sample order die betaald moest worden naar een persoonlijke rekening (ik weet het!) Wij hebben zoals gebruikelijk in de beschrijving aangegeven dat het gaat om een sample order met bijbehorende PI nr. Nadat de betaling was uitgevoerd wilde de begunstigde dat wij het kenmerk met daarin "sample order" lieten schrappen. (belasting reden)

 

Dat wilde ik niet, kosten en geen zin om zo zaken te doen, tot mijn verbazing kwamen ze er zelf mee het bedrag terug te boeken...... we zullen zien.

 

 

 

 

 

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.