• 0

DGA van mijn tweede BV

Hallo,

 

Als DGA neem ik salaris van mijn BV. Binnenkort ga ik een tweede BV oprichten. Moet ik ook als DGA salaris nemen van mijn tweede BV? De tweede BV heeft wel een of meerdere persoon in dienst. Als ik geen salaris hoef te nemen (niet wenselijk), hoe ik van mijn tweede BV kan profiteren?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Als DGA neem ik salaris van mijn BV. Binnenkort ga ik een tweede BV oprichten. Moet ik ook als DGA salaris nemen van mijn tweede BV? De tweede BV heeft wel een of meerdere persoon in dienst. Als ik geen salaris hoef te nemen (niet wenselijk), hoe ik van mijn tweede BV kan profiteren?

 

Ga je ook daadwerkelijk arbeid verrichten in je bv?

 

Hoe is de BV contructie (holding en dochters? of losse bv's?)

 

 

Link naar reactie
  • 0

De BV is gewoon een losse BV. Ik neem een persoon aan, maar ik wil niet dat hij in mijn eigen "werk" BV zit.

Ik ben dus de DGA van de nieuwe BV en detacheer die persoon in dienst bij mijn klant. Ik werk zelf nog steeds vanuit mijn eigen "werk" BV. De holding/dochter structuur zal ik waarschijnlijk in de toekomst realiseren.

 

De vraag is dus hoe ik van de tweede BV kan profiteren? Wat is de gebruikelijke methode?

 

Ik hoop dat mijn vraag wat duidelijk wordt.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.