• 0

Agentschap NL

Vrij stil is op 1 januari "Agentschap NL" ingegaan. Ik kwam er pas achter toen ik SenterNovem belde. Agentschap NL is begin 2010 ontstaan uit een bundeling van EVD, Octrooicentrum Nederland en SenterNovem. Antwoord voor bedrijven zit er ook onder. Syntens weer niet. Vallen technopartner en/of HL nu ook onder het agentschap?

 

Iemand die hier meer over weet?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Algemene info kun je daarover wel vinden. Maar of dat genoeg zegt en duidelijk is, vraag ik mij af. Ik vermoed dat externe communicatie richting de ondernemers hierover nog op gang moet komen.

 

De intentie is dat het Agentschap straks de klant "ondernemer" centraal zet. Gezien de naam van de nieuwe formatie, had dit dan ook wat aanspreekbaarder richting die doelgroep gekund. Maar... de klanten van Agentschap NL zijn ook diverse ministeries. En die begrijpen die naam natuurlijk wel ;D

 

Wat weet ik ervan? Of beter gezegd, wat is mijn persoonlijke mening over wat ik hoor? Want het is immers wel mijn karakter die zich ermee bemoeid (en soms vermoeid), maar ik heb niet de zeggenschap..........

Terug naar de intenties die er leven voor de ondernemers als "de klant centraal". Die spreken mij wel aan.

In de toekomst wenst het Agentschap dat je als ondernemer met je idee naar binnen stapt (persoonlijk en/of virtueel) en dat je je bedrijfsidee (product en/of dienst) op tafel legt en dat er dan samen met de ondernemer wordt bekeken welke overheidsregelingen voor hem van toepassing kunnen zijn. Hier lijkt mij dan, zoals vermeld in bovenstaande weblink, de nauwe samenwerking met Synens logisch. Immers, die hebben ca. 250 innovatie-adviseurs die al zo werken. SenterNovem zelf (oeps.... sorry...) Agentschap NL is vooralsnog met de diverse divisies die nu zijn ingericht nog niet ingesteld op de klant "ondernemer" centraal. Immers, daar dien je als ondernemer nog zelf onderzoek te doen voor welke regeling je mogelijk in aanmerking komt. Ben je daar dan uit (vaak met behulp van subsidioloog) dan dien je een aanvraag in voor die regeling Word je daar afgewezen, dan zijn er weinigen die jouw dossier dan oppakken en verder de organisatie inkijken en je begeleiden naar een mogelijke andere regeling. Ik meld "weinigen", omdat er wel al een aantal adviseurs bij de divisies van het Agentschap zitten, die wel verder kijken dan één regeling. De zogeheten innovatie-abassadeurs. Nu al niet te verwarren met de Syntens innovatie-adviseurs.

Hoe e.e.a. daadwerkelijk uitpakt voor de ondernemer moet nog blijken. Met het samenvoegen van SenterNovem, OCNL. EVD en AvB in één organisatie heb je als ondernemer één ingang, waarna je onder begeleiding naar diverse afdelingen kunt. Visueel blijven genoemde organisaties nog wel op hun plek zitten. Ze hebben wel de gezamenlijke `noemer` Agentschap N, maar als ondernemer dien je jezelf nog wel op andere plekken te bewegen. Maar er komt een tijd, zo is de intentie, dat dat niet meer nodig is.

 

 

Antwoord voor bedrijven zit er ook onder. Syntens weer niet. Vallen technopartner en/of HL nu ook onder het agentschap?

 

TechnoPartner viel al onder SenterNovem. Dus ja die vallen nu onder Agentschap NL.

Antwoordvoorbedrijven.nl gaat in 2011 over.

Higherlevel.nl heeft nog steeds de mooie positie dat ze volledig door de overheid wordt gefinancierd zonder bemoeienis. Financièle verantwoording en rapportage gebeurd wel bij AvB, dus wat dat betreft gaan we over.

 

Nog wél een persoonlijke HL-trots (zie footer); al voordat het Agentschap vorm had, maakten de genoemde organsaties OCNL, EVD, AvB én SenterNovem (met TechnoPartner) wel al gebruik van één en hetzelfde on-line middel voor ondernemers, namelijk Higherlevel.nl ;)

 

Ter volledige info m.b.t. HL.nl: zoals het bij zowel de private als ook de publieke partners van HL.nl gaat, blijft Higherlevel.nl wel zijn transparante plek behouden.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Mooi verhaal Mik. Op zich is het wel een goede gedachte om de agentschappen te stroomlijnen. De duivel zit hem in de details. De uitvoering in dit geval. Wat gaat het agentschap met de ondernemers doen.

 

Ik hoop dat er mensen met ondernemerservaring aangetrokken worden voor de communicatie met de ondernemers. Ik wordt namelijk heel droevig van blijen mensen die mij vol goede moed vragen "wat moet ik voor je doen"? Ik heb toch liever mensen die zelf wat verzinnen en met iets goeds komen, waarvan je zegt; "Gut wat leuk. Zo kan het ook. Helemaal niet aan gedacht!".

 

Anyway, we zullen het wel zien.

 

Nils

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ter volledige info m.b.t. HL.nl: zoals het bij zowel de private als ook de publieke partners van HL.nl gaat, blijft Higherlevel.nl wel zijn transparante plek behouden.

 

Dus zoiets als xs4all onder kpn? Ik vind het een unieke constructie, maar ik ben nog steeds (trouw; sinds 1997) lid van xs4all.

 

Ik moet zeggen dat ik 't wel een uitstekend initiatief vind om een 1-loketsysteem richting ondernemer te creëren. Daarbij hoop ik dan wel dat de integratie en de "routing" richting diverse subsystemen niet zo dramatisch slecht uitpakt als bijvoorbeeld die van het RBTV (bureau beëdigde tolken en vertalers).

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik hoop dat er mensen met ondernemerservaring aangetrokken worden voor de communicatie met de ondernemers.

 

Met de vraag of ondernemerservarende personen dat wel willen doen?

Trouwens.... Perfecte oplossing/baan voor failliete ondernemers waar voorlopig de kachel wel moet bijven branden alvorens ze weer voor zichzelf gaan ondernemen (speaking with experience). En altijd beter dan de post rondbrengen... toch Marchel?.

Nu nog even peilen of Agentschap NL een paar niet-ondernemende-adviseurs kan missen om ervaren ondernemende adviseurs aan te nemen ! Ik zal ze deze url sturen.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.