• 0

Hoe doet LinkedIn SEO ?

Omdat ik wat info wilde weten van een relatie, gaf ik in Google op "Albert Kranendijk".

Je ziet dan LinkedIn bovenaan verschijnen.

En je klikt op de link en......er blijkt op LinkedIn niets van te vinden zijn.

Blijkbaar lukt het LinkedIn om bovenaan een zoeklijst te komen zonder dat ze relevante data hebben.

Hoe doet LinkedIn da ?

Of zie ik weer eens iets over het hoofd ?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 2

Dat is inderdaad een goede vraag. Ik zal een poging doen die te beantwoorden.

 

LinkedIn houdt een bibliotheek bij met voornamen en achternamen, waar mensen op kunnen zoeken. Blijkbaar hebben ze (automatisch) van iedere combinatie een pagina gecreëerd met daarop de profielen met die combinatie van voor- en achternaam.

 

Als je vervolgens naar die pagina kijkt, dan zie je dat de zoekterm woorden heel goed gebruikt zijn: Abert Kranendijk in de titel, in de headline, in de description, en nog een paar keer, maar niet teveel. Echte content is er nauwelijks, maar toch wel iets (algemene content vooral).

 

De rest zit hem in de concurrentie: er zijn natuurlijk maar heel weinig websites met een pagina over "Albert Kranendijk". LinkedIn is van die websites degene met de beste reputatie wat Google betreft.

 

Dus: enige minpuntje is dat er niet veel content is op de pagina. Maar de andere gevonden webpagina's hebben meer minpuntjes.

 

Ik hoop dat dit het een beetje uitlegt. Uiteraard ken ik de exacte algoritmen niet die Google gebruikt, noch wat LinkedIn allemaal doet. Maar er zit mijns inziens niets geheimzinnigs achter.

 

Link naar reactie
  • 0

Linkedin heeft gewoon heel veel vertrouwen en waarde opgebouwd in de ogen van Google. Een sociaal netwerk waar elke dag wereldwijd nieuwe content (Op profielen en in groepen) wordt toegevoegd.

 

Hierdoor heeft Linkedin ook zoveel backlinks (iets van 70 miljoen, bron Yahoo Site Explorer).

 

Daardoor scoor je meestal zo hoog op je eigen naam als Linkedin profiel.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.