• 0

Ervaringen met mailchimp mailing software?

Hallo,

 

Ik heb mijn oog laten vallen op de mailing software van www.mailchimp.com.

Zo op het oog lijkt dit erg goede software voor een goede prijs.

Maar hier op het forum vindt ik eigenlijk helemaal geen berichten over deze software.

Is er iemand die deze software gebruikt?

Is de software aan te bevelen?

Blijft de mail niet teveel hangen in spamfilters (dit is natuurlijk afhankelijk van de opbouw van de mail)?

 

Ik hoor graag van jullie.

 

Jeroen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij Mailchimp mag je bij een gratis licentie (tot 500) qua deliverability niet teveel verwachten. Dat wil niet zeggen dat de deliverability slecht is, maar je bent immers een niet betalende klant, dus zullen de diensten die je krijgt ook wat minder zijn.

 

Waar je bij het kiezen van een e-mailmarketingplatform zeker op moet letten:

* deliverability

* het hanteren van wel of geen CPM tarief (cost-per-mail)

* waaruit je licentie bestaat (naar hoeveel contacten mag je versturen en hoeveel mails (frequentie) mag je versturen?)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben niet uit op de gratis licentie omdat ik meer dan 500 contacten heb.

Wat betreft gratis, hoeft niet altijd slecht te zijn. Ik gebruik namelijk ook al heel lang Joomla en ben daar erg tevreden over.

Ik ben ook niet uit op een mailing extensie voor Joomla omdat er best veel mail verstuurd zal worden.

 

Bij Mailchimp betaal je ook alleen voor je contacten maar mag je verder zonder limiet verzenden.

Verder lijken de mogelijkheden erg uitgebreid te zijn.

Maar heeft er al iemand ervaring met Mailchimp?

Link naar reactie
  • 0

Ben hier ook mee aan de slag gegaan. Ga na evaluatie van wat software waaronder Mailchimp aan de slag met Campaign monitor. Daar betaal je alleen als je daadwerkelijk verzend en is dan ook goedkoper als je niet maandelijks mailt.

 

Qua interface ook veel cleaner en overzichtelijker. Templates zijn eenvoudig te maken en de API om te koppelen met je eigen systeem is ook duidelijk qua documentatie.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf veel ervaring met dit soort programma's en dus ook met Mailchimp.

Mijn advies: minder dan 2000 contacten? Gebruik dan idd Campaignmonitor; niet duur en qua deliverability doen ze niet onder voor Mailchimp. En zoals al gezegd idd heldere UI.

Meer dan 2000 contacten? Dan wordt het interessant om een andere partij in te schakelen, omdat de kosten dan ook binnen Campaignmonitor behoorlijk op kunnen gaan lopen. E-mailgarage is al een stuk duurder, maar ook met een hogere deliverability en goede en betrouwbare service.

Online & Email marketing: www.unleaded.nl

Voordelige websites + CMS voor het MKB: www.euro95.com

Link naar reactie
  • 0

Voor een klant met 20.000 contacten ga ik evengoed met Campaign monitor aan de slag, dit omdat zij slechts 1x in de 3 maanden een nieuwsbrief versturen. Een abonnement is dan niet handig. Mailchimp kan inderdaad ook zonder abonnement, maar is dan weer duurder dan Campaign monitor.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Ik verwacht met zo'n 12.500 contacten jaarlijks in totaal zo'n 150.000 mails te versturen.

Campaignmonitor valt dan af.

 

Met dat soort volumes zou ik toch voor een zo professioneel mogelijke oplossing willen gaan.

Misschien is het nuttig om eens te gaan praten met een bedrijf zoals http://www.blinker.nl/

http://www.omines.nl - Full Service Internetbureau - Kwaliteit zonder compromis - Technische perfectie.
Link naar reactie
  • 0

Momenteel gebruik ik voor kleinere mailings van mijn klanten de software van www.macquaint.nl.

Maar mailings versturen in zo'n grote hoeveelheid wordt dan ook in Macquaint prijzig. En de klant let tegenwoordig ook wat meer op zijn centen.

Vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief.

 

Maar wat me opvalt in de reacties is dat er geen negatieve verhalen naar voren komen over mailchimp.

Er worden eigenlijk alleen andere mailingproviders genoemd.

 

Is "Mailchimp" geen professionele software?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Is "Mailchimp" geen professionele software?

Mailchimp en het eerder genoemde Campaignmonitor zijn wel degelijk professioneel, maar ook zgn. 'low-costs'-oplossingen. Dan krijg je waarvoor je betaald. Dwz in dit geval dat de deliverability nogal eens te wensen over laat. Als je dat signaleert en meldt wordt dat wel netjes opgelost, maar dan heb je ook mensen die bijvoorbeeld de e-mail 2x ontvangen. Dat komt natuurlijk weer niet zo professioneel over op de ontvangers en die spreken daar de afzender op aan en niet de techniek achter de verzending...

Online & Email marketing: www.unleaded.nl

Voordelige websites + CMS voor het MKB: www.euro95.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.