• 0

Hoe trek ik meer klanten?

Goedemorgen,

 

Sinds oktober verkoop ik kinderkleding via kinderkledingparty's, af en toe braderie om meer naamsbekendheid te krijgen (ik deel dan ook folders uit) en webwinkel.

Ik ben ingeschreven bij de kvk, belastingdienst (btw) en werk als boekhoudster bij een bedrijf. De kleding doe ik dus ernaast.

Ik heb inmiddels 3 kinderkledingparty's gehad en 2 bij mij thuis (inloop). Dat gaat allemaal prima.

Voor het voorjaar heb ik 5 party's staan bij mensen thuis (3 in maart, 1 in april, 1 in mei).

Maar ik zou graag nog meer mensen willen trekken om een party thuis te geven.

Maar hoe krijg ik dat voor elkaar?

Ik heb schoolgaande kinderen, dus via school heb ik al 2 mensen die een party willen geven.

Maar ik zou ook graag in de omliggende dorpen meer mensen willen trekken.

 

Zoals eerder gezegd sta ik ook wel eens op een braderie in de omliggende dorpen en daar deel ik folders uit, ook met een leuke webwinkel korting van 20% en een leuke actie voor de gastvrouw van een kledingparty. Die krijg dan 50% op al haar eigen aankopen tijdens de party.

 

Maar nu? Moet ik al tevreden zijn met deze 5 party's (omdat ik beginnend ben) of weten jullie manieren om meer mensen te kunnen trekken?

 

Ik hoop dat iemand mij wat tips kan/wil geven.

 

Alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht.

 

vr groet,

Ellen

 

 

www.desmeeforkidz.nl

voor betaalbare kinderkleding

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Ellen,

 

Welkom op HL!

 

Wat is je doelstelling, primair verkopen door middels van party's of via je webwinkel? Als je voornamelijk party's wilt houden zou ik dit sterker in de webwinkel naar voren laten komen. Bovendien kun je dan bij elke reguliere bestelling een folder meesturen met locaties en dagen/tijdstippen waarop 'inloop party's' gehouden worden.

 

Wij hebben zelf ook een aantal juwelenpresentaties/party's gedaan en er staan er nog een aantal gepland voor dit jaar maar merken dat dit inmiddels door de drukte in en de omvang van onze webwinkel erg moeilijk begint te worden. Hiermee doel ik op het verplaatsen en uitstallen van een flink aantal artikelen, de risico's van diefstal etc, en natuurlijk het gevaar dat een uniek artikel tegelijkertijd online als fysiek door iemand uitgekozen wordt.

 

Wel is het natuurlijk erg prettig om directe feedback op je producten te kunnen krijgen, dat is via een webwinkel toch iets lastiger.

 

Oh ja, zoek eens op de term "SEO". Er zijn nog genoeg punten die je met jouw webwinkel kunt verbeteren. Succes in ieder geval.

 

Groet,

Wouter

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Beste Ellen,

 

Welkom hier en leuk dat jouw initiatief al zo aardig uit de 'startblokken' is gegaan. In navolging van Wouter zou ik je willen adviseren bij jezelf eens goed af te vragen (en wellicht voor jezelf op te schrijven) wat je ermee wilt bereiken, vervolgens hoe je dat zou kunnen bereiken en wat daar dan zoal voor nodig is. Anders gezegd: probeer het allemaal eens een beetje in een businessplannetje te vangen.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ellen,

 

De link naar je webwinkel heb ik weggehaald. Feedback op je website kun je vragen, lees eerst dit: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=55;action=display;threadid=22362 en lees eens wat topics door van anderen die daar om feedback vragen.

 

Verder mag je wel een verwijzing naar je webwinkel plaatsen in je 'handtekening'. Zie Profiel / Bewerken.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Indien je doelstelling de verkoop via party's is moet je het volgende bedenken:

 

Als je er een webshop bij hebt is de kans groot dat als iemand weer wat nodig heeft hij/zij dus niet opnieuw een party onganiseerd maar het in je webshop koopt.

 

Nu denk je vast: dat is toch ook goed?

Maar dat heb je dus verkeerd.

Als iemand wat in je shop koopt koopt hij/zij 1 a 2 producten. Moet iemand een party organiseren dan nodigen ze meer mensen uit en verkoop je misschien wel 20 stuks of meer.

 

Een webshop is dus leuk maar kan ook averechts werken.

 

Als je dus al een webshop hebt zorg dan datt het in de webshop de volle (of nog hogere) prijs heeft en dat je juist op de party's leuke kortingen geeft. Juist op die party's kan je de mensen overhalen iets te kopen.

 

een en ander natuurlijk ook afhankelijk van hoe uniek je product is of hoe geweldig die party is.

 

Ik heb zelf ook party's (heeeel andere producten) en heb bewust egkozen om geen shop aan die party website te koppelen.

 

Link naar reactie
  • 0

Je zit een beetje in een spagaat. Webwinkel is locatie onafhankelijk, party's zijn heel erg regio gebonden. Dus het is lastig om dit te combineren en om elkaar te laten versterken.

 

Ik loop nu echt al een uur te denken, en ik kom op de volgende suggesties:

Website:

Probeer aan je presentatie te werken. Logo, stijl en producten vind ik super leuk. Maar het duurt vrij lang voordat je de producten ziet waarom het gaat. En het geheel is wel wat statisch. Kijk eens naar pipstudio en blond voor inspiratie.

 

Probeer op de website eventueel geïnteresseerden middelen te geven om de party's te promoten. Bijvoorbeeld downloaden van flyers, zodat ze wat zelf kunnen uitdelen aan kenissen. Het inschrijven voor een feest met een systeem waarbij zij vrienden per mail formulier direct vanuit jouw website kunnen uitnodigen. Kijk eens op datumprikker.nl. Dit systeem gebruik ik in mijn vriendengroep voor het regelen van weekendjes weg en tussendoor feestjes.

 

Party's zoals ze nu lopen (offline).

Ik vind 5 niet zo heel weinig. Je bent pas sinds oktober bezig. Een netwerk opbouwen kost tijd en energie. Veel met mensen praten, materiaal verspreiden (leaflet, kaartjes, folders) en contact (onder)houden. Ik denk dat je hiermee redelijk alles doet wat mogelijk is. En soms moet je gewoon ook de tijd nemen...

 

Micha

 

@fred: zo goed? ;)

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Hierboven zijn al een paar hele goede antwoorden gegeven.

 

Ik zie dat je ook een nieuwsbrief hebt bij je webwinkel. Zet deze in om je party's extra onder de aandacht te brengen. Biedt desnoods een korting aan speciaal voor de mensen die zich hebben ingeschreven voor je nieuwsbrief.

 

Wat je verder ook kan doen, als dat mogelijk is, is bij de inschrijfmogelijkheid ze laten aangeven of ze in de toekomst interesse hebben in een party. In dat geval kun je deze mensen segmenteren in een aparte nieuwsbriefdoelgroep en hun dus specifiek informatie sturen over je party

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.