• 0

Kinderboek zelf uitgeven

Beste forumleden,

 

Nu mijn manuscript op tafel ligt, kan ik gaan werken aan de illustraties samen met.

 

Te kort aan financiële middelen kan ook tot stagnaties leiden. Uitgevers doen 3 tot 6 maanden voordat die een manuscript lezen.

Drukkerijen staan in de rij voor opdrachten. Creatieve illustratrice werkt voor grote uitgeverijen als freelancer en heeft tijd voor mijn verhaal te illustreren. De grootste boeken distributeur heb ik zelf 8 jaren voor gewerkt.

 

Concept verhaal bestaat uit meerdere series. Mogelijk animatiefilm na boek drie. Heb artiesten in India en LA die aan grotere projecten gewerkt hebben in de animatie wereld.

 

Hoe kan ik zonder genoeg eigen middelen dit zelf uitgeven.

 

Verhaal: ik zelf verzonnen in 2000. Thans enkele basisscholen leerkrachten medewerking gekregen

Tekst: gepensioneerd basisschool leerkracht

Uitgeverij: zelf?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zelf uitgeven is altijd mogelijk, maar uitgevers kunnen toegevoegde waarde hebben, vooral in het afzetkanaal.

 

Een zakelijk boek is makkelijk zelf uit te geven. Een "consumenten boek" is heel wat ingewikkelder.

 

Ga niet zomaar een hele druk voor eigen rekening en risico nemen. Dat is onverstandig. Er zijn een aantal zaken die je in overweging kunt nemen om de risico's wat te beperken.

- breng het boek uit in een hele kleine oplage doormiddel van Hema albums. Test de markt daarmee.

- kijk of er "print on demand" uitgevers zijn die het willen uitgeven.

 

Zonder marketing en distributiekanaal kan je er niet aan beginnen. Je kan ook aan minder conventionele uitgeefkanalen denken, zoals Kruitvat of een kinderwinkel. Koppelen aan een merk zoals Unilever of P&C. Anyway, er veel wegen die naar Rome leiden, maar je moet wel de juiste weg gevonden hebben voor je gaat drukken.

 

Veel succes,

Nils (die ook wel eens een boekje heeft uitgegeven)

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Heren dank voor jullie aanbevelingen.

 

Merkava, heb zeker wat aan die links.

 

Nils, heb enkele door u genoemde namen mailing doen uitgaan ook een fast-food organisatie. Het wordt afwachten. Verder heeft mijn oude werkgever ook wat aanbevelingen gedaan. Zij doen ook "print on demand" drukken welk zondermeer grote voordelen biedt. Ga dat verder in mijn plan onderbouwen. Heb vandaag offertes van drukkerijen opgevraagd zo een beeld van het totale financiële plaatje te krijgen. Voor de marketing heb ik een student laatste jaar HBO. Hij is bereidt hieraan te werken en alles op marketing gebied uit te zoeken vervolgens een plan te schrijven.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.