• 0

Verzendkosten verlagen

Hoi allen,

 

Laatst kwam ik hier een berichtje tegen over Parcelware van TNT en de mogelijkheden om lichte pakketten te verzenden voor lage verzendkosten. Nu heb ik contact opgenomen met TNT. Zij raden mij toch de oude applicatie MyPost aan. Zij vertellen mij dat de basiskosten voor een pakketzending €5,51 is, met een opslag van 17 cent per kilo.

 

Kort gezegd: Dit vind ik alsnog veel te duur en het verschil tussen een normale pakketzegel t/m 10kg t.w.v. 6,75 en de MyPost optie vind ik nauwelijks aantrekkelijk.

 

Ik kan hier weinig concrete informatie over vinden en hoop dus dat iemand één en ander kan verhelderen voor mij. Ziijn er nog goedkopere mogelijkheden om mijn pakketten te versturen? Ik verstuur momenteel ca. 150 pakketten per jaar.

 

Bedankt en groeten,

 

Matthijs

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Matthijs,

 

 

Je zou GLS kunnen proberen. Zij zijn mn aantrekkelijk voor pakketjes tot ca 3kg. Echter je jaarvolume zal voor veel aanbieders niet echt intressant zijn. Dus heel veel geld zul je niet besparen denk ik mede omdat de normale aanbieders de pakketten komen ophalen en een paar pakketjes per adres niet interessant zijn.

 

Bij zo'n 20 pakketten per keer kun je je tarief wellicht terugkrijgen tot zo'n € 4,-- - 4,50

Link naar reactie
  • 0

Zoals hierboven ook al genoemd is Dhl for you een goedkopere oplossing voor het versturen van pakketjes. Voor 4,95 (incl. BTW) kun je een pakket versturen tot 10kg. De enige voorwaarde is dat je deze online aanmeld en brengt naar een DHL servicepoint.

 

Wij hebben nogal wisselende ervaringen met de levertijden van deze dienst. Het is ons nu al een paar keer gebeurt dat een pakketje 5+ werkdagen in roulatie is geweest. Dit is natuurlijk onacceptabel als je serieus bezig bent. Dit hebben wij ook kenbaar gemaakt bij ons servicepoint en zij hebben hierover contact gehad met de regiomanager. Hij gaf aan dat dit te maken 'kan' hebben met opstartproblemen.

Waar dit probleem concreet ligt is me nog steeds niet helemaal duidelijk, vermoedelijk in de frequentie waarop pakketjes van een serivce point afgehaald worden. Kans is dus groot dat je bij een veel gebruikt servicepoint geen enkel probleem hebt om je pakketje in omloop te krijgen. Mocht je hier dus ook tegen aan lopen, probeer je pakketjes eens aan te bieden via verschillende DHL servicepoints en monitor de doorlooptijd eens.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Matthijs,

 

Mijn ervaring is idd ook dat het wel goedkoper kan maar dat daar de service ook naar is. Select vracht bezorgd maar op 3 dgn of iets dergelijks. Dat bevalt dan minder goed bij je klant en bovendien zijn daar weleens pakketjes "zoekgeraakt". Ik heb nog geen goed alternatief gevonden en blijf dus bij het redelijk betrouwbare TNT post. Een aagetekende verzending scheelt hier overigens nauwlijks met een basispakket tarief maar ik weet niet of dat van belang is voor je.

 

Het eerder geopperde DHL tarief klinkt interessant omdat je daar blijkbaar BTW kan terugvragen, bedankt voor de tip ;) daar ga ik ook even induiken.

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien raar, maar ik outsource alle zendingen via www.misi.nl. Op die manier is het per pakket goedkoper (omdat die enorme hoeveelheden zenden (TNT) en daarom kortingen krijgen, die ik terugzie in prijs per pakket.

 

Ze houden tevens alles op voorraad etc. Voor mijn leverde het een stijging op van 15% op de oude manier van verzenden, maar kost ons nu geen tijd meer (wat die 15% snel terugverdiende).

 

Ik weet niet exact wat je verkoopt maar fulfillment is ideaal om te groeien zonder al te veel risico. En nu hebben we weet tijd voor onze expertise... Wat niet verzenden was.

Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Link naar reactie
  • 0

let er even op dat de meeste mensen die Mypost kennen binnen TNT niet op de hoogte zijn van het bestaan van parcelware (web) en andersom zijn de mensen die. voor parcelware(web) werken niet op de hoogte van het bestaan van mypost.

 

wil je dus iets weten over 1 van deze systemen zorg dan ook echt dat je de juiste personen van die specifieke afdeling te pakken krijgt.

 

Zou me ook nog niet eens verbazen als je bij die verschillende systemen verschillende prijzen zou krijgen voor pakjes.

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is idd ook dat het wel goedkoper kan maar dat daar de service ook naar is. Select vracht bezorgd maar op 3 dgn of iets dergelijks.

 

Selektvracht bezorgt wel vaker, alleen is dat voor de ontvanger niet altijd even handig. Ze bezorgen bijvoorbeeld op zaterdag ochtend, en de volgende poging is dan dinsdagmiddag of - avond, omdat ze zowel zondag als maandag helemaal niets doen. Voordeel boven tnt is dat ze ook een poging doen artikelen savonds te bezorgen, wel weer handig voor werkende ontvangers.

 

Met DHL for you heb ik weinig ervaring, maar kan me nauwelijks voorstellen dat doorlooptijden van 5 dagen gebruikelijk zijn. In feite zijn het overigens dezelfde clubs, en je kunt ook bijv selektvracht pakjes laten bezorgen op een dhl servicepoint.

 

Groot nadeel: je klant moet dat meestal van te voren kiezen. Als het een paar keer niet lukt een pakket af te geven aan de deur gaat het retour afzender, terwijl het bij tnt naar het postkantoor gaat waar de klant het nog een week of 3 kan afhalen. Dat kan een hoop gedoe met her-verzenden besparen.

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik al een tijdje Parcel International. Vooral internationaal is hiermee veel te besparen.

Voor TNT post zendingen betaal ik op dit moment 5,22 euro (ex btw) per pakket.

 

Groot voordeel is dat ze geen minimum aantal pakketten hanteren en alles gewoon op factuur.

 

Link naar reactie
  • 0

Voordeel van een pakkettencontract is het volgende:

 

De prijs is €5.71 per pakket + €0.17 per kilo. Het voordeel is dat je de BTW die erbij komt terugkrijgt van de Belastingdienst. Dat geld niet als je je pakketten brengt naar het postkantoor en hier pak je dus ruim €1,- per pakket. Hoezo niet interessant?

 

Niet helemaal waar wat je hier vermeld. Ook op het postkantoor is het mogelijk een BTW bon te krijgen, al kijken de medewerkers je daar dan wel raar aan en weten een aantal ook niet hoe dit moet. De diensten waar BTW op zit is bij het postkantoor gelijk aan contractdiensten. Als je gewoon standaard een BTW bon wil kan je beter naar een businesspoint, die zijn daar ook voor en daar kan je tot 18:30 terecht (sommige zelfs tot 21:00 uur). Bij "ons" businesspoint kunnen we tot 19:30 terecht omdat we niet bij de balie hoeven te zijn. We kunnen aan de achterkant de paketten in een container doen en deze naar binnen rijden.

 

We hebben zojuist een offerte gehad van UPS. Niet zo heel veel duurder (in ons geval) en niet verzekerde paketten kennen een standaard vergoeding van maximaal € 85,00. Voor het kleine beetje meer komen ze dagelijks de paketten halen. En de dienst schijnt veel betrouwbaarder te zijn dan TNT.

 

Nadeel is dat we nu beloven "voor 18:00 uur besteld is dezelfde dag verzonden", dit zullen we dan moeten aanpassen. Het grootste nadeel is dat ze niet op zaterdag bezorgen maar dan dus op maandag. Voor UPS moet echter wel een beetje volume hebben.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.