• 0

Advertentie ruimte website

Geachte HL'rs,

 

Mijn website www.computernoobs.nl heeft afgelopen maand 5200 bezoekers getrokken. Persoonlijk

vind ik dat nog niet heel erg veel, maar de website laat sinds oktober 2009 een gemiddelde maandelijkse stijging van 19% zien. Met deze gegevens wil ik proberen wat meer advertentie inkomsten te genereren.

Daarvoor heb ik genoeg ruimte op de voorpagina en subpagina's gereserveerd.

 

Zijn er mensen die weten waar ik opzoek kan gaan naar extra adverteerders? Of zijn er hier misschien mensen

die intresse hebben?

 

Met vriendelijke groet,

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo,

 

Adverteerders vinden is erg lastig. Daarom kan ik je adviseren om te kijken naar affiliate netwerken zoals TradeTracker. Maak een nieuwsbericht over een product en plaats daar gelijk een link in naar een webshop welke aangesloten is bij een affiliate partij. Dan vang jij er geld op. Dit is maar een voorbeeld er zijn nog zoveel andere mogelijkheden met affiliates.

 

Banners zijn goed voor branding maar mijn ervaring is dat je er weinig omzet uit haalt.

Link naar reactie
  • 0

Misschien is advertenties verkopen wel juist helemaal niet dé oplossing. Ik brainstorm even hardop?

 

1) Zoek bedrijven die randapparatuur, computers en laptops verkopen. Creëer een samenwerkingverband, waarbij jij de producten aanbied op jou website. De klant kan het product kopen, door op de button 'Ik neem hem' te klikken. Er gaat een automatisch gegenereerde e-mail naar jou klant (het bedrijf met randapparatuur, computers en laptops). Deze handelt de zaak verder af met consument, en jij ontvangt een percentage van het verkochte bedrag. Ideaal voor de weekaanbieding van de computerzaak bij jou in de buurt. Hij opent een extra verkoopkanaal (een website van 5200 bezoekers per maand), en jij kan van zijn weekaanbieding meegenieten. Zeker als die computerwinkel geen website heeft, is dit een uitgelezen kans!

 

Ik zeg: Het is maar een idee...

Link naar reactie
  • 0

 

Uuuh... Simon. Wat jij beschrijft is wat bedoeld wordt met affiliate marketing. Alleen ga je ze op lokale schaal kopiëren wat nationaal en internationaal door affiliate networks gedaan wordt. Op lokale schaal is bovendien niet zo slim, tenzij je website heel specifiek op Ons Dorp gericht is. Veel websites richten zich echter op een interessedoelgroep in hetzelfde taalgebied. Dan is er geen leverancier 'in de buurt'...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste Henkei,

 

wat heb je adverteerders kwalitatief en kwantitatief te bieden? Een niet-onderbouwd bezoekersaantal zegt mij niet zoveel; een hoeveelheid producten die je zelf per dag afzet al meer.

 

Als jouw website bezoekers trekt die zich oriënteren op de aanschaf van een laptop, dan zou ik mij richten op verkopers van bijbehorende producten en diensten als tassen, software, accessoires (adapters/accu's) en mobiel internet voor laptops.

 

Kun je ook een korting op vergelijkbare (merk)apparaten als de dagaanbieding van een bepaalde leverancier aanbieden? Of een kwantumkorting op offertebasis bieden? Het zou toch jammer zijn als je door het adverteren van net het verkeerde type geen omzet draait. Dat is het zwakke punt in je concept. Waarom verleng je de termijn niet van één dag naar drie dagen, met steeds overlap van producten? Dus wel elke dag iets nieuws bieden, maar dan met een langere looptijd.

 

Je handelt nu ook niet geheel transparant (contactgegevens, feedback van klanten). Als je dat verbetert, kun je allicht in samenwerking met leveranciers het productaanbod uitbreiden en daarmee de zaak verder aan het rollen brengen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Juist dat lokale kan naar mijn mening de kracht van het concept zijn. Met een plaatselijke ondernemer kan je waarschijnlijke goede afspraken maken, wat een win-winsituatie oplevert. En waarom zou de lokale ondernemer alleen maar in de buurt willen verkopen?

 

Nog even een puntje over de website... Ik heb erg het idee dat je algemene voorwaarden zijn geknipt en geplakt van een voorbeeld. Zo kan ik bijvoorbeeld niet terugvinden of ik vooruit moet betalen, hoe de levering precies in zijn werk gaat, e.d. Kijk hier nog eens goed naar!

Link naar reactie
  • 0

Juist dat lokale kan naar mijn mening de kracht van het concept zijn. Met een plaatselijke ondernemer kan je waarschijnlijke goede afspraken maken, wat een win-winsituatie oplevert. En waarom zou de lokale ondernemer alleen maar in de buurt willen verkopen?

 

Nog even een puntje over de website... Ik heb erg het idee dat je algemene voorwaarden zijn geknipt en geplakt van een voorbeeld. Zo kan ik bijvoorbeeld niet terugvinden of ik vooruit moet betalen, hoe de levering precies in zijn werk gaat, e.d. Kijk hier nog eens goed naar!

 

Simon klopt de algemene voorwaarden komen zo bij een keurmerk instantie vandaan. Op dit moment is een jurist voor mij bezig om de algemene voorwaarden goed op orde te krijgen. Ik snap dat dat nog even een - puntje is. Maar ik snap je punt van die lokale ondernemer. Alleen waarom zou het voor die ondernemer iets zijn om nog eens een product te verkopen op een site waar al een ander product verkocht wordt?

Link naar reactie
  • 0

Het fijne van Adsense / Adwords is juist de CPC.

Het is 'm juist dat die CPC tegenwoordig niets meer oplevert. Kliks op Adsense banners zijn de laatste twee jaar gekelderd en adverteerders betalen minder (tegenwoordig zelfs < 0,05 CPM). Toegegeven, in het begin kun je vrijwel niet anders omdat de betere programma's geen kleine website accepteren, maar zogauw je er weg kunt komen zou ik het doen.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Hmm daisycon lijkt me wel een optie om de ruimte nog te vullen. Maar mag

je die gebruiken in combinatie met adsense?

 

Ja, dat is geen probleem. Je mag alleen geen advertenties gebruiken die eruit zien zoals adsense advertenties.

 

Alternatieven voor Daisycon zijn o.a. Tradedoubler, TradeTracker, M4N en AssistMe. Beste kun je lid worden van een paar van die netwerken en dan wat experimenteren met de verschillende aanbieders en promotiematerialen

Link naar reactie
  • 0

Ik zal gewoon bij 1 affiliate houden. Wij zijn nu bij alle grote netwerken aangemeld (geweest) en je overzicht krijg je er niet beter door. Daarom hebben wij gekozen om met 1 affiliate partij verder te gaan maar wel als voorwaarde dat ze zelf ook met ideeën komen.

 

Ik weet niet hoe men erbij komt dat Adsense weinig kan opleveren, vooral hosting betaal je snel een paar euro per relevant keyword. Wij hebben zelfs een 20,- per bezoeker betaald voor een niche product in de ISP branche. Ook hypotheken / verzekeringen etc verdien je met gemak een paar euro per klik en zo zijn er nog veel meer mogelijkheden. Wel zeg ik je erbij dat mijn ervaring is dat de plek waar jij Adsense neer zet _enorm_ kan schelen qua inkomsten.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben de laatste tijd redelijk aan het experimenteren met de positie van adsense, maar ik moet zeggen dat ik weinig

merk van verandering in de CPC. Merkt wel dat het uit maakt voor de CTR.

 

Maar Daisycon lijkt me wel een aardige. Ik wil dan ook iets erop zetten van een banner of iets. Dus dat lijkt me totaal anders dan de tekstlinks van Adsense.

Link naar reactie
  • 0

Met Adsense en banners is het geval dat de bezoekers weten dat het advertenties zijn. Ik klik er weinig op. Om een voorbeeld te geven we hebben een actie gehouden waardoor we veel media aandacht hebben gekregen. Bezoekersaantallen schoten omhoog, ging om een 3 / 4 ton bezoekers per maand. Via de banners hebben we een aantal deals kunnen sluiten maar voor de rest was dat het ook.

 

Nu we ook affililates _links_ gebruiken ipv banners zien we dat we steeds meer verkopen. Ik denk dat banners op den duur verdwijnen en advertorials (tekst + affiliate link) juist in gaat komen.

Link naar reactie
  • 0

Let wel op dat je je bezoekers niet kwijt raakt. Als je op een adsense advertentie klikt, is die bezoeker weg. Ze moeten dan op back drukken om weer terug te komen op jouw site.

Als ik (per ongeluk) op een adsense advertentie klik, sluit ik het scherm meestal.

 

Heb je al gekeken over er bedrijven zijn die zelf een affiliate mogelijkheid bied, deze betalen meestal meer dan bv. daisycon en TradeDoubler (zei moeten ook nog verdienen.

Link naar reactie
  • 0

Bijna alle affiliates gaan per sale, soms keer paar cent per klik maar dat zie je niet echt veel. Bij elke affiliate zie je ook goed wat je kunt verdienen, maar hoe je het op je website zet bepaald hoeveel je gaat verdienen op je aantallen qua bezoekers. Ze hebben ons verteld dat je per unieke bezoeker 0,11 euro kunt verdienen als je de affiliates goed hebt verwerkt in je site.

Link naar reactie
  • 0
Simon klopt de algemene voorwaarden komen zo bij een keurmerk instantie vandaan. Op dit moment is een jurist voor mij bezig om de algemene voorwaarden goed op orde te krijgen.

 

Mooi dat dat in ieder geval geregeld wordt. Als de algemene voorwaarden niet kloppen, krijg ik vaak al een rare smaak in mijn mond, vandaar!

 

Alleen waarom zou het voor die ondernemer iets zijn om nog eens een product te verkopen op een site waar al een ander product verkocht wordt?

 

 

Dit is juist interessant voor de lokale ondernemer, omdat hij een extra verkoopkanaal aanboort, waarbij 5200 potentiële klanten zijn product onder ogen komen. Een manier voor hem om zijn naamsbekendheid te vergroten, evenals zijn omzet!

Link naar reactie
  • 0

Ik meng mij ook even voorzichtig in de discussie. Ik ben net voorzichtig aan de slag gegaan met trade tracker. Wat ik hier nog niet ben tegengekomen is de opzichtige, irritante uitwerking die dergelijke reclame kan hebben op je klanten. Het lijkt me zaak om daar voorzichtig mee om te gaan. Zelf erger ik me altijd aan grote banners en derlijke dus ik probeer daar zelf ook geen klanten mee af te stoten en een bedrijf uit te zoeken met een 'vriendelijk' imago en zeker geen pop-ups of flikkerende, storende banners in beeld!

 

Link naar reactie
  • 0

Ik meng mij ook even voorzichtig in de discussie. Ik ben net voorzichtig aan de slag gegaan met trade tracker. Wat ik hier nog niet ben tegengekomen is de opzichtige, irritante uitwerking die dergelijke reclame kan hebben op je klanten. Het lijkt me zaak om daar voorzichtig mee om te gaan. Zelf erger ik me altijd aan grote banners en derlijke dus ik probeer daar zelf ook geen klanten mee af te stoten en een bedrijf uit te zoeken met een 'vriendelijk' imago en zeker geen pop-ups of flikkerende, storende banners in beeld!

 

 

Dat is dus ook verleden tijd. Advertorials, dus teksten met een sneaky linkje naar een webshop dat is adverteren hoe we het steeds meer krijgen te zien. Het lijkt wel als of bezoekers banner blind zijn. Dus laat andere websites mooi die grote / lelijke banners gebruiken en pak zelf de tekstlinks. Het is bewezen dat op linkjes velen malen beter geklikt worden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.