• 0

Website verkopen - Hoe aanpakken i.v.m merkrecht

Beste HL'ers

 

Ik heb een website die ik 1 jaar geleden vastlegde, heb er veel tijd ingezet om een website te maken, en wil hem nu gaan verkopen. Prius Hybride .nl

 

De vragen die daarbij opkomen zijn:

 

1) Hoe biedt ik een dergelijke website aan? Dealers? Prius marketing? Ik zou het echt niet weten...

2) Hoe groot is de kans dat toyota hem wil hebben zonder te betalen..

 

Hopelijk kan iemand met ervaring mij helpen, ik heb geen zin om een dure domein, 1 jaar en veel ontwikkelingstijd weg te gooien..

 

Bij voorbaat dank.

 

Ps: Bij goede begeleiding die leidt tot verkoop wil ik best wel vergoeding geven - 15% van het verkoopbedrag.

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hopelijk kan iemand met ervaring mij helpen, ik heb geen zin om een dure domein, 1 jaar en veel ontwikkelingstijd weg te gooien..

Het spijt me, maar ik moet hierin realistisch zijn: het is een website zonder content, een matig (vrij generiek aanvoelend) ontwerp en een domeinnaam zonder al te veel eigen waarde. Ik denk oprecht dat je een gat in de lucht mag springen als je hier een bod met drie cijfers op ontvangt.

 

Te koop zetten van websites kan bijvoorbeeld op sedo.com, maar ik meen dat je daar 60 euro betaalt bij een succesvolle verkoop. Dat zou best al eens meer dan de helft kunnen zijn!

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Gezien de tijd dat de Prius op de markt is denk ik niet dat Toyota of de importeur om het domein zal zitten te springen.

 

Daarbij maakt TwaBla natuurlijk een goed punt, men zal waarschijnlijk sowieso niet al te enthousiast worden van de zoveelste persoon die een slaatje hoopt te slaan uit het vastleggen van een domein met daarin de merknaam. Dus wees niet verbaasd als je met een heel principieel standpunt wordt geconfronteerd.

 

Ik denk eigenlijk dat je hoogstens met een Prius enthousiasteling en/of Prius autoclub zaken kan doen. En dan moet je dus denken aan sites als Sitedeals om je site en domein op aan te bieden. Of een dergelijke club direct benaderen natuurlijk.

 

Je geeft overigens aan dat je er veel tijd ingestoken hebt om de site te maken en er veel ontwikkeltijd hebt in gestoken. Maar als ik zo naar die website kijk zie ik weinig waar dat uit zou blijken.

 

Het komt op mij meer over als een site die snel in elkaar is gezet, puur in de hoop een koper te vinden. Zoals je er werkelijk tientallen per week langs ziet komen op Sitedeals en die vervolgens om die reden ook weinig opbrengen.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een website die ik 1 jaar geleden vastlegde, heb er veel tijd ingezet om een website te maken, en wil hem nu gaan verkopen.

 

Waar ik niet bij kan is waarom je er eerst veel tijd (1 jaar) en geld in stopt en dan pas gaat nadenken hoe je er iets aan kunt verdienen.

Je weet toch zelf ook wel dat een site/domein alleen van waarde is als de eigenaar van dat domein er leuk geld mee kan verdienen. Deze url is op geen enkele manier onderscheidend en verder is er ook niks te beleven op deze site.

 

Mijn advies, stop met hier nog meer tijd, geld en energie in te stoppen. Zeg je domein op, zeg je hosting op en werk je volgende plan eerst uit gped uit voor je weer energie stopt in iets wat nooit geld op gaat leveren.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het totaal niet eens met deze bovenstaande statements.

 

Gezien dat de domein naam een zeer grote voorsprong heeft op alle andere in de zoektermen Prius en Hybride door de domein naam en google, en het gewoon een officiele naam is, krijg je als prius -fan -verkoper etc veel meer bezoekers en leads binnen.

 

Een dergelijke website kan voor een verkoper van onderdelen zomaar 1-5 klanten per maand meer opbrengen, weet je hoeveel dat in eu's is?

 

Ik vraag me dan ook helemaal niet af of mijn tijd en energie eruit komt, dat weet ik namelijk zeker heb al meer domein namen verkocht om de naam alleen al.

 

Maar eerder waar ik exact moet zijn.

 

Zoal dank voor de huidige reacties.

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
  • 0

men zal waarschijnlijk sowieso niet al te enthousiast worden van de zoveelste persoon die een slaatje hoopt te slaan uit het vastleggen van een domein met daarin de merknaam. Dus wees niet verbaasd als je met een heel principieel standpunt wordt geconfronteerd.

Toyota Nederland heeft helemaal geen interesse, tenzij je een absolute trekker hebt met meer bezoekers dan zijzelf.

Louwman&Parqui hebben een strakke marketingstrategie waar je als dealer niet van mag afwijken, dus zelfs voor een dealer is dit niet interessant; sterker nog: het kan ze duur komen te staan.

Zoals eerder genoemd maak je dus meer kans bij hobbyisten/clubs.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Ehm gisteren online gezet en nog niet aangemeld uiteraard. Maar als optimalisator weet ik dat het zo werkt, heb meer websites.

 

Maar behalve 1/2 goede suggesties die antwoord gaven op de vraag zie ik er niet veel.. lijkt erop dat ik me in de autobranche moet verdiepen om te weten hoe ze juridisch denken en wie mogelijk interesse kan hebben.

 

Dank

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
  • 0

Sorry Mathieu, ik probeer je niet af te branden, maar je hebt een te hoog verwachtingspatroon.

 

Gezien dat de domein naam een zeer grote voorsprong heeft op alle andere in de zoektermen Prius en Hybride door de domein naam en google, en het gewoon een officiele naam is, krijg je als prius -fan -verkoper etc veel meer bezoekers en leads binnen.

Voorsprong? Dat zie ik eerlijk gezegd niet zo. Het zijn twee samengevoegde woorden. Wel gerelateerd natuurlijk, maar met een zoekvolume van om en nabij de 1000 per maand niet echt een combinatie waar je U tegen zegt!

 

Een dergelijke website kan voor een verkoper van onderdelen zomaar 1-5 klanten per maand meer opbrengen, weet je hoeveel dat in eu's is?

Onderdelen? Ik zie niet zo snel iemand onderdelen voor z'n Prius bestellen eerlijk gezegd. En zoekt hij die wel, dan gebruikt hij wel zoektermen als "onderdelen prius" in plaats van "prius hybride".

 

Ik vraag me dan ook helemaal niet af of mijn tijd en energie eruit komt, dat weet ik namelijk zeker heb al meer domein namen verkocht om de naam alleen al.

Ongetwijfeld. Maar dan had je waarschijnlijk ook een sterke naam te pakken! Dit is geen sterke naam en de website voegt simpelweg niets toe. Het spijt me oprecht, maar als je hier meer dan 100 euro voor krijgt doet de koper geen goede zaken.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

@ bas,

Dank voor je antwoord, ik weet nu in ieder geval dat ik niet bij de dealer moet zijn. (Had al zo'n vermoeden maar wist het zelf niet te onderbouwen met feitelijke info)

 

@ Jaap Haagmans,

U bent niet de enigste die denkt dat de domein naam niets toevoegt aan de zoekamachineresulataten, ik zal nu de website online staat gaan optimaliseren.

 

Alvast bedankt voor de huidige reacties! Ik maak eruit op dat het neer komt op "zien is geloven".

Alhoewel ik eerder hoopte op meer specifieke info uit de autobranche, ben ik heel blij met de conclusie die ik kan trekken uit de huidige antwoorden.

 

Ik zal de website eerst goed afmaken zodat hij in google komt te staan op de eerste pagina bij prius en hybride.

 

Dank

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
  • 0

Wellicht saai maar ook ik denk dat je als je genoeg verkeer kaapt die anders naar Toyota gaat zeker de domeinnaam zal moeten afstaan. Mogelijk zullen ze ook eventuele schade verhalen. Nu zullen ze hem gedogen. Dus het extra werk zal m.i. averechts werken.

 

Het merk Prius is in 2008 vastgelegd en jouw domein in 2009 dus je kan jezelf ook niet verschuilen achter onwetendheid.

 

Waar ze natuurlijk meteen en fel op zullen reageren is een site die niet over de Prius van Toyota gaat maar (ook) over een andere hybride.

 

Wel goed overigens dat je de vraag stelt voordat je er meer geld en energie in steekt.

Link naar reactie
  • 0

Met een dergelijke naam zit je juridisch mis. En daarmee in principe ook commercieel fout.

 

Waarom begin je geen informatief portaal (of blog) met een bredere doelgroep autorijders of zelfs meer productcategorieën? Ik noem het maar even groenejapanner.nl met al het duurzame of hybride nieuws wat uit Japan of Azië komt. In zo'n initiatief kunnen duurzame ondernemingen nu juist wél geinteresseerd raken! Adverteren levert dan waarschijnlijk meer op dan eenmalige verkoop.

 

Je noemt jezelf ontwikkelgek, maar hier voert zoals het op mij overkomt geldelijk gewin de boventoon.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Even iets rechtzetten:

 

Uit deze reacties genomen voel ik mij als een dief, als een profiteur..

 

Ik zal mijn gedachten even uiteenzetten want die komt totaal niet overeen met het gevoel wat ik hier nu krijg.

 

Mijn reden om de domein naam te registreren:

 

1 jaar geleden zag ik dat alle hybride namen met betreffende merknaam vrij waren, heb er toen 8 gekocht aangezien ik vaker ervaar dat die namen meer waard zijn als een reguliere naam.

 

Daarbij wist ik dat de hybride in zou komen en bedacht dus dat het een goede aankoop zou zijn om die namen te kopen voordat een ander dat doet.

 

Mijn doel is niets meer dan gewoon een nette website met eigen style te maken, de optimalisatie te verzorgen, de website te vullen en dan te verkopen aan een bedrijf of iemand die met de Prius werkt.

 

Ik ben er niet op uit om "gemakkelijk" geld te verdienen maar wil gewoon zijn waar ik geld kan verdienen, en dat doe ik niet door een gewone website te maken voor iets wat al jaren "in" is..

 

Gezien dat een reguliere website 400-1000 of meer opbrengt wil ik deze website dan ook aan de juiste partij aanbieden voor een mooie vergoeding van mijn moeite en resultaat.

 

Daardoor kwam ook de vraag waar en hoe ik deze website aan kan bieden aan de partij die er blij mee is een PriusHybride.nl te hebben. Het gaat dan ook om een importeur/verkoper/showroom wie dan ook die info wil verschaffen en dergelijken...

 

Ik heb zelf weinig verstand van de auto zelf en wil ook alleen info plaatsen over de Prius, waar zij zelf ook blij mee kunnen zijn.. is toch weer reclame voor ze!

 

M.v.g Mathieu

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
  • 0

Je maakt gebruik van merknamen. Waarom registreer je niet iets algemeens als hybridenieuws.nl, nieuwehybride.nl of hybridemodellen.nl? Dat kun je zonder meer vrij verhandelen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het is een klein onderdeel van de optimalisatie, maar elke stap in google is er 1 omhoog heb ik ervaren.

 

Ik heb mij net even ingelezen in de wereld van de prius en dat verwoord naar mijn voorpagina zodat ik de optimalisatie kan verzorgen.

 

En nee.. ik heb de teksten niet gekopiëerd maar zelf geschreven zoals ik dat altijd doe.

 

Ben gewoon een hardwerkende ondernemer die ook zijn geld moet verdienen en dat het liefst wel op een slimme manier probeert te doen door vooruit te kijken en soms een risico te nemen en tijd te investeren in de hoop dat het er gewoon uitkomt.. ik weet dat er heeeel veel zakkenvullers zijn, maar eerlijkheid duurt het langst.

 

Beetje jammer dat de luie zakkenvullers het verpesten voor de programmeurs/vormgevers.

 

Ik heb als ontwikkelingsverslaafde (Om op een eerdere reactie terug te komen) veel websites online staan die niets opbrengen maar waarbij ik het gewoon leuk vind om ze te maken. Veel websites kosten alleen maar veel tijd en geld, maar vind het nog leuk om er nieuwe onderdelen en graphics voor te maken en anderen zo gemakkelijk mogelijk te informeren.

 

na mijn werk ben ik nachten bezig te websites en graphics te ontiwkkelen voor mijn plezier.

 

Ik begrijp de meningen maar het lijkt mij overigens ook goed om niet in 1 keer af te geven op iemand zijn werk/vraag.. er zijn ook nog gewoon personen die echt van hun werk houden hoor ;)

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
  • 1

@Jaap Haagmans

 

Ik ben inderdaad met de website bezig, ik ben de broncode nog wat aan het opschonen in de header. en toen stond hij 1 minuutje vast. Was bezig met uploaden en wijzigen.

 

Ik heb vanmorgen de tekst geschreven inderdaad.

 

M.v.g Mathieu

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
  • 1

Waar zit dan dat jaar werk in? Het generieke ontwerp? Ik wens je echt heel erg veel succes, maar ik heb in mijn leven vele websites ontwikkeld en je verwachtingen zijn en blijven veel te hoog. Zeker m.b.t. de website in de huidige staat. Er is nagenoeg geen content, geen uitgesproken ontwerp en geen korte, krachtige domeinnaam. Minimaal 1 van die aandachtspunten zal weggewerkt moeten worden voordat dit ook maar iets waard zal zijn.

 

En nogmaals, ik bedoel dit zo opbouwend mogelijk! Meer kan ik er gewoon niet van maken.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Dank u voor de reactie en gedeelde ervaring.

 

Er zit ook geen jaar werk in, er staat wel eerder in 1 van mijn posts dat ik het een jaar eerder heb geregistreerd.

 

Ik moet de website nog wel wat uitbreiden maar het is eerder aan de persoon die de website wil kopen om te zien wat die er mee doet.

 

Het plan is ook dat ik door het starten van deze topic weet waar ik moet zijn en hoe ik dat wettelijk gezien kan aanbieden, wanneer ik dat weet kan ik de website op die doelgroep verder ontwikkelen.

 

Ik overtuig de aankoper ook van het nut doordat ik hem laat zien op welke woorden de website hoog scoort in google.

 

Ik moet het voornamelijk hebben van de bezoekersaantallen via google en een juist persoon.

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 284 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.