• 0

Welke naam is beter voor een serie vergelijkingssites?

Hallo allemaal,

 

even een vraagje van mijn kant, ik ben bezig met het ontwikkelen van een aantal vergelijkingsites maar nu wil ik weten wat jullie een betere domeinnaam vinden:

 

Vergelijkingssite voor bindmachines:

www.bindmachinewijzer.nl of lekkerinbinden.nl

 

voor vouwmachines:

www.vouwmachinewijzer.nl of lekkervouwen.nl

 

voor papiervernietigers:

www.papiervernietigerwijzer.nl of lekkervernietigen.nl

 

Alvast bedankt voor jullie suggesties.

 

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 1

Waarom het voorvoegsel ' lekker'

 

Je appeleert dan een een gevoel dat mensen denk ik niet hebben bij inbinden, vouwen en vernietigen.

 

Lijkt me dat je dan meer in de richting van eenvoud en gemak moet gaan.

 

Bijvoorbeeld

 

inbindeniseeneitje

vouweniseeneitje

etc.

 

Of registreer de domeinnaam Iseeneitje.nl en maak

 

inbinden.iseeneitje.nl

vouwen.iseeneitje.nl

versnipperen.iseeneitje.nl

 

Weblogje over jezelf erbij: Paul.iseen etc. ;)

 

PS. ismakkelijk.nl en iseenvoudig.nl zijn al geregistreerd

 

Frans

 

Link naar reactie
  • 0

wijzer, buiten het gegeven dat het een 'wegwijzer' is in het vergelijken maakt deze kennis je ook nog wijzer in de zin van een goede keus maken.....

www.muscatmeijer.nl MUSCAT MEIJER Juristen biedt een compleet dienstenpakket aan ondernemers in het MKB. Wij buigen ons graag over uw juridische, fiscale en administratieve vraagstukken. U kunt daarbij rekenen op een professionele aanpak en creatieve oplossingen waar dat in uw belang is.

Link naar reactie
  • 0

Beste Paul,

 

voordat je voor jezelf een goede beslissing kunt maken, is het belangrijk dat je een aantal goed afweegt.

Bijvoorbeeld:

 

- is de site alleen voor NL bedoeld?

- hoe wil je de site positioneren (welke mentaliteit moet er duidelijk worden)? bijvoorbeeld: technisch expert? of prijsvechter? of rechtvaardigheid? of community?

- is er en specifieke doelgroep die graag met bepaalde termen werkt? (het lijken mij apparaten uit de drukkerswereld)

- kun je er beter één site van maken met div categorieën?

- kortom, er zijn meerdere manieren om via een website-naam naar jouw onderwerp te verwijzen. Bedenk goed welke manier past bij de doelstelling van jouw site(s).

 

Succes

Rik

 

Link naar reactie
  • 1

Jouw voorstellen impliceren eerder dat er wordt uitgelegd hoe je de artikelen gebruikt, dan dat ze op je site worden vergeleken.

 

Mensen die jouw dienst zoeken, zoeken op trefwoorden als

[*]'beste (x)'

[*]'(x) kiezen'

[*]'(x) vergelijken'.

 

Dan kan je ook beter namen als 'www.(x)kiezer.nl', 'www.(x)vergelijk.nl' of 'www.beste(x).nl' gebruiken.

 

Geert

Globrands naming & strategy bedacht voor grote opdrachtgevers bijvoorbeeld 'Senseo', 'Vifit', 'Menzis', 'wisselgesprek', etc etc. We hebben voor startende ondernemers een gratis boekje: "Hulp Bij Naamgeving". www.globrands.com

Link naar reactie
  • 0

Of 'www.(x)-kopen.nl', 'www.(x)-vergelijkEN.nl', 'www.(x)-selecteren.nl', 'www.(x)-bestellen.nl' of 'www.(x)-gebruiken.nl' onderzoeken m.b.v. Google's zoekwoorden hulpprogramma.

 

Check ook met combinaties als 'professioneel', 'kantoor' en 'zakelijk' en werkwoorden als 'inbinden', 'snijden/vouwen' en 'papier vernietigen'.

 

Geste in oude richting per pm.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

@Highio - Dat koppelstreepje in de domeinnaam schijnt inderdaad wel slim te zijn om afzonderlijke woorden zichtbaarder te maken voor zoekmachines.

Globrands naming & strategy bedacht voor grote opdrachtgevers bijvoorbeeld 'Senseo', 'Vifit', 'Menzis', 'wisselgesprek', etc etc. We hebben voor startende ondernemers een gratis boekje: "Hulp Bij Naamgeving". www.globrands.com

Link naar reactie
  • 0

@Highio - Dat koppelstreepje in de domeinnaam schijnt inderdaad wel slim te zijn om afzonderlijke woorden zichtbaarder te maken voor zoekmachines.

Heb je hier een bron bij? Naar mijn idee zijn juist de domeinen zonder streepjes in de ogen van zoekmachines het 'meest puur' en daarom de beste keus.

Link naar reactie
  • 0

Uit het hoofd: meerdere, relevante zoekwoorden kunnen het beste los i.p.v. aan elkaar getypt in een domeinnaam of url opgenomen worden voor vindbaarheid als losse woorden en als combinatie van deze woorden in zoekmachines. Woorden gescheiden door streepjes scoren daarbij beter dan woorden aan elkaar of gescheiden door underscores. Ik heb geen autoritaire bron.

 

Zoek maar eens op keyword separator hyphen underscore SEO o.i.d.

 

"Meest puur" is eerder een menselijk oordeel, waarvoor je dubbele domeinnaamregistratie kunt overwegen. Gebruik kun je meestal op een later moment bepalen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben vergelijkingssites voor bedrijfssoftware en hebben ooit gekozen voor: CRMkiezen.nl CMSkiezen.nl, CRMmatrix.nl etc.

 

We hebben collega's op de markt die voor wijzer.nl hebben gekozen bijv. CRMwijzer.nl maar xxvergelijken.nl vind ik ook mooi. Veel mensen zoeken op woord vergelijken dus ik denk dat je daar wel goed mee zit.

 

Die wijzer.nl is ook goed, maar ik denk dat er best veel -wijzer.nl namen weg zijn, dus ff opletten bij toekomstige plannen.

 

Dennis

 

 

Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Link naar reactie
  • 0

Uit het hoofd: meerdere, relevante zoekwoorden kunnen het beste los i.p.v. aan elkaar getypt in een domeinnaam of url opgenomen worden voor vindbaarheid als losse woorden en als combinatie van deze woorden in zoekmachines. Woorden gescheiden door streepjes scoren daarbij beter dan woorden aan elkaar of gescheiden door underscores. Ik heb geen autoritaire bron.

 

Zoek maar eens op keyword separator hyphen underscore SEO o.i.d.

 

"Meest puur" is eerder een menselijk oordeel, waarvoor je dubbele domeinnaamregistratie kunt overwegen. Gebruik kun je meestal op een later moment bepalen.

 

Groet,

 

Highio

Helemaal eens met het feit dat een hyphen (in ieder geval in het verleden) beter werkt dan een underscore, maar dat heeft betrekking op de stukken achterin de url (www.example.org/dit-stuk-hier-dus) en niet op de domeinnaam zelf, daar kunnen immers niet eens underscores in.

 

Zoals blijkt uit http://searchenginewatch.com/3627834 zijn zeker domeinennamen met meerdere hyphens technisch twijfelachtig, en in mijn ogen ook een domeinnaam met één hyphen 'emotioneel' twijfelachtig in de zin van 'had je degene zonder hyphen dan niet kunnen boeken'?

Link naar reactie
  • 0

@Highio - Dat koppelstreepje in de domeinnaam schijnt inderdaad wel slim te zijn om afzonderlijke woorden zichtbaarder te maken voor zoekmachines.

Heb je hier een bron bij? Naar mijn idee zijn juist de domeinen zonder streepjes in de ogen van zoekmachines het 'meest puur' en daarom de beste keus.

 

Ik sluit me aan bij Theo's antwoord.

 

Extra opmerking.

 

Wij hebben opdrachtgevers gehad die zijn begonnen op basis van zoekwoorden en vindbaarheid, om er vervolgens achter te komen dat ze wel business, maar geen merk hadden opgebouwd.

 

Hoe weten Pauls bezoekers achteraf nog of ze "inbinders-vergelijken.nl" of "inbinder-kiezen" hadden bezocht, of nog iets anders?

Wat *belooft* zijn naam/url nou eigenlijk?

 

Er is dus ook wat voor te zeggen om toch een merkje te creeren boven al deze diensten, en de specifieke vergelijkingspagina's voor de vindbaarheid vervolgens beschrijvende titels te geven.

 

Dat kan een heel simpel merknaampje zijn, bijvoorbeeld iets beschrijvends met een alliteratie en met 'kantoor-expertise' als belofte.

 

Dan krijg je bijvoorbeeld:

www.kantoorkeuze.nl/vergelijk-inbinders.html

www.kantoorkeuze.nl/vergelijk-vouwmachines.html

 

Niet echt goed gekozen termen misschien, maar hierop zijn wel iets van 50 andere varianten met andere naamgevingstechnieken en andere merkbeloftes te bedenken.

Globrands naming & strategy bedacht voor grote opdrachtgevers bijvoorbeeld 'Senseo', 'Vifit', 'Menzis', 'wisselgesprek', etc etc. We hebben voor startende ondernemers een gratis boekje: "Hulp Bij Naamgeving". www.globrands.com

Link naar reactie
  • 0
in mijn ogen ook een domeinnaam met één hyphen 'emotioneel' twijfelachtig in de zin van 'had je degene zonder hyphen dan niet kunnen boeken'?

 

www.merknaam-labeloftag.tld heeft toch echt mijn voorkeur. Zo zijn merk en omschrijving keurig gescheiden en beide vindbaar voor zoekmachines. Helemaalaanelkaargeschreven werkt dat minder in zoekmachines, nog los van de leesbaarheid voor internetgebruikers.

 

Dat kan een heel simpel merknaampje zijn, bijvoorbeeld iets beschrijvends met een alliteratie en met 'kantoor-expertise' als belofte.

 

De x-wijzer is misschien wel een activiteit van de Marda Groep, dan kan deze daar aan verbonden worden. Paul, ben je eigenlijk nog steeds op zoek naar een oplossing of ben je er inmiddels al uit?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.