• 0

Website notariskantoor

Goedemorgen allemaal.

 

Ik loop stage bij een notariskantoor. Ik heb daar reeds vele opdrachten op verschillende gebieden uitgevoerd. Van juridisch onderzoek tot marketingplannen. Maar vanochtend heb ik een nieuwe opdracht gekregen. Deze opdracht bestaat uit het veranderen van de website:

 

http://www.vechtstede.info

 

Maar nu wil het feit dat ik niet zo kundig ben met internetsites. Wel heb ik ideeen over het veranderen van de tekst, up to date maken etc.

 

Hebben jullie misschien wat suggesties/ tips/ ideeen voor mij?

 

Hartelijk dank.

Winners forget they're in the race. They just love to run.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat willen ze?

 

Grafisch een nieuwe site --> Neem contact op met Grafisch bureau (webdesign bureau)

 

of

 

Inhoudelijke aanpassingen --> Praat met ze en vraag hoe en wat ze er op willen.

 

Natuurlijk zul je voor het eerste ook eerst moeten weten wat ze verwachten.

 

Daarnaast zijn er op dit forum redelijk wat topics gestart over waar een website aan moet voldoen. Die kunnen je ook vast wel op weg helpen.

 

Succes

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Leon,

 

Ik denk dat je het van de verkeerde kant benaderd. Je vraagt ons te kijken wat we van de website vinden. Nu kan het zijn dat je net iemand treft die op zoek is naar een notaris, maar ik denk dat je beter de huidige klanten kunt benaderen om na te gaan wat zij van de website vinden.

 

Maar daarvoor moet je iets veel belangrijkers doen en dat is aan de beslissers binnen de organisatie vragen wat zij voor ogen hadden met de huidige website en of dat naar hun mening behaald is. Waarschijnlijk niet want anders hadden ze je de opdracht niet gegeven, maar je zult eerst moeten uitvinden welke ideëen de beslissers hebben. Daarna ga je kijken of dat aansluit bij wat de doelgroep wenst. Pas daarna ga je het verder invullen.

 

Om toch een antwoord te geven op je vraag heb ik de volgende opmerkingen over de huidige website;

 

* Lay out vind ik helemaal zo slecht niet

* De links naar artikelen bij notaris.nl werken niet (tijdelijk probleem?)

* Wat is het doel van het kopje medewerkers?

* Bij de routebeschrijving zou ik het adres ook opnemen en mogelijk een link naar routenet.nl aanleggen

* Het Wie zijn wij? gedeelte zou wat meer marketingtaal kunnen bevatten, misschien kiezen voor "wat kunnen wij voor u betekenen?"

 

Wanneer je uiteindelijk een website hebt is het ook belangrijk om te bekijken of deze het effect bereikt dat je vooraf wenst. Dat betekent goed kijken naar het bezoekersgedrag.

 

 

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Welleke,

 

Bedankt voor jouw reactie.

Ik had die vraag al aan de directie gesteld. Het antwoord:

We hebben de site nog nooit bekeken en weten derhalve niet wat er op staat. Maak er maar iets moois van.

 

Nu kan ik natuurlijk ook zo laks met mijn opdracht omgaan, maar het is wel mijn stage en ik moet de nodige punten halen. Ook zal het erg goed voor mijn referentie/ CV zijn, als ik dit soort opdrachten goed uitvoer.

 

Naar mijn mening is de internetsite vergelijken met een reclamebord. Je plaatst het om klanten aan te trekken. Daaruit voortvloeiend hoort de internetsite wel representatief te zijn. Ik vind ook dat deze site het doel mist. Namelijk klanten binnen halen. Nergens zijn prijuzen te vinden en ook geen formulier waar je offertes kunt opvragen.

 

Dus mijn doel (bij gebrek aan reactie van de directie) voor de internetsite, is het aantrekken van klanten door zo veel mogelijk relevante. Niet te lange teksten, maar wel pakkend.

Winners forget they're in the race. They just love to run.

Link naar reactie
  • 0

Ik val van mijn stoel.........

We hebben de site nog nooit bekeken en weten derhalve niet wat er op staat. Maak er maar iets moois van.

 

Ik zou beginnen met te vragen, "wat is dan de noodzaak van de verandering?" Ik snap niet dat zulke mensen een directie kunnen vormen, dit is volkomen geldverspillerij.

 

Maar goed iemand moet die website hebben gebouwd en iemand moet daarvoor opdracht hebben gegeven. Misschien moet je maar eens uitzoeken wie dat is geweest en of er andere mensen in de organisatie zijn die wel verstand hebben van internet.

 

Je hebt er namelijk helemaal niets aan een perfecte website te bouwen die veel geïnteresseerde bezoekers trekt maar vervolgens geen respons krijgen van de organisatie (reactie op mail bv). Of de website verzand in oude teksten doordat niemand binnen de organisatie dit oppakt.

 

Kortom, eerst intern de zaken eens inventariseren en op orde brengen!

 

Succes, want met zulke passieve mensen zul je daar nog een zware dobber aan krijgen.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Op het binnenkomend e-mail verkeer wordt gelukkig wel gereageerd. Ook worden er per e-mail offerrtes verzonden.

Ik heb navraag gedaan over diegene die de website ontworpen heeft en dat schijnt een of ander overspannen iemand te zijn die er verder niets meer voor wilt doen.

Ik krijg binnenkort de codes/ wachtwoorden voor de internetsite, zodat ik zelf dingen kan veranderen.

 

Wanneer ik de veranderingen hebben doorgevoerd, zullen er ook personen aangewezen worden die de website zullen onderhouden. Maar het is nu aan mij om dit alles op te zetten.

Winners forget they're in the race. They just love to run.

Link naar reactie
  • 0

Ah dat is dan weer positief om te horen. Ik raad je aan om het projectmatig aan te pakken. Dat betekent dat je gaat kijken naar de organisatie en de structuur voordat je ook maar wat gaat wijzigen. Voor je het weet zit je namelijk dingen te doen die ze later overbodig vinden........

 

Mocht je hulp kunnen gebruiken op het technische vlak, dan kun je altijd contact met me opnemen (email, msn bv).

 

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Nu moet ik natuurlijk ook bedenken wat voor lettertype het best op de site past.

Momenteel is dit "Times New Roman" , dit vind ik zelf absoluut niet mooi. Wat is gebruikelijk eigenlijk op een website?

Winners forget they're in the race. They just love to run.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij wordt er in ons briefpapier ook gewoon Times New Roman gebruikt, maar dat moet ik nog even navragen.

 

Zijn er nog leuke sites te vinden met fonts?

 

Ik heb ook al bij Google gekeken, maar misschien dat iemand nog een site weet waar ik echt op moet kijken..

Winners forget they're in the race. They just love to run.

Link naar reactie
  • 0

Het ligt er een beetje aan. Serif-lettertypes zijn vaak erg onaangenaam om te lezen vanaf een beeldscherm (zet times maar eens een puntje kleiner, je wordt horendol). Wel kun je ze goed gebruiken in menu's etc., vooral omdat je ze daar in een grafisch pakket gebruikt, dus kunt anti-aliassen, en omdat het vaak om korte stukjes gaat in een redelijk formaat.

 

Daarnaast kun je speciale lettertypes niet/nauwelijks gebruiken voor platte tekst, omdat je bezoeker dit font daadwerkelijk op zn pc moet hebben. Zo niet, dan wordt er gekozen voor een ander font, met soms onverwachte resultaten.

 

Link naar reactie
  • 0

Wie heeft er ervaring met Cubix Intermedia?

 

Ik heb nu de wachtwoorden van de internetsite. Maar alles is erg vaag.

 

Ik kan dan de vijf pagina's veranderen, maar er zijn er zes. Normaal gesproken kun je toch via de ftp dingen veranderen? ???

Winners forget they're in the race. They just love to run.

Link naar reactie
  • 0

En op de site staat links een menu en bovenaan een menu.

Dat vind ik helemaal nergens terug wanneer ik ingelogd ben en naar de vijf pagina's kijk (van de zes ???). De homepage ontbreekt. Terwijl die wel online staat. ???

Winners forget they're in the race. They just love to run.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.