• 0

Handelsregister : openingstijden

Uhm, een handelsregister dat 24 uur per dag 7 dagen per week bereikbaar is.

 

Het handelsregister is momenteel niet bereikbaar. Openingstijden handelsregister: elke dag van 8 tot 24 uur.

Soms vindt er wel onderhoud op het handelsregister plaats in de avonduren en weekends. Excuses voor het ongemak.

 

De rest van de site van de Kamers van Koophandel is wel 24 uur per dag bereikbaar.

 

Openingstijden voor een website. >;(

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

openkvk.nl mag dan ook 's nachts open zijn, maar dat zegt natuurlijk niets over de zoektijd.

 

Vanmorgen mijn bedrijfsnaam ingetikt met als reactie: "Zoeken......" En dat al een uur lang.

 

Zou 't zo zijn dat de site wacht op de response van kvk.nl en dat die pas komt als kvk.nl "open" is?

 

Overigens, een site als kvk.nl die zo belangrijk kan zijn en niet 24/24 geraadpleegd kan worden vind ik niet iets van deze tijd. Stel je voor dat je in Azië of de US zit en ivm tijdsverschil alleen met veel moeite info kunt krijgen over je Nederlandse klanten, niet iets wat past bij een land wat graag internationaal zaken doet.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Openkvk is in gesprek met Kvk.

 

Zie quote uit bovenvermeld interview:

 

We hebben een afspraak gemaakt en zijn om de tafel gaan zitten of een samenwerking mogelijk is. Zulke dingen gaan nooit snel, maar we zijn nog steeds in gesprek.

 

Het interview dateert oct. 2009 Misschien Stefan eens vragen wat de stand van zaken is?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 2

Het interview dateert oct. 2009 Misschien Stefan eens vragen wat de stand van zaken is?

Bij deze;

Er was een toezegging dat de KvK.nl site per 1-1-2010 geen downtime meer zou hebben, er was ook een toezegging dat er zou worden geëvalueerd wat er nodig is om via een dagelijkse export openkvk up to date te houden, en de site bij de KvK zelf te laten draaien (onder hun beheer).

 

De downtime heeft met twee zaken te maken, openkvk.nl is 'gepromoveerd' naar de openstreetmap ontwikkelserver waar een chronisch te kort is aan geheugen. En er de laatste weken 's nachts vreemde dingen gebeuren waardoor plotseling alle databases {monetdb, mysql, postgresql} een sigkill (out of memory) ontvangen. Het tweede 'probleem' dat was het probleem van vanmorgen, is dat de database een onherstelbare fout had gevonden. Persoonlijk ben ik dan meer geïnteresseerd in wat die fout is, automatisch herstarten is zeker een optie maar heeft momenteel niet de voorkeur.

 

Zolang ik geen stuiver aan het project verdien is dan ook mijn enige incentive om de data beschikbaar te hebben als er wat gecorreleerd moet worden voor bijvoorbeeld m'n qkoorts site, en het optimaliseren en het opsporen van bugs in MonetDB. (Ik zie overigens ook wel dat er best wat queries op api.openkvk.nl worden afgeschoten, maar heb momenteel niet de illusie dat 'we met z'n allen de kvk tarieven omlaag kunnen brengen als we zelf een handelsregister 24x7 gaan hosten'.)

Steun elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Link naar reactie
  • 0

 

Prima initiatief dat OpenKvK. Zeker wanneer er dwarslinks gelegd kunnen worden naar faillissementen, rechtsspraak maar ook naar verwante ondernemingen, bv op basis van adressen, telefoonnummers, postbusnummers of zelfs namen van oprichters en andere betrokkenen. Dat peutert aan de privacy, maar je kan links leggen zonder een persoonsnaam te openbaren.

 

Eigenlijk zou zo'n initiatief gesponsord moeten worden. Er zijn natuurlijk commerciële mogelijkheden, er zijn vast potentiële adverteerders voor een bedrijfszoekportal, en inbedding in populaire ondernemerssites zoals Zibb en HL moet meer zoekverkeer opleveren. Maar ik kan me ook voorstellen dat de initiatiefnemers niet meegezogen willen worden in een snelgeld-opzetje.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Prima initiatief dat OpenKvK. Zeker wanneer er dwarslinks gelegd kunnen worden naar faillissementen, rechtsspraak maar ook naar verwante ondernemingen, bv op basis van adressen, telefoonnummers, postbusnummers of zelfs namen van oprichters en andere betrokkenen. Dat peutert aan de privacy, maar je kan links leggen zonder een persoonsnaam te openbaren.

Er zitten (nog) geen telefoonnummers in (die worden niet meer gepubliceerd op KvK.nl). Namen van oprichters zijn alleen bij de KvK beschikbaar tegen betaling, en ik heb zelfs vernomen dat adressen van bestuurders alleen door juristen zijn op te vragen. Ok, met een eenmanszaak ben je de 'pineut'. Voor zover je natuurlijk al niet ongewild op Google Streetview staat...

 

Eigenlijk zou zo'n initiatief gesponsord moeten worden. Er zijn natuurlijk commerciële mogelijkheden, er zijn vast potentiële adverteerders voor een bedrijfszoekportal, en inbedding in populaire ondernemerssites zoals Zibb en HL moet meer zoekverkeer opleveren. Maar ik kan me ook voorstellen dat de initiatiefnemers niet meegezogen willen worden in een snelgeld-opzetje.

Dat laatste is dus exact waar we niet in geïnteresseerd zijn. Nogmaals, als de KvK direct zoeken (en aggregeren) van data zou toestaan, en gewoon van 0 tot 6 uur open zou zijn, hebben we geen meerwaarde.

Steun elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Link naar reactie
  • 0

Hoe staat de Kvk zelf daar in? Zijn de gesprekken met hen over samenwerking met jou nog gaande?

De insteek was om het voor afgelopen december te regelen, toen hadden ze het te druk met andere zaken. Op m'n laatste email is al twee weken niet gereageerd.

Steun elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Link naar reactie
  • 0

Leuk, volgens het Openkvk register heb ik twee hoofdvestigingen. ;D

Lekker snel trouwens die database, bij de KvK lijkt het wel of ze de bitjes eerst uit een stoffig magazijn op moeten halen.

De snelheid is proportioneel aan de hoeveelheid meuk die op dat moment op die machine draait. Snelheid upgrade met dank aan de feedback die ik heb gekregen op webhostingforum, de lookup zelf gebeurt met Sphinx, alles wat je daarna aanklikt is eigenlijk direct op de database.

Steun elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

De insteek was om het voor afgelopen december te regelen, toen hadden ze het te druk met andere zaken. Op m'n laatste email is al twee weken niet gereageerd.

 

Sounds familiair ! Dus join the club ! Ook m.b.t. jouw idee wel wéér een vreemde gang van zaken. Waarschijnlijk zijn ze nog aan het nadenken of driftig bezig het zelf technisch op te lossen/te bouwen, terwijl er al een oplossing voor handen ligt..

Stelt de KvK zichzelf wel eens de vraag of de ondernemer (daar leven ze toch van) daarmee geholpen is ???

 

Maar... Laat ik hier vooral niet mijn eigen ongenoegens richting hen ventileren. Misschien zit er wel een hele logische reden achter het feit dat de KvK jou nog niet beantwoord heeft. Geen antwoord van hen, kan nog een " ja" worden ;)

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Sounds familiair ! Dus join the club ! Ook m.b.t. jouw idee wel wéér een vreemde gang van zaken. Waarschijnlijk zijn ze nog aan het nadenken of driftig bezig het zelf technisch op te lossen/te bouwen, terwijl er al een oplossing voor handen ligt..

KvK is bezig met 'Handelsregister 2.0', het design document wat ik onder ogen kreeg had ik een 6 gegeven, en een gemiddelde HBO'er niet voor laten slagen. Normalisatie en consistentie waren ver te zoeken, wel een enorme hoeveelheid aan overhead meenemen. (Overigens wel inhoudelijk feedback op gegeven, vrijwel alle pagina's behandeld.) De nieuwe backend zou in Java en met OpenSource componenten worden gebouwd, dat heb ik gisteren via-via bevestigd gekregen. Gezien er nog een enorme DB2 (closed source IBM database) infrastructuur bij alle Kamers van Koophandel in de verschillende regio's draait heb ik een hard hoofd in dat dit allemaal 'snel' in productie wordt genomen. Ze lopen volgens mij nu al een jaar achter op schema.

 

Stelt de KvK zichzelf wel eens de vraag o de ondernemer (daar leven ze toch van) daarmee geholpen is ???

Nee dat doen ze niet, denk je dat een ondernemer zit te wachten op 'spam' van andere ondernemers. Of zouden juist die andere ondernemers geholpen zijn door via een enorm adressen bestand toch aan klandizie te komen? Ik heb al een aantal keren bij publieke KvK dagen gevraagd "Wie zit er hier te wachten op 'de Kamerkrant'"? Vergeet niet wat de distributie van zoiets kost! Nu is 'de Kamerkrant' door dat andere boekje vervangen, maar serieus, zit je daar op te wachten? Zelfs al zou dat zichzelf door reclame dekken... Door een community als 'Hallo' op te richting laat de KvK zien dat ze hopeloos achter lopen, en serieus eens terug naar hun roots moeten gaan.

 

Maar... Laat ik hier vooral niet mijn eigen ongenoegens richting hen ventileren. Misschien zit er wel een hele logische reden achter het feit dat de KvK jou nog niet beantwoord heeft. Geen antwoord van hen, kan nog een " ja" worden ;)

Een glas is altijd half vol....

Steun elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Tsja... Hallo! Zeven jaar ben ik bezig geweest met de KvK om ze gratis gebruik te laten maken van Higherlevel.nl. Ze hadden het zelfs (net als andere partners van HL.nl) hun eigen naam mogen geven.

Resultaat KvK. we gaan het zelf doen. In maart 2009 Hallo! live. Ik ben wel op gesprek bij hen geweest, maar ze zeggen dat Hallo! écht iets anders is dan Higherlevel.nl ??? Misschien ben ik HL-blind, maar zoek de verschillen?

 

Verder zul je op dit forum genoeg meningen tegenkomen m.b.t. items en middelen van de KvK. Zou goed zijn voor hun imago als ze daar eens voor open staan. Al vraag ik mij af of ze daar uberhaupt wel mee zitten?

Alle eerlijkheid meld ik wel, dat de regionale kantoren vaak wel meegaand zijn, maar het hoofdbureau beslist.

 

Daarnaast..... Neemt natuurlijk niets weg van de mensen die wél blij zijn met de KvK. Want... eerlijke is eerlijk... Die zijn er ook !

 

In jouw geval wens ik en hoop ik voor alle ondernemers dat de KvK openstaat voor samenwerking met jou.

 

.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Alle eerlijkheid meld ik wel, dat de regionale kantoren vaak wel meegaand zijn, maar het hoofdbureau beslist.

KvK NL is een privaat rechtelijke vereniging van de regionale kantoren. Het is een uitvoerende organisatie dat toevallig ook teken bevoegd is. De regionale organisaties zijn ZBO's, en proberen (of eigenlijk moet ik zeggen: hebben geprobeerd) om zo onder wat regeltjes uit te komen.

 

Daarnaast..... Neemt natuurlijk niets weg van de mensen die wél blij zijn met de KvK. Want... eerlijke is eerlijk... Die zijn er ook !

Kun je mij eens in contact brengen met zo'n persoon ;) we hebben een GGZ in de buurt zitten, maar daar staan in openkvk bijzonder weinig inschrijvingen geregistreerd.

 

Geen slecht idee ! Maar dan zou de data vanuit openKvK wel moeten kloppen. Stefan... wat denk jij?

Zoals ik op een andere locatie ook al een keer heb uitgelegd. De data die in openkvk staat is verkregen door op postcode te zoeken op de KvK site. Binnen 1 weekend met ongeveer 8 man kun je de openkvk database up to date krijgen. Dat is de laatste keer met kerst gedaan (toen wisten we nog niet dat het binnen een weekend kon).

 

Er zijn daar wel een aantal problemen mee, onze 'openstreetmap' hoster heet tegenwoordig Oxilion B.V., om onduidelijke redenen kun je via de postcode functie alleen de oude naam 'JR Online BV' vinden. Ik denk dat dat dus een 'handelsnamen gat is'.

 

De 'website' zelf is het probleem niet, dat is alleen statische HTML en Javascript. Sphinx en de database kost je ongeveer 1GB opslag (dan krijg je de qkoorts gegevens, concern relaties en ANBI correlaties er gratis bij), en het geheel gebruikt minder dan 512MB geheugen. Dus al met al, als iemand een VPS wil sponsoren, dan weet je ongeveer de specs. (Doe die dan wel minimaal keer 2, want het invoeren van nieuwe data kost wel een sloot aan geheugen.)

 

Het enige heren akkoord dat ik met de KvK heb gemaakt is dat ik het bestand niet ga 'weggeven' voor marketing doeleinden, aangezien ik ook een gruwelijke hekel aan dodebomenpost heb was ik dat ook al niet van plan.

Steun elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Link naar reactie
  • 0

Altijd goed nieuws :)

 

Maar wat zou er eigenlijk moeten gebeuren als je op het adres klikt? In de zoekbox verschijnt hier dan 'adres: undefined' - ik neem aan dat er andere bedrijven op hetzelfde adres in beeld moeten komen, of wellicht een kaartje of iets dergelijks?

Schijnt een Internet Explorer issue te zijn, ben er nog niet uit waarom dat is. Normaal gesproken krijg je adres: 'adres wat je hebt aangeklikt'; (Firefox/Chrome/etc.)

 

...fixed! .text => .innerHTML

Steun elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Link naar reactie
  • 0

www.openkvk.nl

 

Wel even de mededeling dat de database soms verouderd is en dat de resultaten soms niet verschijnen (laatste komt steeds minder voor).

Maar als backup is het zeker handig.

Laatste versie is nu van 4 april; dus laten we zeggen dat de database zelf nooit ouder dan 4 maanden is geweest. Er zijn een aantal snode plannetjes om in ieder geval nieuwe inschrijvingen per dag te achterhalen, dat is mits een keer goed uitgeprobeerd een te automatiseren taakje.

 

Het grootste 'euvel' is dat in de database maar een handelsnaam per KvK nummer te vinden is, terwijl een bedrijf er wel meerdere kan voeren. Een geschikte manier om die gegeven te achterhalen heb ik nog niet gevonden. Daarnaast is er nog een 'bug' waardoor je nog geen handelsnamen met speciale tekens via de webinterface kunt zoeken, via de api wel. (Dat zit hem in: http://code.google.com/p/cherokee/issues/detail?id=797 )

 

Verder hebben we sinds vandaag de nieuwe gesponserde server in gebruikgenomen. Die sponsor is https://www.sslcertificaten.nl/ dedicated machine, zit ruim in geheugen, dus zou uptime iets beter moeten kunnen garanderen.

 

 

Steun elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.