• 0

Welke vorm Borrel hapjes aanbieden?

Hallo,

 

ik ben bezig natedenken over de marketing voor een partycatering bedrijf,

het gaat om een heel klein bedrijfje wat zich specifiek alleen richt op hapjes.

dus geen buffelen etc. Alleen kwaliteit hapjes voor een betaalbare prijs.

 

Nu heb ik alleen het volgende probleem, wij hadden eerst drie soorten schalen.

A= Hartig schaal (Ambachterlijk kaas en worst + vers brood)

B= normaaleschaal hapjes ( 5 soorten hapjes instap prijs 32,50

C= Luxe hapjes (5 sooorten luxe hapjes instap prijs 40,00

 

hapjes normaal zijn zeker geen stukje worst enzo. meer gevuldt tomaatje met roomkaas, amuse lepel met zalmmousse. dus al wel redelijk luxe/chic.

 

Nu na wat rekenen kommen de kostprijs voor de hapjes van B en C bijna gelijk uit. Dus ik dacht mischien is het een optie. Om gewoon de hapjes van B en C aanbieden in 1 lijst van 10.

En zodat de klant zelf zijn schaal kan samen stellen de prijzen zullen per 10 hapjes zijn.

bijvoorbeeld

amus 10st = 8,00

gevuld ei 10st= 7.50

En dan een artikel nummer zodat mensen niet de hele naam hoeven te mailen etc.

 

Nu is gewoon mijn vraag moeten wij zelf de schalen samen stellen voor de klant of moet je de klant de keuze laten tussen die 10 hapjes. en per10 verkopen met een minimaal van 50 hapjes totaal.

 

alvast bedankt

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

En dan een artikel nummer zodat mensen niet de hele naam hoeven te mailen etc.

 

 

kun je niet alles in een standaard webwinkel zetten (of laten zetten) zodat mensen alleen hoeven aan te klikken wat ze willen?

Het mailen van artikelnummers is nogal foutgevoelig en daarbij oogt het wat minder professioneel.

 

Nu is gewoon mijn vraag moeten wij zelf de schalen samen stellen voor de klant of moet je de klant de keuze laten tussen die 10 hapjes. en per10 verkopen met een minimaal van 50 hapjes totaal.

 

Ik zou voor beide opties gaan, mensen kunnen kiezen, maar hoeven het niet. Als je de complete schaal ietsje goedkoper maakt, of de losse hapjes iets duurder.

 

succes!

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik zou de klant zelf de keuze laten maken. Met de keuzes die je nu hebt (a, b of c), beperk je de keuze van de klant en wellicht ook jezelf.qua inkomsten. Als je een lijst/verkooprijs per hapje hebt (van standaard tot luxe) is het aan de klant tot welk eindbedrag hij/zij komt.

Bijv. ik heb niet een al te groot budget. Als mij standaard schalen aangeboden worden, zou ik waarschijnlijk voor de goedkoopste gaan. Terwijl, als ik het zelf samen kan stellen zal ik er toch 2 luxe hapjes bij laten serveren.

 

Daarnaast zijn is de verkoopprijzen natuurlijk ook afhankelijk van de seizoens gebonden inkoopprijzen op dat moment. Je zal daar met het maken van je prijslijst de mogelijke fluctuaties in dienen te verwerken/op voorhand rekening mee dienen te houden.

 

Daarnaast is het een overweging (of wellicht heb je daarin al een keus gemaakt): richt je je partycatering zich alleen op borrelhapjes? Ga je dan van een bepaalde tijd uit? Biedt je dan catering aan in de namiddg (tot 19.00 uur) of na het avondeten (vanaf ca. 21.00 uur).

Een optie kan zijn om de hapjeskeuze in een walking-dinner-achtige stijl te serveren. Dan bied je qua catering de mogelijkheid om te kiezen voor voor-, hoofd- en nagerechten. In kleine porites wel te verstaan. Ca. 2 tot 3 hapjes per gang. Adviseer dan de klant (mocht men hiervoor kiezen) om ca. 8 hapjes per persoon te selecteren, zodat de gasten qua "buikvulling" voldoende hebben. Hiermee dien je dan uiteraard wel rekening te houden met je servies, omdat dan niet alles op één schaal ligt. Maar bijv. soep in kleine glaasjes, canapé op kleine bordjes, vlees en/of vis idem en voor de nagerechten kun je kiezen om deze in buffetvorm aan te bieden (bijv. ijs-/taartassortiment en/of kaasassortiment).

 

Voorbeelden over wat serveert men dan en voor welke prijs kun je op inernet vinden (google: walking dinner).

Een voorbeeld hiervan is de Euromast. Die biedt zowel hapjes als ook walking diner aan. Wat dat laatste staat de keuze en de bijbehorende prijzen niet op die site, maar die kun je qua oriëntatie vrijblijvend bij ze opvragen. Vergelijk deze dan met andere aanbieders en maak een keuze in de stijl die jou aanspreekt en qua kookknunsten het beste bij je (of de kok) past.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

 

kun je niet alles in een standaard webwinkel zetten (of laten zetten) zodat mensen alleen hoeven aan te klikken wat ze willen?

Het mailen van artikelnummers is nogal foutgevoelig en daarbij oogt het wat minder professioneel.

 

Dat idee kreeg ik er eigenlijk ook bij... zet het in een nette website waar mensen zelf kunnen kiezen wat ze willen - verkopen in lots van 10 stuks met een minimum bestelling van 5 van dergelijke lots. Geeft volledige keuzevrijheid voor de klant die zoiets zelf wil bepalen, maar daarnaast kun je in zo'n site ook kant-en-klare assortimenten verkopen voor de klant die er niet toeveel over na wil denken.

 

Uiteraard kun je dat nog een beetje bewerken, bijv 55 voor de prijs van 50, waarbij je kiest voor een groter aandeel van hapjes met lagere inkoopkosten... maar goed, only one way to find out ;)

Link naar reactie
  • 0

Hallo Robert,

 

Misschien kun je omwille van het bestel-gemak wat meer keuze in de standaard schalen maken, je zou bijvoorbeeld een aantal van je hapjes kunnen combineren tot een "vegetarische" schaal, een "biologische" schaal, een "slank" schaal, een "geen vis" schaal, e.d..

 

Groet,

 

John

 

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het ook wel goed om de hapjes los aan te bieden zodat ieder zijn eigen combinaties kan maken.

Je zou dan een minimum kunnen stellen qua afname.....

www.muscatmeijer.nl MUSCAT MEIJER Juristen biedt een compleet dienstenpakket aan ondernemers in het MKB. Wij buigen ons graag over uw juridische, fiscale en administratieve vraagstukken. U kunt daarbij rekenen op een professionele aanpak en creatieve oplossingen waar dat in uw belang is.

Link naar reactie
  • 0

Het klinkt misschien achterhaald, maar ik heb een tijdje gewerkt met een internetbestelsysteem in combinatie met een Excel aanvinklijst. Dat kan handig zijn voor klanten om offline te overleggen of bestellen en dan kun je desnoods zelf de bestelling inkloppen van een opdracht op papier.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

85 cent vind ik niet (te) duur. Ik kan me goed voorstellen dat ik dat zou willen betalen voor hapjes die anders dan anders zijn. Misschien wel handig om een staffel te maken want ik kan me voorstellen dat de prijs wat omlaag kan bij grote orders. De kans dat je daarmee grotere orders pakt, wordt ook groter.

Succes!

Marije

Marije Miggiels

ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch

Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld!

http://www.zaakm.nl

Link naar reactie
  • 0

het plan ziet er nu als volgt uit

 

hartige hap

4 soorten wost en kaas (ambachtelijke) + versbrood + tappande

5,00 p.p. minimaal 6 personen

 

Goedkope box (60, 100, 250)

4 soorten goedkope hapjes

-   Tomaat gevuld met roomkaas en bieslook

-   Gevuld ei met parmaham en mascarpone

-   Makreel Op toast met kappertje saus

-   Gaspazo van courgetten

 

en dan nog het vrije keuze deel van 10 soorten luxe hapjes voor prijzen per 10 st.

 

ik denk dat we zo veel klanten kunnen bereiken en dat er voor iedreen wat bij zit.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.