• 0

Bier import vanuit Duitsland?

Beste experts,

 

Voor mijn werk ben ik bezig om uit te zoeken hoe het zit met de exploitatie van bier (Nederlandse merken) vanuit buurland Duitsland (wat maar enkele kilometers van ons bedrijf af ligt). De prijs van een vat bier verschilt behoorlijk, hoewel het om het zelfde bier gaat.

 

Ik heb uitgebreid gezocht op het net naar een antwoord en ook gesproken met een leraar belastingrecht van het hoger beroeps onderwijs. Echt een duidelijk antwoord wat te doen wijst hier niet uit.

 

Hoe kan ik, wanneer ik dit wil, op een legale manier het bier vanuit Duitsland naar Nederland importeren (wat te doen met accijnzen? en overige belasting?)

 

Al vast hartelijk dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

...

Hoe kan ik, wanneer ik dit wil, op een legale manier het bier vanuit Duitsland naar Nederland importeren (wat te doen met accijnzen? en overige belasting?)

 

Misschien mis ik iets, maar ik zou beginnen met:

 

- www.douane.nl (import heffingen en accijnzen)

- fabrikant Duits bier benaderen en bespreken of hij wil leveren en onder welke voorwaarden.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Op deze site en ook op de site van de belastingdienst heb ik gekeken. Ik weet wat ongeveer de bedoeling is, maar het blijft echter bij ongeveer. Mis eigenlijk de echte informatie, vandaar dat ik het hier vraag zodat er wellicht een horeca-ondernemer op dit forum actief is die hier meer van weet. Bij geen antwoord bel ik de infolijn van de douane.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.