• 0

Hoe kom je aan ideeën voor bedrijfsactiviteiten en nieuwe producten?

Beste lezers,

 

Wat zijn volgens jullie de mogelijkheden om aan bedrijfsideeen te komen.

 

Zelf ben ik gericht opzoek naar bedrijfsideeen op het gebied Embedded Systems, dit is intelligente elektronica met software die verstopt zit in bijvoorbeeld auto's, consumenten elektronica, PDA's mobiele telefoons etc.

 

Op het moment ben ik nog student aan een Technische Universiteit, maar wil na mijn opleiding graag beginnen met een eigen onderneming.

 

Het is niet mijn bedoeling over te komen als iemand die zijn handen ophoudt en wacht tot het "gouden idee" wordt gebracht. Ondernemen is hard werken en veel energie in iets stoppen. Maar ik vraag mij af is het bijvoorbeeld gebruikelijk om met ondernemers in dezelfde sector te brainstormen en hoe organiseer je zoiets. Of zijn er andere mogelijkheden?

 

Als er mensen op dit forum aanwezig zijn die op enige wijze kunnen helpen hoor ik dat graag. Dit topic is voor mij bedoeld als een ballontje oplaten en is kijken of ik hiermee verder kom.

 

Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

 

Groeten,

Bob

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is inderdaad een leuk intiatief, ben je er zelf mee bekent?

Ja, ik ben bij een bijeenkomst geweest in Pakhuis de Zwijger.

 

Wat zijn je persoonlijke ervaringen ermee, hoe kun je andere helpen en hoe hebben ze jou geholpen?

Het is vrijwel altijd een 3 weg relatie. Je bent bijvoorbeeld goed met techniek, maar je hebt een grafisch ontwerp nodig. Of je bent goed met een grafisch ontwerp (een kunstenaar) maar bedrijfskundig niet zo'n kei. Of je bent een bedrijfskundige of coach maar je weet niet hoe je een idee technisch moet uitvoeren en zoekt iemand die je een technisch ontwerp kan aanleveren.

 

Ik zocht vooral grafisch ontwerpen, en heb wat geholpen met hoe computer programma's gebruikt kunnen worden. Stukje website, stukje brainstormen...

Steun elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Link naar reactie
  • 0

Dergelijke bijeenkomsten zijn inderdaad een fantastische plek om te beginnen. Het levert contacten op met mensen met diverse achtergronden. Andere instellingen die bijv. dergelijke evenementen organiseren zijn: Kamer van Koophandel, Technasiums en natuurlijk vakbladen/vakbeurzen.

 

Voor ideeën te krijgen moet je geïnspireerd worden, achter je bureau zitten en denken "Wat is mijn idee?" heeft geen zin. Trek erop uit en bekijk wat andere al uitgevonden hebben of waar ze zoal mee bezig zijn.

 

Samen brainstormen is een goed idee, echter met mate. Laat een ander alleen zien wat jij wilt dat hij/zij ziet. Geef nooit teveel informatie weg tot je iemand echt vertrouwd of je idee beschermd hebt. een gewaarschuwd mens telt voor twee, ook innovatie is een business.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste lezers,

 

Wat zijn volgens jullie de mogelijkheden om aan bedrijfsideeen te komen.

 

Zelf ben ik gericht opzoek naar bedrijfsideeen op het gebied Embedded Systems, dit is intelligente elektronica met software die verstopt zit in bijvoorbeeld auto's, consumenten elektronica, PDA's mobiele telefoons etc.

 

Maar ik vraag mij af is het bijvoorbeeld gebruikelijk om met ondernemers in dezelfde sector te brainstormen en hoe organiseer je zoiets. Of zijn er andere mogelijkheden?

 

Als er mensen op dit forum aanwezig zijn die op enige wijze kunnen helpen hoor ik dat graag. Dit topic is voor mij bedoeld als een ballontje oplaten en is kijken of ik hiermee verder kom.

 

Groeten,

Bob

 

Beste Bob,

neem eens een kijkje in de octrooidatabank(en). Daarin kan je o.a. zien wie, waarmee en waar bezig is. Tevens kan de gevonden info je op ander/betere ideeën brengen.

 

Succes

www.octrooicentrum.nl

Link naar reactie
  • 0

Welke studierichting volg je en bij welke TU?

 

Zoek je nu een idee om verder mee te kunnen ?

 

Het betreft de Technische Universiteit Eindhoven en volg daar Embedded Systems (Technisch informatica/ Elektrotechniek)

 

Ben inderdaad opzoek na ideeen die uitgewerkt kunnen worden tot een bedrijf. Tijdens onze opleiding kunnen we daar in begeleid worden. Vandaar dat ik ook opzoek ben omdat ik daar graag gebruik van wil maken.

 

Beste Bob,

neem eens een kijkje in de octrooidatabank(en). Daarin kan je o.a. zien wie, waarmee en waar bezig is. Tevens kan de gevonden info je op ander/betere ideeën brengen.

 

Succes

 

Bedankt daar ga ik morgen is goed na kijken, bedankt voor de tip.

 

Hoi Maverick,

 

kijk eens rond op de universiteit (bv bij je eigen incubator), waarschijnlijk zijn er genoeg andere studenten die ook iets willen beginnen.

 

Ben inderdaad al ingesprek met de mogelijkheden die de TU biedt. Echter ben ik daarnaast ook nog zelf opzoek. Aangezien het nooit kwaad kan mij goed te orienteren.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hey Bob,

 

Ik ben momenteel met een kinderboek bezig. Als dit project afgerond is en in de schappen ligt, dan wil ik afgestudeerden aantrekken (jouw studierichting komt goed van pas) om twee tracking systemen te gaan ontwikklen één voor in de auto en andere voor de auto-mobilephones. Beiden gaan gebruik maken van GPS mogelijkheden (hard- en software). Als je mede studenten kent die de study richting technische software ontwerpen afstuderen kunnen zich aanmelden. mail me naar djfashion777@gmail.com.

Link naar reactie
  • 0

Het betreft de Technische Universiteit Eindhoven en volg daar Embedded Systems (Technisch informatica/ Elektrotechniek)

 

Ben inderdaad opzoek na ideeen die uitgewerkt kunnen worden tot een bedrijf. Tijdens onze opleiding kunnen we daar in begeleid worden. Vandaar dat ik ook opzoek ben omdat ik daar graag gebruik van wil maken.

 

Kun je iets specifieker zijn over wat voor soort idee of concept je naar op zoek bent. Zelf ben ik iemand die teveel ideeen heb en daardoor veel dingen die volgens mij wel potentie hebben in de la heb liggen.

Misschien dat ik 1 of 2 ideeen voor je hebt waar je iets mee kunt.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben momenteel met een kinderboek bezig. Als dit project afgerond is en in de schappen ligt, dan wil ik afgestudeerden aantrekken om twee tracking systemen te gaan ontwikklen één voor in de auto en andere voor de auto-mobilephones.

 

Er is al van alles ontwikkeld, weet je zeker dat wat jij wilt gaan doen niet allang bestaat ?

Link naar reactie
  • 0

Het betreft de Technische Universiteit Eindhoven en volg daar Embedded Systems (Technisch informatica/ Elektrotechniek)

 

Ben inderdaad opzoek na ideeen die uitgewerkt kunnen worden tot een bedrijf. Tijdens onze opleiding kunnen we daar in begeleid worden. Vandaar dat ik ook opzoek ben omdat ik daar graag gebruik van wil maken.

 

Kun je iets specifieker zijn over wat voor soort idee of concept je naar op zoek bent. Zelf ben ik iemand die teveel ideeen heb en daardoor veel dingen die volgens mij wel potentie hebben in de la heb liggen.

Misschien dat ik 1 of 2 ideeen voor je hebt waar je iets mee kunt.

 

De ideeen waar ik na opzoek ben hebben te maken met elektronica gecombineerd met software, dus het voorbeeld van GPS is een mooie combinatie, maar ook registratie met andere sensoren. Een ander woord dat veel valt is industrieleautomatisering.

Link naar reactie
  • 0

De ideeen waar ik na opzoek ben hebben het liefst te maken met elektronica gecombineerd software, dus het voorbeeld van GPS is een mooie combinatie, maar ook registratie met andere sensoren. Een ander woord dat veel valt is industrieleautomatisering.

 

Dan heb ik misschien nog wel iets voor je, een combi van hardware en software die tevens als het lukt wel eens een doorbraak zou kunnen betekenen in de indrustrie.

Link naar reactie
  • 0

 

Er is al van alles ontwikkeld, weet je zeker dat wat jij wilt gaan doen niet allang bestaat ?

 

Toen ik in 1998 een design op papier zette van het fenomeen e-book (waren weinig tot geen op dat moment op de markt) kwam ik snel er achter dat de technologie nog niet klaar voor was : storage, procesor, graphic en zeker lcd/tft technologie. Thans staat meneer Jobs ermee te zwaaien. Voor de trackingsystem is de technologie volop aanwezig. Dit jaar ga ik mee aan de slag dat is vast maar de juiste kandidaat voor vinden is altijd een puzzel werk. Er zijn weinig in NL afgestudeerden die gedreven de schoolbanken verlaten met entrepreneurial attitude. Dat ligt anders in de VS. Velen willen niks anders dan CEO worden. De VS is zeker voor mij een optie , Boston of Sillicon Valley mocht ik hier niemand kunnen recruiteren die genoegen neemt met kosten vergoeding in het begin. Ik weet dat er vroeger van Economische zaken een regeling bestond om HBO afgestudeerden voor heel jaar met subsidie aan te nemen, weet niet of het nog zo is.

Anyway ik volg elke ontwikkeling op de voeten. Zijn natuurlijk loads aan ideeen die tot je opkomen maar uiteindelijk door zoeken kom je er achter dat het al bestaat. Maar ik bekijk de zaak anders, al bestaat het als de mijne beter kan en extra features heeft dan gewoon voor gaan. Kijk naar meneer Jobs had hij een stapje achteruit gedaan voor IBM en Microsoft dan had je de dag van vandaag geen Apple Macintosh.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.