Ik vroeg me af of hier mensen zijn die ervaring hebben met het adverteren voor een online product in offline media.
Ik overweeg een advertentie te plaatsen in een ledenblad van een Nederlandse organisatie. Het tarief is €650,- voor 1/4 pagina, een oplage van circa 45.000-50.000. De lezers van dit blad behoren voor een groot deel tot mijn doelgroep. Klinkt allemaal goed!
Alleen nu mijn twijfel: is het plaatsen van offline advertenties, de moeite waard voor een webdienst, dus een online product? Wordt zo'n advertentie (mits aantrekkelijk) een beetje bekeken en wordt er op gereageerd, of is men er net als op internet vrijwel immuun voor? Immers 50.000 views van een advertentie op internet gaan voor een stuk minder over de toonbank!
Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft op dit vlak.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Michiel Hennink
Michiel Hennink
Beste ondernemers,
Ik vroeg me af of hier mensen zijn die ervaring hebben met het adverteren voor een online product in offline media.
Ik overweeg een advertentie te plaatsen in een ledenblad van een Nederlandse organisatie. Het tarief is €650,- voor 1/4 pagina, een oplage van circa 45.000-50.000. De lezers van dit blad behoren voor een groot deel tot mijn doelgroep. Klinkt allemaal goed!
Alleen nu mijn twijfel: is het plaatsen van offline advertenties, de moeite waard voor een webdienst, dus een online product? Wordt zo'n advertentie (mits aantrekkelijk) een beetje bekeken en wordt er op gereageerd, of is men er net als op internet vrijwel immuun voor? Immers 50.000 views van een advertentie op internet gaan voor een stuk minder over de toonbank!
Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft op dit vlak.
Alvast bedankt!
Michiel.
P.S. Exacte specificaties:
Ledenblad -> krant op tabloidformaat
Oplage: 45.000 - 50.000
Doelgroep/lezerspubliek: MKB/middenmanagement
Tarief: €650 voor 1/4 pagina (= 13 x 18,8 cm)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25102-adverteren-in-offline-krantje-voor-online-product-rendabel/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag