• 0

Bedrijf uitbreiden

Dit bericht is een vervolg op topic maar heeft er mijns inziens niet zo heel veel mee te maken dat het slim zou zijn om hier verder te gaan.

 

Nog eens kort voorstellen. Mijn naam is Elke, ik ben 20 jaar en veelzijdig ;DMijn webshop is slechts een klein deel van wat ik wil doen.

 

Ik ben ook kunstnagelstyliste. Ik heb veel opleidingen gedaan en blijf mij bijscholen om het nieuwste te kunnen bieden. Aangezien ik nog niet de middelen heb voor een bedrijfspand ga ik bij de mensen aan huis. Dit zorgt ervoor dat ook mensen die geen vervoer hebben of die thuis willen blijven voor de kinderen mogelijke klanten zijn. Toch gaat dit helemaal nog niet goed genoeg. Ik heb begin 2009 en in de zomer flyers rondgebracht met reclame, in totaal 2500 stuks. Ondertussen heb ik er weer zo veel besteld en hoop ik die volgende week binnen te krijgen voor een nieuwe ronde. Dan ga ik ook proberen ze in winkels te leggen, daar ben ik nog wat te terughoudend voor. Om een winkel binnen te stappen en te vragen dat zij iets voor mij willen doen. Ik heb een website maar die is niet up to date omdat mijn webdesigner niet meer reageert: www.beautybyelke.be ik heb de gegevens gevraagd maar weer geen reactie dus ik kan niets aanpassen, wat is hier mijn recht?

 

Ik heb advertenties op kapaza. Mijn prijzen zijn lager dan de grote stad maar gemiddeld voor waar ik zit. Ik reken niets extra voor het aan huis komen maar heb wel een grens van 15 kilometer.

 

Daarnaast ben ik ook pedicure. Nieuwe klanten die niet meteen een nieuwe afspraak maakten heb ik na 6 weken een brief gestuurd zoals de tandarts maar geen enkele reactie, is dit te opdringerig? Ik heb ook enkele rust- en verzorgingshuizen in de omtrek aangesproken om te vragen of ze een pedicure kunnen gebruiken. Volgens de verzorgenden is het nodig, de directie wijst af of geeft geen reactie. Vandaag weer een aantal nieuwe, verder weg gemaild.

 

Ik geef ook lessen make-up bij kvlv, een organisatie voor vrouwen. Die worden door de organisatie geregeld, het zijn er niet zoveel, zo'n 6-10 per jaar. Deze zou ik graag meer organiseren bij andere groepen. Hier heb ik enkel nog maar advertenties op kapaza voor gezet.

 

Ik verzorg make-up bij fotoshoots. Ik ben het voorbije jaar bezig geweest een portfolio op te bouwen door gratis te werken in ruil voor foto's. Zo heb ik veel contacten opgedaan, veel bijgeleerd en een mooi startportfolio gekregen. Af en toe vraag ik nu een vergoeding maar ik denk dat ik in de verkeerde kringen zit om vergoedingen te vragen, vooral beginners en mensen die het voor hun plezier doen.

 

Ik heb dus veel kennis en dingen die ik kan doen, toch komen ze niet echt van grond omdat ik gewoon niet goed weet waar te beginnen. Ik heb geen dringende problemen, geen leningen die snel betaald moeten worden maar ik ben wel op zoek naar hulp.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor de domeingegevens van beautybyelke kan je gewoon direct contact opnemen met webreus (helpdesk[at]webreus.nl) aangezien het domein daar geregistreerd is en jij de domeinnaamhouder bent volgens DNS Belgium.

 

Met een beetje geluk word de site daar ook gehost dus dan kunnen zij ook de domein inloggegevens door mailen.

 

Wat betreft de andere zaken... heb een beetje vertrouwen in jezelf en loop gerust bij fotografen, drogisterijen, parfumeries ed. binnen en vraag om daar flyers neer te leggen. Het kan voor hun ook een stukje extra service zijn naar hun klanten toe.

 

Waarom brieven sturen naar klanten die niet terug komen? Bel ze na een week of twee op en vraag hoe ze het vonden en bied ze een vervolgbehandeling aan met x% korting.

 

Benader vrouwenclubs direct. (vanuit ervaring een kleine tip: kerkblaadjes! staan vol met vrouwenclubs, alleenstaanden, jonge vrouwen, pas getrouwde, bejaarden etc. etc. vaak staan de contactpersonen er ook bij met telefoonnummer en alles.)

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Wat ik mis is een manier om te laten zien dat mensen tevreden zijn met wat je doet, de kwaliteit van je werk en de goede verhouding tussen die kwaliteit en de prijs met daarbij een stukje (extra) service wat je verleent.

 

Het wordt al makkelijker om aan te kloppen bij de fotografen, drogisterijen etc. (zelfvertrouwen) als je een aantal goede referenties kan laten zien.

 

Een blog of gastenboek op je website kan daarbij helpen, vraag iedereen voor wie je hebt gewerkt een stukje te schrijven over hoe ze e.e.a. hebben ervaren. Als je je werk goed doet is dat een nagenoeg gratis stukje reclame wat je weer kunt gebruiken als referentie. Ik kan me voorstellen dat een bedrijf wat jouw flyers neer moet leggen wel wil weten wat voor vlees ze in de kuip hebben.

 

Verder kan je ook afspreken met de bedrijven die jouw flyers neerleggen om ze daarvoor een beetje provisie te geven, zeg 5 of 10% van elke (eerste!) behandeling die voortkomt uit een flyer die in dat bedrijf wordt meegenomen. Je flyer moet dan door het bedrijf worden voorzien van een bedrijfsstempel (of je leent de stempel en doet het zelf) en uiteraard moet je goed bijhouden wat de respons is en de provisie uitbetalen. Niet iedereen zal er op zitten te wachten, dus je kan het als een optie aanbieden, maar het voordeel is dat je een extra keuze inbouwt voor degene die de flyers neerlegt.

 

Een andere/bijkomende optie is om een introductiekorting te vermelden op de flyer voor de klant. Ik zou overigens niet zomaar korting geven op vervolgbehandelingen, korting kan overkomen als "anders wil niemand me" of "ik heb 't moeilijk". Best is als er iets tegenover staat, bijvoorbeeld een behandelabonnement of als je een nieuw product of nieuwe dienst wil introduceren.

 

Wat de website betreft; je zou eens kunnen kijken of een site als "mijnwebwinkel.nl" handig is voor jou. Kost € 19,-- per maand en je kan je site grotendeels zelf maken. Er zit een gastenboek bij en verder nog wat handigheidjes. Je bestaande domeinnaam kan worden overgeheveld. Het is eigenlijk bedoeld als webwinkel, maar je kunt ook je diensten aanbieden. Daarbij zou je ook nog kunnen denken aan het ernaast verkopen van producten die betrekking hebben op jouw vakgebied.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Zoals al wordt gezegd zou ik gewoon even bellen naar de hosting partij en daar vragen om inloggegevens.

 

Als ik nu naar je website ga moet ik eerst klikken om naar de daadwerkelijke homepage te gaan. Zonde want eigenlijk wil ik meteen als ik je webadres intyp op de homepage terecht komen.

 

Als je nog een wijziging doorvoert aan je website zou ik dit als eerste doen. Ook kan je (als het goed is) een email adres aanmaken a la info@beautybyelke.be. Dit staat een stuk professioneler dan elke.tuteleers@gmail.com.

 

Succes!

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.