Momenteel loop ik met een interessant idee rond voor een nieuw internetconcept. Mijn kracht ligt in het conceptuele denken, technische kennis is 0'. Daarvoor heb ik conctact met twee relaties die dit wel hebben. Maar het lastige is dat door het ontbreken van mijn kennis ik die van hun ook niet kan inschatten.
Er is wel vertrouwen, dus ik durf wel aan om te starten. De opstartkosten zijn er nagenoeg niet.
Het gaat nu nog vooral om programmeren. Dat zal ook betekenen dat het praktische werk nu bij de twee anderen komt te liggen en ik bij wijze een dag in de week meedraai, mee brainstorm, de gebruikersfunkties beoordeel, enz.
Echter, stel nu dat het na een tijdje niet goed genoeg loopt, wil ik niet in de situatie zitten dat ik niet meer over mijn concept kan beschikken.
Wat is dus reeël in een dergelijk geval?
Wat is handig te doen ? Vof ?
Kun je in een VOF afspraken maken over de eigendom van het concept ?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Bommel16
Bommel16
L.S.
Momenteel loop ik met een interessant idee rond voor een nieuw internetconcept. Mijn kracht ligt in het conceptuele denken, technische kennis is 0'. Daarvoor heb ik conctact met twee relaties die dit wel hebben. Maar het lastige is dat door het ontbreken van mijn kennis ik die van hun ook niet kan inschatten.
Er is wel vertrouwen, dus ik durf wel aan om te starten. De opstartkosten zijn er nagenoeg niet.
Het gaat nu nog vooral om programmeren. Dat zal ook betekenen dat het praktische werk nu bij de twee anderen komt te liggen en ik bij wijze een dag in de week meedraai, mee brainstorm, de gebruikersfunkties beoordeel, enz.
Echter, stel nu dat het na een tijdje niet goed genoeg loopt, wil ik niet in de situatie zitten dat ik niet meer over mijn concept kan beschikken.
Wat is dus reeël in een dergelijk geval?
Wat is handig te doen ? Vof ?
Kun je in een VOF afspraken maken over de eigendom van het concept ?
Bvd
Bommel
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25116-vof-co-creatie-intellectueel-eigendom/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag