• 0

vof, co-creatie, intellectueel eigendom

L.S.

 

Momenteel loop ik met een interessant idee rond voor een nieuw internetconcept. Mijn kracht ligt in het conceptuele denken, technische kennis is 0'. Daarvoor heb ik conctact met twee relaties die dit wel hebben. Maar het lastige is dat door het ontbreken van mijn kennis ik die van hun ook niet kan inschatten.

 

Er is wel vertrouwen, dus ik durf wel aan om te starten. De opstartkosten zijn er nagenoeg niet.

Het gaat nu nog vooral om programmeren. Dat zal ook betekenen dat het praktische werk nu bij de twee anderen komt te liggen en ik bij wijze een dag in de week meedraai, mee brainstorm, de gebruikersfunkties beoordeel, enz.

 

Echter, stel nu dat het na een tijdje niet goed genoeg loopt, wil ik niet in de situatie zitten dat ik niet meer over mijn concept kan beschikken.

 

Wat is dus reeël in een dergelijk geval?

Wat is handig te doen ? Vof ?

Kun je in een VOF afspraken maken over de eigendom van het concept ?

 

Bvd

 

Bommel

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Heeft naar mijn idee weinig met de rechtsvorm van je bedrijf te maken. Je kan een contractje opstellen waarin je beschrijft waar het idee-eigendom ligt. Voor de hand liggend is dit de vof. Aanvullend moet je dan ook beschrijven dat de vennoten geheimhoudingsplicht hebben en dat het idee alleen naar anderen mag worden gecommuniceerd wanneer alle drie de vennoten het hierover eens zijn. Deze constructie blijft werken zolang alle vennoten bij de vof blijven. Zodra 1 iemand zijn biezen pakt ploft de vof en ligt je idee op straat. Je moet dus ook een exit-voorwaarde opstellen , waarbij je vof blijft bestaan als iemand uitstapt, zodat de nadere twee in ieder geval kunnen doorgaan.

 

Ik zou me overigens in jou situatie toespitsen op de strategie en market entry, aangevuld met marketing activiteiten zodat je ook een volwaardige taak binnen de onderneming hebt.

 

succes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.