• 0

linkmarkt

Momenteel ben ik zo'n 40uur per week bezig met het optimaliseren van mijn bedrijfsplan "linkmarkt". Tijdens mijn studententijd ben ik veel actief geweest binnen linkbuilding,SEO en SEA. Even voor de leek onder ons; er bestaat een programma searchstatus (showbackwardlinks>domain external only>yahoo site explorer. Via deze weg kunnen bedrijven kijken waar concurrenten; inlinks hebben. Maar tegelijkertijd ook volledig up to date blijven van wat de concurrent nou precies doet. Issue; een doolhof!

 

Tijdens mijn afstuderen heb ik een scriptie geschreven dat ging over het optimaliseren van concurrentengegevens. Deze scriptie is uiteindelijk gekomen tot "linkmarkt". Linkmarkt is een markt met te downloade pdf's (betaald) waar je een top 20 kan kopen van jouw directe concurrent . Deze top 20 is ingedeeld naarmate de aantal inlinks 1: Jumbo (53.322inlinks) 2: Albert Heijn (49.201inlinks) etc..Door op Jumbo te klikken kom je direct bij Yahoo Internet explorer uit waarna je direct inzage hebt op diverse bezigheden/links van de concurrent. Snel en eenvoudig!

 

Mijn onderzoek doe ik alleen en ik wil nu een bevriend onderzoeksbureau inschakelen die gaat onderzoeken of zoiets dergelijks effectief werkt voor bedrijven. Tuurlijk heb ik hier onderzoek naar gedaan maar ben ik nog lang niet zeker van of dit goed genoeg is om er straks mee naar de bank te gaan.

 

Ik zie dat hier ook aardig wat berichten gaan over SEO, SEA etc dus ik ga ervan uit dat er hier mensen zijn die weten of een dergelijk bedrijf internationaal dan wel nationaal al bestaat.??? Interessante markt voor bedrijven denken jullie???

 

Gezamenlijke kennis is altijd sterker dan de individu, like higherlevel!

 

with kind regards,

 

sara

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dus als ik het goed begrijp wil je geld gaan verdienen aan iets dat Yahoo gratis aanbied?

 

Er zijn al veel partijen actief in dit segment en het genereren van dergelijke inzichten is (voor ons) slechts een klein gedeelte van wat er bij komt kijken. Mijn inziens zit je op een te klein stukje van de taart.

 

Ik ervaar vooral dat mensen of inzicht willen krijgen in de belangrijkste ins en outs en dan zelf aan de slag gaan met SEO of dat ze snel genoeg doorhebben hoe complex de materie is en het vervolgens uitbesteden.

Tussen optimalisaties of enkel inzicht in links e.d. is mijn inziens niet voldoende en de informatie is in principe gratis beschikbaar.

http://www.omines.nl - Full Service Internetbureau - Kwaliteit zonder compromis - Technische perfectie.
Link naar reactie
  • 0

Wat is je toegevoegde waarde t.o.v. bijvoorbeeld linkassistant waar ik eenvoudig een overzicht krijg van heel veel inlinks van concurrerende pagina's met aanvullende informatie over anchorteksten e.d.?

 

Als ik even kijk naar jumbo supermarkten dan zie ik geen 53k inlinks.

Daarnaast geeft Yahoo er niet meer dan 1000 prijs voor zover ik weet, dus ik snap niet helemaal wat je wilt gaan aanbieden

 

Frans

 

PS. welkom op hl trouwens

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.