• 0

Kleding importeren uit Thailand. Waar te beginnen!!

Hoi allemaal

 

Ik wil heel graag kleding importeren uit Thailand. Ten eerste via internet (webshop) verkopen, Langs winkels gaan en mijn kleding verkopen (klanten binnenhalen) wanneer ik succesvol genoeg ben mijn eigen winkel openen. Nou heb ik geen enkele ervaring met iets opstarten en in mijn omgeving ook niemand die mij hierbij kan helpen of adviseren.

 

Ik heb geen kapitaal of iets. Is het mogelijk om dit stap voor stap voor elkaar te krijgen? vast wel. Maar hoe?

 

Ik weet heel zeker dat ik hier succesvol in ga worden. Mijn bezoek aan Thailand en de kleding die ze daar verkopen motiveren mij om niet op te geven. Ze lopen daar een paar stappen verder met de mode plus voor een mooie prijs!!

 

Ik hoop reacties te krijgen van jullie waarin ik een beetje gestuurd kan worden.

 

groet,

 

K.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

De EVD heeft per land allerlei informatie bij elkaar staan, zie de landenpagina over Thailand, onderwerp Importeren:

http://www.evd.nl/home/landen/landenpagina/land.asp?bstnum=175258&land=tha&location=/home/landen/landenpagina/land.asp?land=tha

 

Daar vind je ook, onder Veelgestelde vragen, bijvoorbeeld het volgende:

Hoe vind ik adressen van agenten of producenten in Thailand?

http://www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen.asp?bstnum=213319&location=/home/landen/landenpagina/land.asp?land=tha

 

Onderaan de laatste webpagina zie je de naam en contactgegevens staan van de marktadviseur Thailand van de EVD, dus daar kun je ook nog vragen stellen. Maar ik zou eerst even de informatie op deze landenpagina doornemen, dan heb je een goed beeld van wat er allemaal komt kijken bij het importeren van kleding uit dit land.

 

Verder stuur ik je een linkje met het Stappenplan Webwinkel starten:

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/extra/stappenplan-webwinkel-starten

 

Succes met je plannen!

 

Groeten,

 

Lindy van Nouhuys

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

hallo,

 

ik woon nu met mijn gezin 7maanden in thailand (1 uurtje rijden onder bangkok) en liep met de gedachten om een kennis in nederland te benaderen voor verkoop van kleding uit thailand.

de mogelijkheden zijn zo groot,maar ik loop met de gedachten het exclusief te houden ,dus plusminus 5 stuks van elk.

misschien kunnen we voorelkaar wat betekenen. ??? ???

Link naar reactie
  • 0

Wanneer je dit wilt doen zonder startkapitaal zul je hulp van buitenaf moeten inschakelen.

Transport en dergelijke moet (zeker in het begin) vooruit betaald worden. Je kunt overwegen met een bemiddelaar te werken die je een bepaalde betalingstermijn geeft. Een lening bij de bank is natuurlijk ook mogelijk. Hoe dan ook heb je altijd wel een (klein) bedrag nodig om te beginnen.

 

Sylvan

www.dagevosimport.eu Voor alle hulp bij Import

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook geïnteresseerd in het importeren van kleding vanuit Azië. Heb al rondgekeken op de site van EVD en daar heb ik veel informatie kunnen vinden. Vroeg me af of iemand al ervaring heeft met het importeren van kleding en aan welke prijzen ik moet denken om t-shirts (met bedrukking) in oplages van ongeveer 50 stuks te importeren. Hoop dat iemand mij kan helpen.

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel stuks per week/maand/jaar gaat het om in eerste instantie?

 

Je kan klein beginnen met een aantal dozen kleding per koerier te laten sturen. Een doos met normale afmetingen en 30 tot 40 kilo kost zo'n (ongeveer!) 250 euro aan verzendkosten. Dan gaat het wel per vliegtuig en is het in een paar dagen bij jou. Met de boot is een stuk goedkoper, maar voor kleine zendingen is het weer lastiger met vervoerder vinden/regelen, container compleet vullen of delen met anderen + papier werk. etc.etc.

 

Weet je al hoe en waar je deze kleding gaat kopen? Ga je er zelf heen? Ken je iemand daar, of gaat het allemaal online?

 

En vergeet je de invoerrechten en btw niet (ivm kostprijs) !

 

Groet,

 

AgendaVoorOndernemers

Alle evenementen voor ondernemers online: http://www.agendavoorondernemers.nl

Seminars, beurzen, congressen, workshops over onderwerpen die jou als ondernemer aanspreken.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reactie.

 

Ik heb nog helemaal geen idee van producenten in Azië. Ben me nog aan het oriënteren maar vind het moeilijk om producenten te vinden. Overweeg om er zelf heen te gaan. Maar dan zou ik wel graag vooraf wat meer informatie willen hebben, wat aanknopingspunten. Bijvoorbeeld adresjes waar ik langs zou kunnen gaan, de snelheid van het leveren en een richtprijs voor het laten produceren van de kleding. Land van herkomst maakt mij niet veel uit, als het maar een goede kwaliteit/prijs/snelheid kan bieden.

 

Overigens zal de oplage niet 50 stuks zijn maar 10 ontwerpen van 50 stuks.

Link naar reactie
  • 0

Directe contacten met producenten kan soms moeilijk zijn in Thailand, grotere fabrikanten hanteren hoge minimum orders en in de kleinere fabrieken spreekt men meestal alleen Thais. Als je op zoek gaat in Bangkok, ga dan naar Platinum Fashion Mall, in de groothandel-winkels daar spreekt men meestal wel Engels en je kan hier "custom orders" maken.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet wat voor kleding je zoekt,

maar de meeste groothandels zitten in de wijk Pratunam.

T-shirts heb je voor zo'n 60 tot 200 Bht.

De koers is trouwens nu slecht, je krijgt 20% minder voor je Euro.

Als je meer wilt weten laat het dan maar weten.

Ik produceer en koop losse shirts in Bangkok

 

Gr.

 

Marcel

Link naar reactie
  • 0

Hey allemaal! ik had niet door dat er zoveel mensen waren die met hetzelfde idee als ik rondliepen! Ik ben bezig met het opzetten van een webshop op het moment waarin ik kleding uit Thailand en India wil gaan verkopen. Vooral kleding voor vrouwen, met jurken, rokken, broeken, tops, slippers, sjaals accessoires en meer. ik werk nu voor een online marketing bedrijf dus weet daar al genoeg van af, administratie is ook mijn zwakke punt niet. ik hoop dat wanneer mijn webshop succesvol word ik daar ook een winkel bij aan kan sluiten. Nou zit ik wel met een redelijk groot probleem, ik wil graag zelf de producten in gaan kopen in Thailand en India, ik ben er al geweest en ik weet dat ik niet in mijn eentje daar de buitenwijken in wil om de juiste mensen te leren kennen, ik ben daarom ook eigenlijk op zoek naar een partner die dezelfde ideeën heeft als ik en dit bedrijf samen met mij op wil zetten.

Hoe kom ik in aanraking met mensen die ook net als ik op zoek zijn naar iemand waarmee ze samen een bedrijf willen opstarten?

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik wil ook kleding laten produceren in Thailand. Maar hoe en waar??? en vooral veilig!!!

 

Waarom Thailand?

 

Wat voor kleding ?

 

Aantal?

 

Heb je een plan geschreven?

 

Onderzoek gedaan naar of er markt is voor jouw idee?

 

 

Groet

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Beste allemaal,

 

Bedenk wel dat er in NL bepaalde wettelijke eisen worden gesteld aan kleding en textiel. In de volgende link is daarover meer te lezen: Kleding en texiel: wat is er geregeld?

 

Heb geen idee hoe groot jullie kredietbehoefte is, maar als deze lager is dan 35.000 euro, zou Microfinanciering interessant kunnen zijn.

 

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Heb een Oom in Turkije die zijn eigen textiel fabriek heeft.

Hij maakt kleding voor Converse/Zara enz.

 

Misschien kan ik je erbij helpen.

 

 

Heb je ook een tante die bezems maakt voor de blokker? Of een neefje die een fabriek heeft die losgevallen bladeren teurg kan plakken in bomen in de herfst?

 

 

 

Wellicht kan je ipv deze zinlose antwoorden wat meer inhoudelijk antwoorden,hoe kan je helpen,wat voor soorten textiel maakt je oom,welke info heb je nodig om kosteloos haar/hem opweg te helpen?

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Heb een Oom in Turkije die zijn eigen textiel fabriek heeft.

Hij maakt kleding voor Converse/Zara enz.

 

Misschien kan ik je erbij helpen.

 

Hallo, is je oom ook bereid om enkele serie's te maken van maatserie's S-M-L-XL-XXL-XXXL ?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hey allemaal! ik had niet door dat er zoveel mensen waren die met hetzelfde idee als ik rondliepen! Ik ben bezig met het opzetten van een webshop op het moment waarin ik kleding uit Thailand en India wil gaan verkopen. Vooral kleding voor vrouwen, met jurken, rokken, broeken, tops, slippers, sjaals accessoires en meer. ik werk nu voor een online marketing bedrijf dus weet daar al genoeg van af, administratie is ook mijn zwakke punt niet. ik hoop dat wanneer mijn webshop succesvol word ik daar ook een winkel bij aan kan sluiten. Nou zit ik wel met een redelijk groot probleem, ik wil graag zelf de producten in gaan kopen in Thailand en India, ik ben er al geweest en ik weet dat ik niet in mijn eentje daar de buitenwijken in wil om de juiste mensen te leren kennen, ik ben daarom ook eigenlijk op zoek naar een partner die dezelfde ideeën heeft als ik en dit bedrijf samen met mij op wil zetten.

Hoe kom ik in aanraking met mensen die ook net als ik op zoek zijn naar iemand waarmee ze samen een bedrijf willen opstarten?

 

 

Beste Sophiea,

 

Heb je iemand gevonden?

Ik ben ook opzoek naar een partner. misschien kunnen wij voor elkaar betekenen.

 

Groet,

thdeveter

Link naar reactie
  • 0

Dag iedereen,

 

Enkele van mijn contacten zitten in de mode-kleding wereld. Het gaat van Thaise Muay Thai shorts... tot streetware en modieuse jurkjes.... Laat me weten wat je juist zoekt. Zelf ben ik een Belg die in Bangkok woonachtig is.

Indien u een Nederlandstalige contactpersoon in Bangkok zoekt

Link naar reactie
  • 0

hallo,

 

ik woon nu met mijn gezin 7maanden in thailand (1 uurtje rijden onder bangkok) en liep met de gedachten om een kennis in nederland te benaderen voor verkoop van kleding uit thailand.

de mogelijkheden zijn zo groot,maar ik loop met de gedachten het exclusief te houden ,dus plusminus 5 stuks van elk.

misschien kunnen we voorelkaar wat betekenen. ??? ???

 

hallo,

 

ik zou graag met je in contact komen, ik denk dat je mij wel kan helpen !!!!

 

graag contact op nemen met Tourbeatshandel@hotmail.com !!!

 

bedankt !!!!!

Link naar reactie
  • 0

Dag iedereen,

 

Enkele van mijn contacten zitten in de mode-kleding wereld. Het gaat van Thaise Muay Thai shorts... tot streetware en modieuse jurkjes.... Laat me weten wat je juist zoekt. Zelf ben ik een Belg die in Bangkok woonachtig is.

 

ook voor jou ! graag contact op nemen met Tourbeatshandel@hotmail.com !! je kan me vast wel helpen !!!

 

gr

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.