Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Winkelvoordelen

Strategie gevraagd om doelgroep detailhandel, supermarktondernemers te bereiken

Recommended Posts

Strategie gevraagd om de doelgroep detailhandel, supermarktondernemers te bereiken.

 

Graag ontvang ik feedback / tips over bijvoorbeeld:

 

- doelgroep localiseren

 

- Efficiënte marketing / doelgroep benaderen

 

- ervaringen in het plaatsen van advertenties in vakbladen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heb je zelf al gedaan Winkelvoordelen? Dit zijn gewoon dingen die je met een beetje strategisch nadenken, ook prima zelf kunt en moet doen toch? Met name de eerste twee moet je in mijn ogen zelf doen (gewoon doen), en over de laatste is al veel geschreven hier op het forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Volgens mij draait topicstarter om de hete brei heen. Hij heeft een website die suggereert dat hij heel goed weet hoe zijn markt in mekaar steekt (er zijn boekjes te koop met alle adressen van alle supermarkteigenaren) en nou wil hij aanbieders bij elkaar brengen. Vat die koe nou eens bij de hoorns en verspil andermans tijd niet.


Got spare time, join Amazon Prime :smiling-face-with-sunglasses:  and watch Stan & Ollie! (meer gratis films)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemorgen allemaal,

 

Misschien heb ik de verkeerde suggestie gegeven. Wij werken met een bestaand communicatieplan en willen dit nader ontwikkelen, gericht op detaillisten, -->de winkelvloer.

 

Highio, dat was een ander project in 2006! Tijd gaat snel, woW!

 

Ik zoek een nieuwe (groei) strategie om efficiënt met deze doelgroep te communiceren.

 

Alle suggesties zijn welkom.

 

Mvg,

Louwrens

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Je brengt leveranciers bij mekaar om samen supermarktondernemers te wijzen op (tijdelijke) aanbiedingen en partijen. Dat doe je met een website en bv een maandelijkse mailing. Dat idee staat of valt met het vinden van voldoende aanbieders.

 

Als je dat niet kunt uitleggen, hoe wil je dan ooit aanbieders werven of met je doelgroep communiceren? Of snap ik iets niet goed?


Got spare time, join Amazon Prime :smiling-face-with-sunglasses:  and watch Stan & Ollie! (meer gratis films)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag Louwrens,

 

Het concept op zichzelf is inderdaad onduidelijk maar misschien kun je het wat meer toelichten? Dat maakt het denk ik makkelijker om in te gaan op hetgeen je wilt weten: hoe bouw ik een kostenefficiënte goede groeistrategie voor mijn product?

 

In algemene zin:

Bedenk je wat je marketingstrategie mag kosten en wat moet het opleveren. Dat hangt sterk samen met het verdienmodel achter je communictieplan. In ieder geval:"Als je voet aan de grond wilt krijgen bij detaillisten en supermarktondernemers en meer informatie wilt over hoe je je doelgroep kunt bereiken dan zoudan zou ik me vooral eerst wenden tot hun brancheverenigingen. Waar zijn deze organisaties geconcentreerd, hoe komen zij samen en kom je met ze in contact? Waarschijnlijk moet je de inkoopmanagers hebben. Het is aannnemelijk dat ook zij zich op het internet bevinden, maar vaak houden zij zich bezig met de voorraden op gesloten systemen. Ik denk dus dat je bij de mensen op de hoofdkantoren moet zijn die het assortiment bepalen. Ga het onderzoeken.

 

Als je een ontwikkeld plan hebt waar je geheel achter staat zou ik vervolgens vooral ook met deze ondernemers gaan praten en je neus laten zien. Misschien kun je eens een artikel schrijven in hun vakblad? Ik geloof in deze markt niet zo in een start met direct mailings en advertenties, maar het is het onderzoeken zeker waard. Als ze goed in elkaar zitten zouden ze namelijk wel kostenefficient kunnen zijn. Een goede website over het product is wel een heel zinnige aanvulling maar dat hangt toch ook weer samen met hoe je product in elkaar zit.

 

Ons advies:

Schrijf een gestructureerd marketingplan waarbij je niet de middelen het doel laat bepalen, maar het doel de middelen. Ga na wat de kosten zijn van je marketingstrategie en wat een "lead" moet opleveren om je winst te kunnen garanderen.

 

Veel succes!

 

 

 

 

 

 

 

 


Adviesbureau Iris wijst u de weg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Winkelvoordelen,

 

Stel jezelf nu eens tijdens wat brainstormen de volgende vragen in de hieronder aangegeven volgorde:

 

1- Welk voordeel biedt mijn propositie / product / dienst / prestatie?

2- Voor wie is dit zoal een voordeel, zodanig dat men mij ervoor wil betalen?

3- Wanneer (dus onder welke voorwaarden) kan ik stellen dat ik succesvol ben?

4- Hoe ga ik dat succes bereiken?

5- Wat heb ik daar zoal voor nodig?

 

Als je die vragen uitgebreid beantwoordt, ben je bezig een marketingstrategie uit te dokteren, daarna - in aansluiting op Iris - bepaal je de precieze doelen en zet je de juiste middelen in (efficiency) om die doelen te bereiken.

Kortom, stel een meetbaar en (bij)stuurbaar plan op.

 

Succès en groet,

 

Hans

 

 


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mensen,

 

Dit zijn mijn allereerste vragen!

 

Ik wil een internet sociale community (met een webshop/community/knowledgebase) website opzetten. Daarbij wil ik de nieuwe 4 p's toepassen (http://www.management-issues.com/2010/2/10/opinion/rip-the-4ps.asp ) en social media businessstrategy aangezien dit laatste een onderdeel is van het totale strategy zou ik graag hulp willen krijgen bij het uitwerken van mijn strategiebepaling in mijn businessplan. Ik heb 4 concurrenten op de markt (die tussen 2005 en 2008 gestart zijn en enorme success geboekt hebben), maar ik kan heel weinig informatie vinden van een tweetal mede omdat ze wat later opgericht zijn.

 

 

Hoe kom ik alsnog aan de nodige informatie om zo aan de weaknesses en strength te komen?

Doordat ik zoveel in een wil gaan doen kom ik er niet helemaal uit omtrent hoe ik mijn businessplan zo helder mogelijk moet houden. Ik ben anders bang dat ik teveel overbodige info opschrijf. Kan iemand mij helpen?

 

 

Hopelijk kunt u mij een pm sturen dan kan ik wat meer inhoudelijke info geven!

 

Groet,

 

M.A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Mavis,

 

Of je P's, nieuwe P's of C's (Consumer, Costs, Convenience en Communication) gebruikt, het blijft een manier, een middel (geen doel op zich!) om je marketingmix mee samen te stellen. Je weaknesses en strenghts weet je zelf het best, dat zijn namelijk interne factoren die je alleen zelf kunt beïnvloeden.

 

Stuur me eventueel maar een PM om je wellicht verder te kunnen helpen met je plannen en strategiebepaling.

 

Succès en groet,

 

Hans


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat laatste was volgens mij een plaatsing foutje van Mavis.

 

In ieder geval allemaal bedankt voor de tips, dus nu is het tijd voor een actieplan?

 

Vriendelijke groet

 

Louwrens

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er is 1 lid online en 112 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept