• 0

Strategie gevraagd om doelgroep detailhandel, supermarktondernemers te bereiken

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Volgens mij draait topicstarter om de hete brei heen. Hij heeft een website die suggereert dat hij heel goed weet hoe zijn markt in mekaar steekt (er zijn boekjes te koop met alle adressen van alle supermarkteigenaren) en nou wil hij aanbieders bij elkaar brengen. Vat die koe nou eens bij de hoorns en verspil andermans tijd niet.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen allemaal,

 

Misschien heb ik de verkeerde suggestie gegeven. Wij werken met een bestaand communicatieplan en willen dit nader ontwikkelen, gericht op detaillisten, -->de winkelvloer.

 

Highio, dat was een ander project in 2006! Tijd gaat snel, woW!

 

Ik zoek een nieuwe (groei) strategie om efficiënt met deze doelgroep te communiceren.

 

Alle suggesties zijn welkom.

 

Mvg,

Louwrens

Link naar reactie
  • 0

 

Je brengt leveranciers bij mekaar om samen supermarktondernemers te wijzen op (tijdelijke) aanbiedingen en partijen. Dat doe je met een website en bv een maandelijkse mailing. Dat idee staat of valt met het vinden van voldoende aanbieders.

 

Als je dat niet kunt uitleggen, hoe wil je dan ooit aanbieders werven of met je doelgroep communiceren? Of snap ik iets niet goed?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dag Louwrens,

 

Het concept op zichzelf is inderdaad onduidelijk maar misschien kun je het wat meer toelichten? Dat maakt het denk ik makkelijker om in te gaan op hetgeen je wilt weten: hoe bouw ik een kostenefficiënte goede groeistrategie voor mijn product?

 

In algemene zin:

Bedenk je wat je marketingstrategie mag kosten en wat moet het opleveren. Dat hangt sterk samen met het verdienmodel achter je communictieplan. In ieder geval:"Als je voet aan de grond wilt krijgen bij detaillisten en supermarktondernemers en meer informatie wilt over hoe je je doelgroep kunt bereiken dan zoudan zou ik me vooral eerst wenden tot hun brancheverenigingen. Waar zijn deze organisaties geconcentreerd, hoe komen zij samen en kom je met ze in contact? Waarschijnlijk moet je de inkoopmanagers hebben. Het is aannnemelijk dat ook zij zich op het internet bevinden, maar vaak houden zij zich bezig met de voorraden op gesloten systemen. Ik denk dus dat je bij de mensen op de hoofdkantoren moet zijn die het assortiment bepalen. Ga het onderzoeken.

 

Als je een ontwikkeld plan hebt waar je geheel achter staat zou ik vervolgens vooral ook met deze ondernemers gaan praten en je neus laten zien. Misschien kun je eens een artikel schrijven in hun vakblad? Ik geloof in deze markt niet zo in een start met direct mailings en advertenties, maar het is het onderzoeken zeker waard. Als ze goed in elkaar zitten zouden ze namelijk wel kostenefficient kunnen zijn. Een goede website over het product is wel een heel zinnige aanvulling maar dat hangt toch ook weer samen met hoe je product in elkaar zit.

 

Ons advies:

Schrijf een gestructureerd marketingplan waarbij je niet de middelen het doel laat bepalen, maar het doel de middelen. Ga na wat de kosten zijn van je marketingstrategie en wat een "lead" moet opleveren om je winst te kunnen garanderen.

 

Veel succes!

 

 

 

 

 

 

 

 

Adviesbureau Iris wijst u de weg

Link naar reactie
  • 0

Beste Winkelvoordelen,

 

Stel jezelf nu eens tijdens wat brainstormen de volgende vragen in de hieronder aangegeven volgorde:

 

1- Welk voordeel biedt mijn propositie / product / dienst / prestatie?

2- Voor wie is dit zoal een voordeel, zodanig dat men mij ervoor wil betalen?

3- Wanneer (dus onder welke voorwaarden) kan ik stellen dat ik succesvol ben?

4- Hoe ga ik dat succes bereiken?

5- Wat heb ik daar zoal voor nodig?

 

Als je die vragen uitgebreid beantwoordt, ben je bezig een marketingstrategie uit te dokteren, daarna - in aansluiting op Iris - bepaal je de precieze doelen en zet je de juiste middelen in (efficiency) om die doelen te bereiken.

Kortom, stel een meetbaar en (bij)stuurbaar plan op.

 

Succès en groet,

 

Hans

 

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Dit zijn mijn allereerste vragen!

 

Ik wil een internet sociale community (met een webshop/community/knowledgebase) website opzetten. Daarbij wil ik de nieuwe 4 p's toepassen (http://www.management-issues.com/2010/2/10/opinion/rip-the-4ps.asp ) en social media businessstrategy aangezien dit laatste een onderdeel is van het totale strategy zou ik graag hulp willen krijgen bij het uitwerken van mijn strategiebepaling in mijn businessplan. Ik heb 4 concurrenten op de markt (die tussen 2005 en 2008 gestart zijn en enorme success geboekt hebben), maar ik kan heel weinig informatie vinden van een tweetal mede omdat ze wat later opgericht zijn.

 

 

Hoe kom ik alsnog aan de nodige informatie om zo aan de weaknesses en strength te komen?

Doordat ik zoveel in een wil gaan doen kom ik er niet helemaal uit omtrent hoe ik mijn businessplan zo helder mogelijk moet houden. Ik ben anders bang dat ik teveel overbodige info opschrijf. Kan iemand mij helpen?

 

 

Hopelijk kunt u mij een pm sturen dan kan ik wat meer inhoudelijke info geven!

 

Groet,

 

M.A.

Link naar reactie
  • 0

Beste Mavis,

 

Of je P's, nieuwe P's of C's (Consumer, Costs, Convenience en Communication) gebruikt, het blijft een manier, een middel (geen doel op zich!) om je marketingmix mee samen te stellen. Je weaknesses en strenghts weet je zelf het best, dat zijn namelijk interne factoren die je alleen zelf kunt beïnvloeden.

 

Stuur me eventueel maar een PM om je wellicht verder te kunnen helpen met je plannen en strategiebepaling.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.