• 0

Stage Zeeland

Omschrijving van je concept:

Beste,

 

Onlangs zijn wij een nieuw project opgestart, namelijk; Stage Zeeland.

De website moet een overzichtelijk aanbod laten zien van stageplekken binnen Zeeland. Ook is het makkelijk voor een bedrijf om stagiares te vinden via de website doormiddel van een advertentie te plaatsen.

 

De website staat nu op: Klik hier voor de website

Uiteraard krijgt de website een nieuw domeinnaam, maar op dit moment zijn we er nog druk aan bezig.

 

Graag zouden wij feedback van jullie ontvangen zodat wij aanpassingen kunnen doen of eventueel aanvullingen.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Alles

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De website moet een overzichtelijk aanbod laten zien van stageplekken binnen Zeeland. Ook is het makkelijk voor een bedrijf om stagiares te vinden via de website doormiddel van een advertentie te plaatsen.

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Zijn er nog niet voor specifiek voor Zeeland. Alleen nationale aanbieders.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Allerlei soorten feedback. Er is vast nog een hoop te verbeteren aan de website.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe gaat jullie site beter zijn dan de nationale aanbieders? Op de sites van de nationale aanbieders kan je namelijk ook prima op provincie, postcode, woonplaats etc. filteren.. Waarom zou men specifiek op een site alleen voor Zeeland kijken?

Ik denk dat de gemiddelde stagiar verder kijkt dan zijn eigen provincie als het gaat om HBO en universitaire stages.

 

Verder vind ik "alles" wel een beetje gemakkelijk af gedaan op de vraag wat je er zoal aan gedaan hebt..

 

Just my 2 cents :)

Link naar reactie
  • 0

Mijn eerste indrukken:

- De volgorde van het menu bovenaan de pagina en onderaan de pagina is anders.

- Bij "Over ons" verwacht ik de namen van de mensen achter de site, dat geeft veel meer vertrouwen.

- Op pagina "Adverteren" zou ik "Voor eventuele prijzen ..." vervangen door "Voor prijzen ..."

- Waarom kunnen bezoekers reacties achterlaten op stage-plekken? Ik zou dit weglaten omdat niet duidelijk is of je de adverteerder moet bereiken via "Email adverteerder" of via een reactie. De reacties voegen ook niets toe lijkt mij.

 

Succes ermee!

Gratis onbeperkt online factureren! http://internetfactureren.nl/

Link naar reactie
  • 0

@Wouter Hol

 

Wij willen ons specifiek gaan richten op Zeeland. Ons sterke punt zal worden dat wij het aanbod heel erg actueel houden, dat anders is op nationale stagewebsite's. Ook kijkt liever een student denk ik liever eerst op een specifieke website van Zeeland waar alles te vinden is dan op een nationaal stagesite, die kunnen nooit helemaal recent zijn.

Ook ligt de kracht bij ons dat de dienst gratis is voor bedrijven en studenten. Vaak is dit niet zo op andere website's. Dan moet er betaald worden voor een advertentie te plaatsen en/of te reageren.

 

@wouterVanDerKamp

- Klopt, ik weet niet wat hier de oorzaak van is. Ik zal dit eens uitzoeken.

- Dit zal ik inderdaad nog uitbreiden, maar de informatie die er nu op staat is eigenlijk alleen even voor opvulling. Er komt nog een hoop bij.

- Gedaan.

- Ja dat is inderdaad zo, we willen stimuleren dat ze via onze website een mailtje kunnen sturen naar de adverteerder zodat ze daarna een sollicatatiebrief kunnen sturen of een gesprek aan kunnen gaan.

 

Bedankt voor jullie feedback! Hier kan ik wat mee.

Link naar reactie
  • 0

Dag Moesje,

 

Ik zie het als een zeer goed initiatief met een duidelijke toegevoegde waarde ten opzichte van landelijke verzamelsites. Het zou immers voor een regiogerichte site mogelijk moeten zijn het aanbod goed te beheren en sterke relaties opbouwen met bedrijven en organisaties die stageplekkern aanbieden. Je zegt dat je aanbod up-to-date is: Sterk punt. Daarnaast zou je met studenten kostenefficiënt moeten kunnen werken.

 

Maar...

...aangezien het aanbod studenten in de provincie Zeeland zeer beperkt is betekent dit ook dat de doelgroep beperkt is. Dat zou wel eens een probleem kunnen worden. Het aantal inwoners in de provincie Zeeland is 380.000. Helaas heeft Zeeland géén universiteit. Het aantal studenten in het voortgezet beroepsonderwijs was in 2006/07 bijna 19.000 (zie bijlage). Dat is in eerste aanleg de doelgroep voor je website, en het zijn er niet zo veel...

 

...tenzij...

...stage zeeland naast alleen de stageplekken haar diensten ook enigszins uitbreidt met gerelateerde diensten. Daartoe hebben jullie al een aanzet gemaakt, bijvoorbeeld "hulp bij solliciteren" (nu nog leeg). Je zou verder kunnen gaan met "het schrijven van een goed CV" , "hoe kleed ik me bij mijn sollicitatie" enfin, ik neem aan dat jullie daarmee creatief genoeg zijn. Hiermee zou je de doelgroep wat kunnen verbreden en een groter aantal bezoekers naar je website krijgen.

 

Waarom wil je dat?

Nou, dan is het voor adverteerders interessanter om op jullie website aanwezig te zijn. Ook voor organisaties die stages aanbieden wordt het interessanter naarmate zij meer sollicitanten op bezoek krijgen en een keuze kunnen maken. Het is dus zaak veel bezoekers naar je website te trekken en graag ook uit andere provincies. (Zuid Holland, Brabant)

 

Een en ander betekent zeker dat jullie je doelgroep erg goed moeten weten te vinden en bereiken. Adverteerders zullen deze cijfers ook vroeg of laat willen hebben. Ik adviseer dus aan vanaf het begin af aan je website statistieken goed te beheren en te monitoren:

 

Wie zijn je bezoekers?

Waar komen ze vandaan?

Welke pagina's bezoeken ze?

Hoe lang blijven ze op de site?

Komen ze ook weer terug?

etc..

 

Daarnaast wordt het aanknopen van sterke relaties met het bedrijfsleven erg belangrijk. Dit is de achterkant van jullie website. Het geheel stopt dus niet bij het oprichten van de website alleen.

 

Nog even over de website zelf:

Zeker als het aanbod groter wordt is het belangrijk gedetailleerd te kunnen zoeken, dat is nu nog niet het geval geloof ik. Ik vind het sterk dat bij de advertentie de plaatsingsdatum staat, dat mis ik wel eens bij andere sites.

 

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, heel veel succes met de website!

 

 

 

 

 

 

 

 

Statistieken_Zeeland.thumb.JPG.c7bf88664f58befc4a9eaba7fbcb4cb6.JPG

Adviesbureau Iris wijst u de weg

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Hartelijk bedankt voor uw reactie. Hier kunnen we wat mee.

De website is nu natuurlijk nog een opzet dat veel meer uitgebreid moet worden, inderdaad met de punten die u noemt. Hoe solliciteren, hoe een sollicitatiebrief schrijven, hoe een CV maken, voorbeelden van sollicitatiebrieven/CV's.

Uw noemt de aantal studenten etc. in uw reactie. Ik denk dat we daar ons sterke punt van moeten maken, als we het over Zeeland hebben, hebben we het ook over een hechte gemeenschap. Daardoor is het voor ons juist makkelijker om contact te leggen met de bedrijven die de stageplekken moeten gaan plaatsen. Ook is het makkelijker om contact te leggen met de studenten omdat er niet zo heel veel zijn in Zeeland, dus moeten we er ook voor zorgen dat juist die studenten die er wel zijn, op onze website kijken. Het idee kwam eigenlijk omdat ik zelf een stageplek nodig had, maar nergenst een totaal overzicht kon vinden welke bedrijven nou een stageplek aanbieden. Daarom zijn we het opgestart, en ik denk dat het heel makkelijk is voor de studenten die er wel zijn in Zeeland, om een totaal overzicht te hebben als zij een stageplek nodig hebben. De nationale aanbieder bieden verschillende stageplekken aan, maar die zijn lang niet zo recent. Die stageplekken zijn vaak weeral bezet of weg als je gaat solliciteren.

Bedankt voor uw feedback!

 

Mvg.

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het een kans voor je om het concept uit te breiden en voor elke provincie een eigen site dus:

stage utrecht etc.

 

Uit eigen ervaring weet ik dat grote stage sites veel rommel aanbieden. Door je per regio te focussen houdt je het compact en actueel. Prima!

 

Sommige stageplaatsen kunnen beter beschreven worden. Niet alleen Leuke stageplek in Terneuzen bij Philips in de omschrijving. Wat ga je doen als stagair? etc.

 

Inderdaad de filter functie mis ik. Per vak gebied bijv.

 

@ Wouter Hol: De gemiddelde HBO en universitaire stagair hoeft niet per definitie avontuurlijk te zijn en verder te kijken dan zijn/haar eigen provincie.

 

Hopelijk heb je er wat aan Moesje.

Link naar reactie
  • 0

Moesje!

 

Een provinciaal initiatief, uit Zeeland! M'n chauvinisme speelt weer op. TOP!

 

Wat ik in het hele verhaal nog mis is het contact met de opleidingsinstituten (ROC Zeeland, HZ, Hoornbeeck College, Goese Lyceum, etc.) Deze kunnen ook erg veel voor je betekenen, zoals het verwijzen van de leerlingen/studenten naar de website. Misschien kan je ook een samenwerking zoeken met ECABO, zodat je de website aan kan prijzen in het nieuwsbulletin wat één keer in de zoveel tijd wordt verzonden naar de stagebedrijven.

 

Maak er een succes van!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me een beetje aan bij mijn voorgangers, met nog 1 extra vraag. Hoe ga je geld verdienen als alles gratis is?

 

Dan de site:

 

Ondanks dat internet gebruikers over het algemeen lui zijn en geen zin hebben in lange teksten, zou ik toch wat inleidende teksten maken.

Waarom is het gratis, hoe werkt het, wat doen jullie om de site netjes te houden met andere woorden waarom jullie site.

 

Het begin is er zeker, maar het verdient nog wat aandacht.

Link naar reactie
  • 0

Er staan redelijk wat (spel)fouten op de website. Hieronder staan enkele correcties:

 

Over ons:

totaal overzicht = totaaloverzicht

aabieden = aanbieden

verandering in maken = verandering in brengen

voor een bedrijf die = voor een bedrijf dat

stagiaire = stagiair(e) (anders geldt het alleen voor vrouwelijke studenten)

 

Adverteren:

adverteer mogelijkheid = adverteermogelijkheid

e-mail adres = e-mailadres

 

Hulp bij solliciteren:

Nog mee bezig, neem ik aan. Zet er een korte tekst neer, dat is netter dan een paar letters.

 

In de advertenties zelf staan ook veel (spel)fouten. Worden die zo aangeleverd door de adverteerder of 'overgetypt' door jullie? Zorg dat ze foutloos zijn!

Dubbele Punt tekstcorrectie: voor foutloze teksten!

www.dp-tekstcorrectie.nl | http://nl.linkedin.com/in/annemarievanderaa

| http://twitter.com/dubbelepunt | http://dp-tekstcorrectie.blogspot.com/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.