• 0

Voorheen goedkopere sieraden verkocht, nu dropshipping met dure producten?

Hallo,

 

op dit moment verkoop ik online sieraden. bladgoud/zilver belegd met strass/swarovski ed. blingbling sieraden

voor een prijs die de meeste mensen kunnen betalen zeg maar. Dit is leuk maar nog geen big business.

 

Nu heeft een NL groothandel mij benadert of ik echte gouden/diamanten sieraden wil verkopen (dropship) via mijn

website. Dit klinkt erg interessant, omdat ik altijd al voornemens was ook echt goud te gaan verkopen.

Ik wil zoveel mogelijk doelgroep aan kunnen spreken, alleen wil ik de 'echte' sieraden op een nieuwe shop zetten

gezien dit een ander product/doelgroep/optimalisatie betreft.

 

Ik heb een deel inkoop catalogus ontvangen met de inkoop/adviesprijs en de marge etc. Dat ziet er wel goed uit

geloof ik (ben geen sales/inkoop expert en ook niet op het gebied van gouden sieraden)

 

Ik zie dit als een goede kans om nieuwe producten met meer marge te gaan verkopen en dus te groeien

en meer te verdienen.

 

Vandaar dat ik wil vragen of jullie tips hebben waar ik op moet letten.

Ik als online sieradenshop die echte gouden/diamanten sieraden wil gaan verkopen.

Wat zijn valkuilen, waar kan ik de mist in gaan, wat moet ik zeker wel/niet doen?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

op het volgende letten:

 

* Kan de leverancier snel leveren uit jouw naam? Als hij er een potje van maakt klagen de klanten bij jou.

* Leverd de leverancier ook echt uit jouw naam of zet hij stiekem op de doos zijn eigen website adres of voegt hij er iets bij met zijn eigen gegevens.

* indien de klant het pakket niet aanneemt of retour stuurt, waar gaat dat dan naartoe (meestal komt dat bij jou aan).

* bij garantie claims, hou gaat dat in zijn werk?

* bij naleveringen,, wie betaald de verzendkosten

* bij retour zendingen, wie betaald de verzendkosten (als een klant het weigerd wordt dat bij een tnt contract als extra zending in rekening gebracht).

* zoals al eerder aangegeven: verzend de leverancier wel alles aangetekend en verzekerd?

 

Zo een paar korte puntjes waar je op moet letten

Link naar reactie
  • 0

Thnx! een aantal van die dingen had ik ook aan gedacht,

maar een aantal ook niet :D

 

ik ben nu aan t heen & weer mailen om de mogelijkheden te bespreken.

ze bieden een concept aan voor online shops om te dropshippen waarbij

de in/adviesprijzen vaststaan om t voor iedereen 'eerlijk' te houden en de

kwaliteit te waarborgen. Zo mag er dus een max. % korting gegeven worden.

 

1: Ik ben zelf niet bekend met dit systeem. Heeft iemand dit wel eens eerder gehoord?

 

Daarnaast moet ik zeggen dat ik helaas totaal geen verstand heb qua inkoopprijs

van gouden sieraden. de marges zijn erg leuk, maar dat is vanuit mijn leken perspectief.

Wellicht denkt iemand die er verstand van heeft dat het een lachertje is.

 

2: Iemand een idee hoe ik makkelijk een idee kan krijgen van de inkoopprijzen van echt

gouden sieraden? navragen bij andere groothandelaren?

 

Thnx...

 

 

Link naar reactie
  • 0

Vastgestelde verkoop prijzen is officieel niet toegestaan en officieel mag je je eigen prijzen bepalen.

Maar.... het staat de leverancier natuurlijk wel weer vrij om geen zaken met jou te doen.

Uiteindelijk komt het er dus opneer dat als je gebruik van hun diensten wil maken je je bij hun prijsbeleid zal moeten neerleggen.

 

Inkoop prijzen verder zijn niet van belang tenzij je serieus overweegd om zelf voorraad te gaan houden en zelf te gaan leveran.

Als je dat niet van plan bent en de marge is dus goed zou ik daar verder niet teveel tijd in stoppen.

Mocht het echt goed gaan lopen kan je altijd nog gaan kijken hoe je de marge kan gaan verhogen (b.v. door dan wel zelf te gaan inkopen en verzenden).

Link naar reactie
  • 0

thnx.

het dropshippen en de lekkere marge is idd wel fijn.

wel lees ik net dat retourneren niet mogelijk is ivm handwerk.

 

dus als ik een klant iets verkoop en ze willen het niet..

dan nemen zij het niet terug. ik zou het dan terug moeten nemen volgens hun

en maar een deel terugbetalen. (de inkoopprijs)

volgens eigen zeggen begrijpen klanten dat over het algemeen wel als het om

handwerk gaat.

 

dat is wel een flink nadeel en eigenlijk ook in strijd met de wet kopen op

afstand/webshop regels als ik het goed heb?

Link naar reactie
  • 1

Indien het handwerk is en speciaal op verzoek van de klant gemaakt/aangepast is hoef je het niet terug te nemen volgens de wet koop op afstand.

 

Indien het niet op maat voor de klant gemaakt wordt zal je als de klant het niet wil hebben gewoon het volledige bedrag moeten terugbetalen dus niet enkel een deel.

 

Dat de dropshipper het niet terugneemt is overigens vrij standaard bij dropshipping overeenkomsten.

Je krijgt dan gewoon wat producten in eigen beheer op voorraad en als die weer besteld worden kan je die dus uit eigen voorraad leveren.

Is dus een (klein) risico welke je loopt (heb geen idee hoeveel procent van de klanten bij zoiets de bestelling terugstuurt).

 

Vraag is dus of het standaard producten zijn die je zou gaan aanbieden of dat de klant nog enige invloed uitoefend op de vorm van het product (soort schakels, inscriptie enz.)

Link naar reactie
  • 0

Let wel even heel goed op wat er precies onder 'handwerk' wordt verstaan. Als een steen in een zetting wordt gelaatst is bijvoorbeeld ook vaak al sprake van 'handwerk', dat betekent nog niet dat het voor jouw klant 'maatwerk' is.

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

wet koop op afstand is daar niet altijd duidelijk in.

Wat b.v. als de klant kan kiezen uit 2 of 3 stenen en 2 of 3 verschillende zettings... dan wordt het al moeilijk om te bepalen of het onder maatwerk valt of weer niet.

 

Als er een inscriptie in gezet wordt dan is het wel altijd maatwerk.

Indien je dat dus kan aanbieden kan je zo het risico wegnemen dat klanten het terug sturen.

 

B.v. gratis inscriptie aanbieden, (afhankelijk van wat dat jou kost). je marge is dan iets kleiner maar leverd daardoor maatwerk en hoef je de producten volgens de wet koop op afstand niet meer terug te nemen.

Link naar reactie
  • 0

Ah das wel erg goed om te weten! Thnx.

Op dit moment is het nog niet zon ramp als iemand een sieraad retourt omdat

die prijzen wel meevallen. Maarja.. iemand die een ring koopt van bijv 1000 euro

en dan besluit toch niet te nemen is een flinke hap! Zeker als starter.

 

Ik ga dit zeker meenemen in de vragen naar de dropshipper.

En zal ook nog eens wet op afstand stevig onder de loep nemen.

 

Sowieso is er al zat concurrentie in goud zowel on als offline.. maar gezien de dikke marges

lijkt het me sowieso de moeite waard om te doen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 86 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.