• 0

Lunch voor bedrijven

Beste HLérs,

Ik ben een beginnende ondernemer.Ik heb lang als kok(zonder diploma) gewerkt naast mijn bestaan als kunstenaar. Ik ben nu de boel aan het omgooien en zou graag een kookstudio willen beginnen.

Maar geen geld en geen geschikte eigen woning. Dus nu als freelancer begonnen in een kookstudio om ervaring op te doen.

Ik vindt de gezonde en mediterrene keuken super. Ik zoek naar een start mogelijkheid en bedacht dat ik misschien zou kunnen beginnen met een gezonde lunch voor bedrijven.

 

Het plan is om thuis te beginnen.een soort lunch per dag maar wel iedere dag wat anders, hierbij geleverd achtergrond informatie over de maaltijd waarom deze gezond is. Bedrijven bestellen via de website. Dit wordt op het bedrijf bezorgd, in het begin doe ik dat zelf en het mooiste is als een bedrijf tegelijk voor 10 man bestellen.

 

Nou vraag ik mij af of ik dan ga beginnen aan een administratieve romslomp en veel tijd kwijt ben aan bezorgen hiervan.

Hoe kan ik het beste die bezorging regelen heeft iemand een tip voor mij?

Hoe kom ik erachter of hierwel behoefte aan is? Wat als het als een trein loopt en ik personeel nodig heb voor een paar uur per dag? ???

 

groet Jen

 

 

 

 

 

 

JR

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Jen,

 

Er zijn nogal wat eisen om met voedsel te mogen werken. Als je dit thuis wilt doen, moet je een aparte ruimte hebben, want privé- en bedrijfsvoedsel moeten strikt gescheiden blijven. Ook koel- en vriesapparatuur dien je apart te hebben.

 

Misschien heb je iets aan dit topic.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

(…) Nou vraag ik mij af of ik dan ga beginnen aan een administratieve romslomp en veel tijd kwijt ben aan bezorgen hiervan.

Hoe kan ik het beste die bezorging regelen heeft iemand een tip voor mij?

Hoe kom ik erachter of hierwel behoefte aan is? Wat als het als een trein loopt en ik personeel nodig heb voor een paar uur per dag?

Tien man lunch = €60,- tot €100,- lijkt me zo. Aan jou de afweging of je het administratief interessant genoeg vindt om voor deze bedragen facturen te schrijven. Lijkt me wel toch? Database met je producten, snelle invoer in je factureersysteem, paar minuten werk! Zelfde geldt m.i. ook voor lunch voor vijf man.

Je kunt trouwens, net als allerlei (grote) bedrijven ook doen, je factuur als PDF emailen.

 

Veel tijd kwijt aan bezorgen? Dat zal afhangen van de drukte die je met brommer of auto kwijt bent en of je dit zelf doet of laat doen. Heb je een rekenmachientje? ;D

 

Personeel. Zolang je ze een slechts paar uur nodig hebt, kun je gebruik maken van oproepkrachten. Ik weet niet helemaal precies hoe dat juridisch zit, maar volgens mij zit je dan niet vast aan allerlei loonbelasting etc. Maar dat weten andere Levelers hier vast wel. Zie ook: www.belastingdienst.nl en via Google kom je vast ook wel e.e.a. te weten.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 162 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.