• 0

Marketing strijkinstrumenten

Beste forummers,

 

Enige tijd geleden stond ik met mijn zaak in strijkinstrumenten in het 'wat vinden jullie van...'

 

Toen kreeg ik van René Zonneveld de volgende tip:

 

"er is veel te vertellen over je website. Dat is al gebeurd en waarschijnlijk krijg je na mijn reactie nog veel meer adviezen. Maar misschien moet je ook even stilstaan bij deze vraag:

koopt iemand een viool online of komen ze liever naar je winkel om het instrument te voelen en te horen?

 

Nu mik je op beide. En dat maakt nogal wat uit voor de structuur van je site, je teksten en je afbeeldingen. Ik mis je focus. En daarmee twijfel ik ook of je wel met AdWords in de weer moet gaan. Toch niet (weer) zo'n bedrijf in de hand genomen dat je bovenaan plaatst zonder dat je daar wat aan overhoudt.....? Met jouw aanbod van je winkel en je lessen lijkt me regionaal werven namelijk veel logischer. Of gericht op muziekscholen. Dus als je AdWords inzet, zorg dan in ieder geval voor goede woordcombinaties, anders gooi je geld over de balk.

 

(maar dat is een communicatievraag, die moet je maar in de desbetreffende rubriek plaatsen. Ik zou het doen, als ik jou was!). "

 

En bij deze zet ik het in de desbetreffende rubriek.

 

Mijn concrete vraag: Denken jullie dat mijn website de doelgroep aanspreekt en ook duidelijk maakt dat ik vooral een winkel in Hilversum (weliswaar aan huis en op afspraak) ben, die een hoog serviceniveau biedt en dus niet een dozenschuifwebwinkel?

 

www.vioolspelen.nl

http://twitter.com/ZlataBrouwer

www.zlatabrouwer.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom maak je geen gebruik van video en audio op je website om meer emotie over te brengen van je instrumenten? Je kan dan gelijk laten zien wat de functies van een instrument zijn etc.

 

Ook zien ze meteen wie er achter de website zit waardoor je bezoekers meer vertrouwen in je krijgen en hierdoor eerder een aankoop doen (omdat ze weten bij wie ze kopen).

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 2

Dag Zlata,

 

Je biedt me een mooie gelegenheid voor m'n 500ste post en als je antwoordt jij voor je 100ste. Ik behoor tot je doelgroep en ik vind je site erg mooi.

Heel informatief ook met die 'veel gestelde vragen', zodat ook beginners voldoende geïnformeerd worden.

Volgens mij staat alles er op, althans alles wat ik zou willen weten. Mooie foto's ook en dat het geluid ontbreekt, tsja, daar kan ik me wat bij voorstellen, een viool of cello moet je live 'voelen'. Die ervaring krijg je nooit via je PC.

 

Eén ding: Als ik op 'cello' klik krijg ik de acoustische en de elektrische versie te zien. Die laatste spreekt me aan, maar als ik daarop klik zie ik een aantal types (silents zo te zien) die ik niet wil. Waar is het door mij begeerde type gebleven?

 

Je hoort nog van me, om zaken te doen. ;)

 

groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Ik behoor niet tot je doelgroep, maar vind het wel een mooie site.

Toch een paar puntjes:

- contactgegevens aan de strijkstok is origineel, maar wel slecht leesbaar

- merklogo's naar mijn smaak rommelig, wellicht kan je ze in een raster plaatsen dat ze een klein beetje gescheiden staan?

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Het blijft een dubbele strategie. Heb je zelf scherp hoe de website georganiseerd is? De horizontale en verticale menu's zijn voor mij niet helemaal logisch. Ik mis winkel of verkoop tussen de horizontale knoppen. Wel zie ik een knop aanbiedingen. Bij meer inzetten op de ene of de andere strategie zou je de volgorde van de knoppen van links naar rechts, of van boven naar beneden kunnen aanpassen.

 

Heb je je websitebezoekers al eens gemeten naar herkomst? Hetzelfde voor de kopers in de webshop?

 

Waarom maak je geen gebruik van video en audio op je website om meer emotie over te brengen van je instrumenten?

 

Eenzelfde effect heeft het tonen van mensen. Vrouwen of kinderen. Foto's van een sociaal vioolklasje of een bezig violistje van de vrijmarkt lijken mij uitstekende beelden. Hoe leer ik of hoe leert mijn kind viool spelen.

 

Met de foto onder vioolles maak je al een eerste stap, maar het kan nog beter, denk ik. Kun je ook niet iets meer 'materiaal' (gelakt hout) laten zien voor meer emotie?

 

Ik heb niet teruglezen of je open dagen hebt, maar waarom organiseer je geen voorspeel-/verkoopmatinee voor/met kinderen op woensdagmiddag of voor een iets oudere doelgroep zaterdag of zondag? Er is vast een locatie die wat aanloop of activiteit kan gebruiken.

 

Kun je geen bundel x proeflessen inclusief oefeninstrument verkopen?

 

Met het communiceren van dit soort beelden en activiteiten op de website beantwoord je in ieder geval eerder aan de verwachtingen rond je concrete vraag. Pedagogiek, proeflessen en mogelijkheden voor korte cursussen zou ik daarbij iets meer aandacht geven.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dag Ziata,

 

Ik behoor niet tot je doelgroep, heb wel affiniteit met muziekinstrumenten.

 

De site ziet er goed uit.

Het gebruik van zowel engels als nederlands vind ik wat onduidelijk; ik zou voor 1 taal kiezen.

De tekst die door de vioolstok loopt is niet goed te lezen.

Ik vind dat de site wel kwaliteit uitstraalt. Als je zoals je zegt wil overbrengen dat je een echte winkel

hebt dan moet je daar nog wat extra aandacht aan geven. Het komt er nu niet echt goed uit. Denk bijvoorbeeld

aan een foto van de winkel op de homepage.

 

Groet.

Jeroen

www.reith.nl

Link naar reactie
  • 0

Mooie site, je hebt behoefte aan muzikanten en je moet het niet hebben van "toevallige voorbijgangers", altans dat is niet de indruk die je wekt met deze site. Conservatoria studenten, musici en de gevorderde amateur zijn volgens mij de doelgroep die je moet zien te benaderen.....Ik zou er werk van maken de website bij die groepen onder de aandacht te brengen.....de website moet tot doel hebben om de mensen in je zaak te krijgen zodat men zich kan overtuigen van je vak'man'schap......

www.muscatmeijer.nl MUSCAT MEIJER Juristen biedt een compleet dienstenpakket aan ondernemers in het MKB. Wij buigen ons graag over uw juridische, fiscale en administratieve vraagstukken. U kunt daarbij rekenen op een professionele aanpak en creatieve oplossingen waar dat in uw belang is.

Link naar reactie
  • 0

Enkele opmerkingen:

 

Ik vind het je homepage wel iets te druk: Je logo, dan je banner ernaast, daarboven een iets te groot winkelwagentje, ...

Aan je SEO op sommige pagina's kan wel nog wat gewerkt worden.

 

Maar buiten dat, moet ik wel zeggen dat ik zeer gecharmeerd ben door je site! Ik heb zelf niets te maken met muziek, maar ik had er gewoon plezier in om even rond te surfen op je site, dat kan alleen maar positief zijn!

 

Welk eCommerce platform heb je gebruikt? Magento?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.