• 0

Geen vergunning maar wel draaien?

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Na.v. je zeer korte bericht - met geen toelichting - is mijn eerste vraag wat je zelf al hebt gedaan om het antwoord te achterhalen. Jouw summiere vraag komt op mij over als nogal gemakkelijk en onverschillig. En heeft erg weinig te maken met behoefte aan serieuze feedback t.a.v. ondernemerschap, innovatie, enz.; de zaken waar dit forum voor bedoeld is.

 

Als je serieus start met een eigen bedrijf dan heb je ambitie en neem je risico. En dan bereid je jouw bedrijfsstart optimaal voor, om een goede basis en uitgangspunt te hebben voor je ondernemersactiviteiten. Als je al een bedrijfsruimte huurt, al bedrijfsactiviteiten ontplooit en je dan gaat afvragen wat de consequenties zijn kun je beter een jurist vragen om hulp dan een borreltafelvraag op te gooien in dit forum, vind ik.

 

 

Een cateringbedrijf dat alleen producten bereidt - en niet serveert - heeft een ander vergunning nodig dan een "normaal" horecabedrijf. Ook het serveren van alcoholische dranken en bijvoorbeeld de aanwezigheid van zitplaatsen is van invloed op de benodigde vergunning. Uitvoering en beleid verschilt enigzins per gemeente. Je kunt uitsluitsel krijgen door de betreffende afdeling/functionarissen je vragen voor te leggen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt dat u tijd maakt om mijn vragen t beantwoorden.Ik ben aan ht verbouwen in mijn eigen zaak dat duurt ongeveer 4 maandn ,tot die tijd huur ik een pand zonder horeca vergunning.Ik weet dat als ik de gemeente over de vloer krijg dat ik moet sluiten ,maar laten ze het ook daarbij kan ik ook gevolgen voor me eigenzaak krijgen of een boete of dergelijke??

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Bedankt dat u tijd maakt om mijn vragen t beantwoorden.Ik ben aan ht verbouwen in mijn eigen zaak dat duurt ongeveer 4 maandn ,tot die tijd huur ik een pand zonder horeca vergunning.Ik weet dat als ik de gemeente over de vloer krijg dat ik moet sluiten ,maar laten ze het ook daarbij kan ik ook gevolgen voor me eigenzaak krijgen of een boete of dergelijke??

Voor een Horecavergunning moet je van 'onbesproken gedrag' gedrag zijn (bibob). Als je maar genoeg problemen veroorzaakt in welke horecaonderneming ook, dan is het afgelopen met verdere horecavergunningen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.