• 0

producten van buurman verkopen via onze webwinkel

Goedemorgen,

 

Wij zijn vorig jaar begonnen met een webwinkel naast onze "gewone" winkel. Dat gaat eigenlijk zoals verwacht, hoewel ik gehoopd had op een grotere groei. (en de kosten voor marketing vallen eigenlijk wel tegen).

 

Onze buurman heeft een winkel met producten die verwant zijn met onze branche. Hij verkoopt af en toe wat via marktplaats.

Ik kwam net op het idee om aan te bieden zijn producten via onze webwinkel te verkopen. Net zoals wehkamp doet voor C&A en Miss Etam bijvoorbeeld, maar dan wel onder onze eigen naam.

 

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Hoe kan zoiets financieel geregeld worden? We willen er natuurlijk zelf ook beter van worden ;-)

Zien jullie voordelen van zo'n constructie? en wat zijn de struikelblokken?

 

alvast bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag jojo,

 

Dit is inderdaad een goed idee, en het gebeurt overal. Je vangt een commissie per verkocht item, of je maakt andere afspraken (vast bedrag per maand voor gebruik van de winkel, of wat dan ook).

 

Op het Internet heet het ook wel Affiliate marketing, en er is heel veel over te vinden.

 

Ik ken jullie producten en die van de buurman natuurlijk niet, maar het lijkt me zinvol om eenvoudig te beginnen: biedt wat aan, hou bij hoeveel er verkocht wordt, en vang een commissie per verkocht product.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste jojo78,

 

de eigen webshop draait nog niet naar tevredenheid en nu wil je gaan kijken of je iets voor de buurman kunt betekenen? Iets nieuws ondernemen is prachtig, maar ik zou eerst mijn eigen internetzaak op orde willen hebben.

 

Is het eigen assortiment breed genoeg of heb je echt meer artikelen (zoals die van de buurman) nodig?

 

Hoe zet je je budget in als marketingkosten tegenvallen?

 

Aandachtspunten bij samenwerking lijkt me een samengestelde zending en retouren.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

De producten van de buurman zijn voor ons niet echt nodig. Ik zie het meer als dienst voor de buurman en de mogelijkheid om daar wat extra's mee te verdienen. Het zou voor ons meer bezoekers kunnen betekenen omdat hij meer merkproducten verkoopt, maar misschien zijn dat juist niet de beste bezoekers voor ons.

 

dit idee was een spontane inval, maar met googlen kwam ik niet veel verder omdat ik niet de juiste zoektermen kon vinden... het is inderdaad een vorm van afiliate marketing, maar daar had ik andere associaties bij.. daar ga ik eens verder in duiken :-)

 

we besteden het meest aan adwords en admarkt van marktplaats, maar zijn momenteel meer bezig met linkbuilding en optimaliseren voor SEO, nieuwsbrieven en meer content op de website

de reacties van klanten zijn erg goed, ook veel terugkerende klanten... eigenlijk zouden we daar ook meer mee kunnen doen...

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Hoe kan zoiets financieel geregeld worden? We willen er natuurlijk zelf ook beter van worden ;-)

Zien jullie voordelen van zo'n constructie? en wat zijn de struikelblokken?

 

Dit kan je gemakkelijk doen door de producten onder jullie naam te verkopen, heb je iets verkocht, dan koop je het product bij je buurman en verkoop je het zelf door. En om er zelf beter van de worden moet je het goedkoper kopen dan dat je het verkoopt. Maar onthou ook dat wanneer mensen iets bij je hebben gekocht en ze tevreden zijn ze weer terug komen. Dus een positieve sale met amper tot geen marge kan toch positief zijn voor je bedrijf.

 

De struikelblokken zijn natuurlijk dat je ruzie kunt krijgen met je buurman, dat hij de prijs verhoogt of dat er problemen zijn. Voor problemen over het product zelf moet het 1. van de klant naar u, van u naar uw buurman, hij geeft een antwoord en dan 2. van uw buurman naar u, van u naar de klant. Kan tijd kosten natuurlijk.

 

Een andere mogenlijkheid is als hij ook een webshop opent, je een link naar zijn webshop zet in uw webshop, elke keer dat mensen op die link klikken u een percentage of een vast bedrag krijgt. Het nadeel hiervan is dat je voor een klein bedrag je klanten wegleid naar de concurrent.

 

Ik persoonlijk kies voor de koop en verkoop techniek.

 

Dominick

Meer verkopen met uw webwinkel? Plaats gratis advertenties op www.Damiun.nl, PM mij en je maakt ze gratis top! of opvallend!

 

*- Happiness only real when shared. -*

Link naar reactie
  • 0

Welke constructie jullie ook kiezen, zorg er voor dat je alles contractueel goed vastlegt.

Het verkopen van de producten van je buurman kan twee belangrijke gevolgen hebben voor je webshop.

[*]Je eigen verkoop gaat stijgen door koppelverkoop en omdat je website meer bezoekers trekt.

[*]De omzet in je webshop gaat omhoog of blijft gelijk maar je verkoopt voornamelijk de producten van je buurman waardoor de omzet van je eigen producten afneemt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.