• 0

Aandelen van hand doen bij schuld van bedrijf

LS,

 

Indien de vraag al ergens gesteld staat daarvoor mijn excuses. Op dit moment ben ik aandeelhouder van een bedrijf en bezit ik 35% van de aandelen van het bedrijf. Het bedrijf heeft echter een schuld van c.a. 65.000 euro. Ik wil van mijn aandelen af maar moet ik nu met deze negatieve waarden een bedrag betalen om van mijn deel af te komen?

 

Buiten deze site, kun je ook zo'n vragen overleggen met een persoon binnen de KVK ? Gezien ik nog meer vragen heb die ik wil overleggen aangaande dit onderwerp.

 

Bvd,

Jan-Willem (hogerniveau)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

De meeste bedrijven hebben schulden, maar dat betekent niet dat de aandelen dan automatisch niets waard zijn. Voor de bepaling van de waarde zijn andere zaken belangrijk. Hoogte van de winst, winstverwachting, rendement op investering etc.

 

De medewerkers van de KvK kunnen je niet vertellen wat je aandelen waard zijn, daarvoor zul je een accountant moeten raadplegen.

www.muscatmeijer.nl

Link naar reactie
  • 0

Als de BV niets waard mocht zijn... dan kun je de aandelen voor bijvoorbeeld € 1,- verkopen aan de overige aandeelhouders. Ervan uitgaande dat zij die aandelen wel willen hebben voor die prijs. Je zult nooit zelf hoeven bijleggen, tenzij je als bestuurder van een BV aansprakelijk wordt gesteld. (of je bij financiering prive hebt meegetekend)

 

 

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

LS,

 

Indien de vraag al ergens gesteld staat daarvoor mijn excuses. Op dit moment ben ik aandeelhouder van een bedrijf en bezit ik 35% van de aandelen van het bedrijf. Het bedrijf heeft echter een schuld van c.a. 65.000 euro. Ik wil van mijn aandelen af maar moet ik nu met deze negatieve waarden een bedrag betalen om van mijn deel af te komen?

 

Buiten deze site, kun je ook zo'n vragen overleggen met een persoon binnen de KVK ? Gezien ik nog meer vragen heb die ik wil overleggen aangaande dit onderwerp.

 

Bvd,

Jan-Willem (hogerniveau)

 

 

 

 

 

 

Goede middag Jan-Willem.

 

En wat zijn de bezittingen van dit bedrijf ?

Een schuld hebben wil namelijk niets zeggen over de waarde van de aandelen.

 

Wellicht zijn deze aandelen nog zeer waardevol.

 

Een balans zal een en ander duidelijk moeten maken. En dan denk ik nog niet aan stille , geheime reserves.

 

Jan van Nistelrooij

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.