how a web design goes straight to hell

Aanbevolen berichten

1.png

2.jpg

3.jpg

4.png

5.png

6.png

7.png

8.png

9.png

9.jpg

 

ik vond het leuk en tot zekere hoogte herkenbaar. Leuke andere relevante strips zijn hier te vinden http://theoatmeal.com. Ik kon mij ook helemaal vinden in "why i believe printers are sent from hell" ;D

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie

Haha, geweldig! Zo herkenbaar! Het is lastig en vooral verwachtingsmanagement, erg lastig. Vaak werkt het om op basis van enkele voorbeelden te werken en duidelijke afspraken te maken over correctieronden. Scheelt een hoop gedoe en je kan efficiënter werken wat beter is voor beide. Het kost de klant tenslotte ook tijd.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

ik vond vooral het inspraak gedeelte erg passend. Laten we zelf geen beslissingen nemen, maar gewoon iedereen dwingen om een mening te uiten. Probeer eens de suggesties van 45 mensen mee te nemen in een ontwerp.....

 

vb:

Ja maar jaqueline haar idee voor de menselijkheid via schildpadden over te brengen is goed. Voor een bedrijf dat telefooncentrales levert... Ja maar ze kijken zo vriendelijk....

 

Micha

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie

nou ik doe mijn besssstttjjjjjtttt. ik ben al op de helft ;D Ik heb morgen een rustdag ;) Maar leg eens uit (desnoods via de pm)

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie

@odems

 

je hebt helemaal gelijk. Maar het is wel leuk om de frustratie te delen zonder in een slachtofferrol te schieten.

 

Dit beeld is alleen leuk om de variatie te laten zien. En als ondernemer moet je daar mee omgaan en in ere houden. Stel je voor dat klanten geen mening zouden hebben, geen ruggespraak zouden houden, geen trend onderzoek zouden doen. Dan is er geen web 2.0, alleen het uiterlijk van.... En ik ben blij met de moeders, zussen van, neefjes. Want dat houdt je scherp.

 

Alleen ken je zakelijke partner. En ik (klinkt standaard ik weet het) heb het beste met je voor en ik breng expertise mee. Dus ik sta wel wat hoger als je neef. Alleen mijn waarde daalt, omdat het neefje hetzelfde doet. AAAHHHH het ziet er zo sprankelend uit met die zonnestralen en in dit handgeschreven lettertype.... En hij is net begonnen dus we geven hem ook een kans. Voor een bedrijf wat 60 man in dienst heeft ???

 

Het is allemaal een leuke uitdaging.

 

Micha

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie

Dus ben ook jij verplicht om je te settelen in onderscheiding. Specialiseer je in alles wat nou net die neefjes niet kunnen en laat ze maar spartelen. Dan komt de standaard voor die neefjes veel hoger te liggen en wordt het op den duur eens wat rustiger aan dat front.

Link naar reactie

@odems

 

mijn mentaliteit is heel simpel.

quality is not the first letter in alphabet, but eventually you wil get there.

 

Bla diebla diebla

 

Maar ik maak mij geen zorgen. Het is alleen zo zonde van de tijd die andere nemen om dat in te zien.

 

En mijn redenatie is heel simpel en die luxe heb ik tegenwoordig. Ik moet wat kunnen betekenen, en als de klant dat niet toestaat dan gaat het ook nooit lukken. Dus met deze redenatie moet ik ook soms klanten bij het eerste gesprek ook doorverwijzen.

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie

I'm the CEO, so I feel obliged to make changes...

 

Er is een manier om dat eenvoudig te ondervangen (had ik al eens eerder geplaatst in een andere context):

 

Al lezende herinner ik me opeens weer een oude designerstruc, die ongeveer zo werkt:

 

Opdrachtgevers willen graag inspraak hebben, zeker als het gaat om een ontwerp. Wat doe je dan als ontwerper? Je maakt een preview met een duidelijk zichtbare fout, of iets wat helemaal niet binnen het ontwerp past.

 

De klant focust zich helemaal op die ene plek in het design, je stemt toe als designer en iedereen is happy. Klant heeft invloed, jij hebt je design nog helemaal intact.

Link naar reactie

Al lezende herinner ik me opeens weer een oude designerstruc, die ongeveer zo werkt:

 

Opdrachtgevers willen graag inspraak hebben, zeker als het gaat om een ontwerp. Wat doe je dan als ontwerper? Je maakt een preview met een duidelijk zichtbare fout, of iets wat helemaal niet binnen het ontwerp past.

 

De klant focust zich helemaal op die ene plek in het design, je stemt toe als designer en iedereen is happy. Klant heeft invloed, jij hebt je design nog helemaal intact.

 

Een oud leraar op de LTS vertelde ons, elektromonteurs, de gouden tip bij het opleveren van elektrische installaties: laat ergens een zeer in het oog springende fout zitten (aardedraad los in de meterkast bv), de inspecteur zal dit onmiddelijk zien, daar over vallen en de rest van de inspectie wordt een eitje.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Ik ken 'm al een tijdje en onze ontwerpers vinden vooral het gedeelte herkenbaar waar je als ontwerper veranderd in een op afstand bestuurbare cursor

 

In sommige gevallen heb ik deze al aan opdrachtgevers laten zien alvorens een ontwerp-traject op te starten. Hier heb ik uiterst positieve ervaringen mee en kan ik in beginsel iedereen aanraden.

http://www.omines.nl - Full Service Internetbureau - Kwaliteit zonder compromis - Technische perfectie.
Link naar reactie

@Mark, hilarisch ! ;D

 

 

Email from client: I’ve attached an image. Could you make it HD and send it back?

 

*attached jpeg with dimensions: 32px by 54px*

 

Deze discussie heb ik recent gevoerd met een communicatiebureau die ook ontwerp van flyers en brochures doen.

Of ik even een highres afbeelding ( xxx dots per inch) van de website kon sturen, yeah right.

Link naar reactie

Dan vinden jullie deze ook wel interessant (en herkenbaar) denk ik: http://clientsfromhell.tumblr.com/

 

Geweldig!

 

Client: “We want to show one of our industrial steel columns in our logo. I think it should show one large tower with two smaller storage tanks along the bottom.”

 

Me: “Like this?” [i draw a long vertical shaft with two round circles at the base..]

 

Client: “It’s PERFECT! Let’s go with that.”

 

Yep, een sucker ;D

Link naar reactie

Pfff zag ik hier toch even mijn eerste jaar als ondernemer voorbij schieten..

 

Allemensen ik herken het behoorlijk, en dan heb je nog geluk als je onderhand niet voor de moeder van de klant aan het designen bent.

 

Haha maar hoor er allemaal bij :D Je leert er veel van.

 

Ps: De DPI van een beeldscherm is 72 evenals de afbeeldingen. xxx DPI is dus beetje lastig.

 

Nee ik dan, kreeg een keer een CD cover voor een serieuze artiest in handen, of ik hem even recht kon trekken.. de vorige designer die ervoor op get grafisch liceum had gezeten had het wellicht verkeerd gedaan..

 

De cd cover was 72 Dpi en dan nog eens 1.5x de grootte van de cd hoes.. :S

 

Maar nee we hebben geen dure designer nodig hoor!.....

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie

DPI (dots per inch), misschien niet helemaal duidelijk, zie ook hier: 'http://nl.wikipedia.org/wiki/Resolutie_(digitale_beeldverwerking)'

 

Iemand vraagt om een piepklein plaatje flink te vergroten (waarschijnlijk om te kunnen printen), dat gaat niet, er moet dan namelijk ontbrekende informatie in het bestand worden toegevoegd. Sommige beeldbewerkingsprogramma's kunnen dat wel, maar het resultaat is doorgaans abominabel (de toegevoegde pixels zijn dan namelijk "verzonnen").

 

Om te printen heb je een veel hogere resolutie nodig dan om een plaatje op een scherm af te beelden. Om ruimte te sparen (pagina's sneller te maken) worden afbeeldingen vaak verkleind voor websites, een proces wat dus niet (goed) omkeerbaar is.

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.