• 0

aangifte inkomstenbelasting, premie volksverzekering en inkomensafhankelijke bij

Moet ik ook aangifte inkomstenbelasting, premie volksverzekering en inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekeringswet voor ONDERNEMERS doen, indien ik pas in het tweede gedeelte van 2008 een eenmanszaak ben begonnen?

 

Als particulier hoefde ik het toen niet te doen, maar op de website ondernemers van de belastingdienst staat deze open.

En ik kreeg nu toch wel de opdracht aangifte 2007 te doen.

 

Wie weet het?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Oke, dus buiten de KVK om geen kosten gemaakt? Enkel de KVK factuur betaald en verder niet deelgenomen aan het economisch verkeer met je onderneming?

 

Ik kan mij levendig voorstellen om de aangifte 2008 te doen, maar met 2007 snap ik het niet.

 

 

Oké, 2007 heb je wel gewerkt? Eigen huis? Ziektekosten? etc. En voor 2007 heb je nu een uitnodiging van de belastingdienst ontvangen om aangifte inkomstenbelasting te doen?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een brief gekregen waarin wordt vermeld dat ik al eerder een "toegezonden aangifte biljet " heb ontvangen.

Ik meen echter van niet.

 

Ik ben net uit Duitsland gekomen van revalidatie en trof de brief aan.

Daarom nog geen contact gehad met de inspecteur.

Morgen is het te laat, want de inspecteur gaf vandaag als laatste dag aan.

Daarna moe(s)t ik maar in beroep.

 

Was het nu een aangifte voor particulieren dan snapte ik het nog wel , en kon ik het nu zo invullen, maar nu het blijkt dat mijn bedrijfs gegevens ingevoerd moet worden omdat het dan waarschijnlijk een aangifte voor ondernemers is, lukt mij dat niet.

Link naar reactie
  • 0

Oké, ik begin het te begrijpen. Wat u denk ik het beste kunt doen is contact opnemen met de inspecteur(telefoonnummer en naam staan in de brief als het goed is) en de hele situatie uitleggen. Dus de reden waarom u niet eerder heeft gereageerd en tevens uitleggen dat hij/zij aangeeft dat u aangifte moet doen voor uw onderneming, maar dat dit in 2007 nog niet van toepassing was. Vervolgens denk ik dat u er samen met de inspecteur wel uit moet komen.

Mocht dit niet het geval zijn dan kunt u gerust een PM sturen met aanvullende gegevens, dan zal ik even contact opnemen met de inspecteur en navraag doen(geheel kosteloos uiteraard).

 

Of betreft het een formulier "opgaaf startende onderneming"?

Link naar reactie
  • 0

Tegen een ambtshalve aanslag kun je bezwaar maken. Download gewoon het aangifteprogramma 2007 voor particulieren van de website van de belastingdienst en vul de relevante gegevens in. Maak op basis van de uitkomst van de aangifte bezwaar tegen de ambtshalve aanslag en stuur een print van de aangifte mee.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.