• 0

Oplevering pand casco

Goedenmorgen!

 

Ik lees hier al een hele tijd mee maar het is maar is tijd om me voor te stellen!

 

Ik heb een ondernemersplan geschreven omdat ik een winkel wil beginnen in Kids lifestyle and gifts, nu ga ik vanmiddag het pand bekijken wat ik op het oog heb maar het is in een bestaand winkel cetrum een nieuwbouw pand, en het word casco opgeleverd, moet ik dan nog op extra zaken letten ivm mijn financielle begroting, ik heb al rekening gehouden met het aanleggen van een alarm, verwarming, groepenkast ed, en ver zal ik moeten kijken naar stroom, leidingen ed maar hebben jullie nog tips om op te letten??

 

verdere suggestie zijn altijd welkom en vragen zal ik graag beantwoorden

 

groetjes Plientje

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor de snelle reactie

 

Die dingen had ik al een beetje berekend maar is wel moeilijk om daar de kosten van te schatten hoeveel verlichting heb je bijvoorbeeld nodig, en hoeveel ruimte moet je reserveren voor magazijn en eigen ruimte welke kabels moeten er gelegd worden waar moet je stroompunten laten aanleggen, dit is voor mij allemaal nieuw dus graag advies van jullie!!!

 

Groeten Plien

 

Link naar reactie
  • 0

in dat geval zal je moeten nadenken hoe je winkel eruit moet gaan zien,

dat bepaalt hoeveel stellingen e.d. je nodig hebt.

Voor bijv. verlichting kan je een lichtplan laten maken door een leverancier, maar dat is uiteraard ook weer afhankelijk van je indeling.

 

als ik het zo lees denk ik dat je nog een hoop zaken voor jezelf op een rijtje zal moeten zetten:

[*]welke uitstraling moet de winkel hebben? kleur/plafond/vloerbedekking?

[*] wat wordt mijn assortiment?

[*]hoeveel schapruimte heb ik daarvoor nodig?

[*]hoe ga ik dit efficiënt presenteren?

[*]hoeveel past er in de schappen, m.a.w.hoeveel blijft er over voor het magazijn?

[*]wil ik wel/geen speelhoekje in de winkel

[*]wil ik wel/geen klantentoilet? (verschonen baby?)

[*]waar komt de kassa en hoeveel werkruimte neemt dit in beslag? (je zal daar ook je tasjes en cadeaumaterialen in moeten kunnen opbergen)

[*] ik vergeet er vast nog wel een paar... ;D

 

Als je dit soort zaken niet weet denk ik dat je een adviseur nodig hebt, iemand met verstand van winkelinrichting.

Als je het zelf wil doen raad ik je aan soortgelijke winkels te gaan bezoeken om te bekijken hoe anderen dat doen.

Wellicht kunnen je leveranciers je daarbij helpen?

 

hopelijk kan je hier wat mee. ;)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie,

 

aan alle zaken die je noemt had ik al wel rekening gehouden het gaat alleen om het bereken van hoe en wat, ik begrijp dat er een vloer in moet en dat ik stellingen moet hebben ed :P

 

ik ga alleen een ander concept neerzetten door middel van meubels die ik als inventaris ga gebruiken maar die tevens te koop zijn zo zal ik bevoorbeeld een mooie brocante kast neer zetten daar mijn spullen in zetten maar de kast zal ook gewoon te koop zijn en ik zal dus een wisselde inventaris hebben doorom vind ik het ligt ook zo moeilijk.

ik zal zeker is een adviseur in de arm nemen daarvoor!

 

verder heb ik net het pand bekeken maar ik twijfel heel erg want Casco is ook echt heel casco geen stroom, water verwarimg afvoer alles moet nog gedaan worden en dat is zeker een kosten post van € 25.000 in een huur pand en dat zie je nooit meer terug alleen het probleem is z'n plek krijg ik nooit weer.

 

verder loopt het pand een beetje in een taartpunt naar achter en dan met een hoek en die muur van die hoek trekt ik door voor eigen ruimte en magazijn dat is nu duidelijk nu ik het heb gezien.

 

Ik vind het allemaal wel heel spannend er komt zo vreselijk veel bij kijken en een ton als startkapitaal is niets.

 

alleen ik kom er niet uit met mijn financielle plan vooral om het tweede en derde jaar te begroten wie wil me helpen

 

Gr Paulien

 

En alvast bedankt allemaal.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou hier vrijblijvend een begroting door een aannemer voor laten maken. die kunnen je dat redelijk precies opgeven. Tenzij je alles zelf wilt doen. Ik weet wel iemand die perfect werk aflevert. Weet niet waar je zit en hoe groot het pand is, maar hij is ook bekend met verbouw van bedrijfsobjecten.

 

 

Bedankt voor de snelle reactie

 

Die dingen had ik al een beetje berekend maar is wel moeilijk om daar de kosten van te schatten hoeveel verlichting heb je bijvoorbeeld nodig, en hoeveel ruimte moet je reserveren voor magazijn en eigen ruimte welke kabels moeten er gelegd worden waar moet je stroompunten laten aanleggen, dit is voor mij allemaal nieuw dus graag advies van jullie!!!

 

Groeten Plien

 

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

Link naar reactie
  • 0

Denk ook aan verplichtingen die volgen uit het gebruiksbesluit.

je zou te maken kunnen krijgen met een brandmeldinstallatie.

Denk ook o.a. aan noodverlichting, dit is een verplichting vanuit het bouwbesluit waarin minimale eisen staan vermeld. Het gebruiksbesluit en arbowet doen daar nog een schepje bovenop.

Voor een winkel valt het misschien allemaal wel mee maar voor het totaalplaatje moet je er wel rekening mee houden.

 

Groet.

Jeroen

www.reith.nl

Link naar reactie
  • 0

Zoals je al aangeeft het is een goede locatie en doorgaans worden nieuwe commerciele ruimtes casco opgeleverd omdat iedere ondernemer zijn eigen wensen heeft.

 

Verder alvorens je aan de slag gaat met aannemers enz. zou ik eerst een kleine PvE opstellen en eens naar een interieur architect lopen die in de buurt ligt. Vraag bij hem een offerte aan om je PvE uit te werken alvorens je hem opdracht geeft en ga of zelf of vraag de architect om een aannemer in de hand te nemen. Hij zal beter zijn ideeen van papier naar werkelijkheid kunnen laten uitvoeren dan jezelf.

Rechtstreeks naar een aannemer stappen zal je zowieso geen top ontwerp opleveren, geeft je geen fatsoenlijk vergelijkingsmateriaal en ze zijn niet de minste om je even uit te kleden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.