• 0

Kan geen geschikte bedrijfsruimte vinden... Gemeente ligt dwars!

Hoi,

 

Ik ben bezig, naast mijn activiteiten leveren van software in de bouw en infra, een nieuw onderdeel op te zetten om vooral de vele vakantieperiodes van de sectoren bouw en infra door te komen.

 

Bedoeling is om hout te laten komen op stam en dit te verwerken tot openhaardhout en af te leveren bij de eindgebruiker(meestal particulier).

 

Nou ontstaat het probleem dat de gemeente me niet op het industrieterrein wil hebben en dat de mogelijkheden in het buitengebied ook nul zijn. Dit ivm hout dat buiten moet liggen en wordt verkocht aan particulieren. Mja geef me dan maar eens aan waar ik dan terecht kan? een winkel in de winkelpassage lijkt me nou ook geen optie!!

Iemand die een oplossing aan kan dragen. Het gaat over de gemeente Duiven, die al de naam heeft van pesten van ondernemers!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

er zijn tegenwoordig ook heel veel boerenbedrijven die er andere activiteiten 'bijklussen'

kijk maar eens hoeveel caravanstallingen er in kassen zijn ondergebracht.

(en dan vooral de wat oudere kassen) Het lijkt mj dat je in een kas ook uitstekend hout kan drogen.

 

wellicht een optie om uit te zoeken, wellicht via de LTO?

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Bedoeling is om hout te laten komen op stam en dit te verwerken tot openhaardhout en af te leveren bij de eindgebruiker(meestal particulier).

 

Dit ivm hout dat buiten moet liggen en wordt verkocht aan particulieren.

 

Snappen ze wel precies wat je wilt? Misschien dat ze denken dat je wilt uitventen vanaf het industrieterrein? Vaak is dat verboden, althans, particuliere verkoop. Dat wordt een ander verhaal wanneer je alles aflevert.

 

Waarom moet het hout buiten liggen? Als je het ook buiten moet verwerken heeft de gemeente misschien een punt (geluidsoverlast, stof etc.).

 

Ik had op een bepaald moment zelf de vraag of ik vanuit mijn groothandel (op een industrieterrein) misschien ook aan particulieren moest gaan leveren. Navraag bij de gemeente leverde op dat dat kon, mits het ging om "grotere" goederen. Wel caravans, meubels, etc., maar bijvoorbeeld geen groenten. Het bestemmingsplan geeft vaak uitsluitsel, daaruit kan je ook zonder de gemeente te vragen al enigszins bepalen of wat je wilt mogelijk is. Als je denkt dat dat zo is en de gemeente is alsnog "onwillig", dan heb je een betere positie om het aan te vechten.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Hout moet buiten liggen om schimmelvorming te voorkomen en het droogt buiten het best. De wind moet er doorheen waaien.

 

Industrieterreinen (zeker hier) zijn niet gemaakt voor buitenopslag, er staan meestal veel kantoren met een bedrijfshal. Andere kant van het verhaal is dat dit maar een bepaald aantal weken per jaar is en een duur industrieterrein helemaal niet uit kan.

 

Ik heb de gemeente uitgelegd dat er niets afgehaald kan worden, er wordt alleen geleverd. Ik denk zelfs dat de bestellingen alleen via de (nog te maken ) website gaan.

 

Lawaai valt ook nog wel mee, er draait een cirkelzaag en af en toe een 1-cilinder heftruckje, meer eigenlijk niet. Optie is nog wel om het zaagwerk binnen te gaan dien en het hout via een transportband buiten op een stapel neer te leggen.

Bestemmingsplan voor de locatie die ik op het oog heb in het buitengebied laat weinig ruimte voor deze activiteiten, ik heb een kopie thuis liggen hiervan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.