• 0

Webshop, voldoende bezoekers maar lagere conversie dan gemiddeld

Omschrijving van je concept:

Het aanbieden van leerzaam speelgoed in een gespecialiseerde webshop, namelijk Wedgits speelgoed.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Geoptimaliseerde webshop gebouwd. Eigen content geschreven, aangemeld bij diverse websites. Eigen video's gemaakt.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Wij worden weliswaar goed gevonden, maar de conversie blijkt lager dan gemiddeld.

 

Bezoekers komen binnen op bijvoorbeeld: leerzaam speelgoed, educatief speelgoed, constructiespeelgoed, etc.

 

Echter men komt soms ook binnen direct op de productnaam: Wedgits

 

In dat laatste geval hebben wij bijna meteen een succesvolle conversie.

 

Het product is nog erg onbekend, dus dat is zeker een reden. Maar het is echt heel erg leuk speelgoed.

 

Toch zijn wij benieuwd of anderen wellicht ideeen hebben om dit product aan de man te brengen of dingen opmerken die wij over het hoofd zien.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Deze webshop staat geheel in het teken van 1 bijzonder product, namelijk de Wedgits.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Alle tips zijn welkom !

 

De webshop: Wedgits winkel

 

 

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

hm dat is idd ver onder het gemiddelde.

maar heb je dan genoeg bezoekers om winst te maken?

 

ikzelf heb nog lang geen genoeg bezoekers naar mijn idee..

maar mijn conversiepercentage ligt veelal tussen de 3 en 4 %

de laatste tijd, wat best flink is.

 

je site ziet er opzich niet slecht uit.. duidelijk en geordend.

als het product onbekend is heb je wel de mogelijkheid voorloper

te worden! Gebruik dat :)

Link naar reactie
  • 0

Hallo Dutch_guy,

 

Misschien heeft het gewoon nog even tijd nodig.

 

Ik zie dat je tabblad Reviews nog helemaal leeg is, terwijl bij één product al wel een review staat. Ga je de reviews ook in het tabblad zetten? En kun je niet een paar voor de hand liggende vragen met bijbehorende antwoorden op je FAQ pagina zetten, zodat die niet zo leeg is?

 

Het eerste filmpje blijft bij mij in Internet Explorer eindeloos in de laad-mode hangen (cirkeltje met de puntjes, meerdere keren geprobeerd met elke keer hetzelfde resultaat). Als ik in de tijdbalk klik, begint het filmpje wel te lopen en als ik op het scherm zelf klik opent een nieuw IE venster met het filmpje op Youtube. In Firefox en Safari werkt het overigens wel.

 

Ik merk dat je in je tekst probeert te "middelen" tussen diverse doelgroepen (kinderen, ouders, beroepsbeoefenaren met een wachtkamer). Daardoor spring je soms heen en weer van "je" naar "u". Misschien iets om een keer naar te kijken.

 

Persoonlijk zou ik de leeftijdscategorieën prominenter vermelden, bijvoorbeeld zoals op de wedgits.com site.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Op zich vind ik het al opmerkelijk dat je wel bezoekers binnenhaalt voor een zoekterm als "leerzaam speelgoed". Ik zie precies één hele lange paragraaf over "leerzaam" op je website. Dat is natuurlijk niet bijster veel.

 

Een bezoeker die op zoek is naar "leerzaam speelgoed" heeft nog een volledig open mind ten opzichte van alle soorten speelgoed die hij kan tegenkomen. Hij ziet op jouw website de Wedgits, ergens anders lego, dan weer meccano, en ga zo maar door. Hij zal vervolgens pas een beslissing maken welke van die soorten speelgoed hij zal aanschaffen.

 

Je bokst dus op tegen alle merken speelgoed. Je hebt dan erg veel content nodig om de gebruiker te overtuigen van je product.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt...

Link naar reactie
  • 0

Een lagere conversie dan gemiddeld (?) verbaast me niet zo veel in dit geval. Je verkoopt klanten een onbekend systeem. Misschien ligt de nadruk ook wel te veel op starters sets en uitbreidingsmogelijkheden, alsof je er met één koop niet bent.

 

Ik heb flink gezocht en kwam er uiteindelijk (pas) achter dat het kunststof speelgoed is. Ik zou eens wat exemplaren in de kinderopvang uitzetten als ik jou was.

 

Weekendgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Mooie site! Daar zal het niet zo aan liggen denk ik. Ik heb even een quickscan gedaan, en er zijn 3 dingen die mij opvallen:

 

1) Reviews & FAQ's pagina zijn leeg. Deze moeten gevuld worden (of haal ze anders weg). Dit wekt geen vertrouwen.

2) Ik vind de 'Koop' button op de productpagina niet sterk. Het is wel een mooi design, maar het lijkt meer op een logo dan op een button die ik wil klikken. Ik denk dat je deze een beetje zou moeten restylen naar een echte button;

3) In het aankoopproces is de 'Call to action' soms niet duidelijk. De belangrijkste button moet steeds duidelijk herkenbaar zijn. Wellicht een nuttig artikel hierover:

http://www.grokdotcom.com/2007/02/15/large-red-buttons-oh-my/

 

Tot zover, veel succes!

Site: http://www.younify.nl | Winnaar MKB Best Choice Award WINMAG Pro

Magento portfolio: http://bit.ly/younify_portfolio

Twitter: http://twitter.com/younify

Link naar reactie
  • 0

Op zich vind ik het al opmerkelijk dat je wel bezoekers binnenhaalt voor een zoekterm als "leerzaam speelgoed". Ik zie precies één hele lange paragraaf over "leerzaam" op je website. Dat is natuurlijk niet bijster veel.

 

Een bezoeker die op zoek is naar "leerzaam speelgoed" heeft nog een volledig open mind ten opzichte van alle soorten speelgoed die hij kan tegenkomen. Hij ziet op jouw website de Wedgits, ergens anders lego, dan weer meccano, en ga zo maar door. Hij zal vervolgens pas een beslissing maken welke van die soorten speelgoed hij zal aanschaffen.

 

Je bokst dus op tegen alle merken speelgoed. Je hebt dan erg veel content nodig om de gebruiker te overtuigen van je product.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt...

 

Hier ben ik het niet mee eens. Ik denk dat producten die gemiddeld zo 20 tot 50 Euro kosten (met een aantal producten die een stuk duurder zijn), niet producten zijn waar mensen zich over willen inlezen, de betrokkenheid bij de keuze tussen product A of product B is gewoonweg niet groot genoeg. Mensen die gaan kiezen tussen Lego, Meccano of jouw product, zullen zich grotendeels laten leiden door het merk, hoe aantrekkelijk het visueel aangeboden wordt en.... hun kind.

 

Natuurlijk, het is leuk speelgoed en het is vast ook bijzonder leerzaam voor het kind, maar ik zou dit samenvatten op een manier dat het in een paar woorden duidelijk is, en dan de rest van de pagina gebruiken om een knallende presentatie te geven van het product. "Waarom Wedgits? Daarom Wedgits!" zeg maar. Ook kan je overwegen om de site interessant te maken voor kinderen door er kleurplaten van Wedgits te plaatsen, of misschien een aantal blauwdrukken van kastelen/piratenschepen/astronauten die met bepaalde dozen te bouwen zijn. Steel het hart van de kinderen, en de Wedgits zullen vanzelf op de verlanglijstjes terecht komen. De kinderen bepalen tenslotte grotendeels zelf waarmee gespeeld wordt!

 

Succes!

 

P.S. Ik zie dat je 'Details' knoppen nog niet werkzaam zijn op de homepage.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb eens gekeken hoe ik dat als klant zou doen. Ten eerste denk ik dat ik sneller gewoon naar de winkel zou stappen omdat mijn kinderen vragen naar het speelgoed dat ze ook in de klas hebben of bij de vriendjes. Daar kan je misschien iets mee doen om het merk bekender te maken? Aanbieden aan scholen, kinderdagverblijven, enz.

 

Wat zijn Wedgits? De naam zelf zegt niks, ook door het nog niet bekend zijn ervan. Wee wedgits zijn volgens mij de stukken voor de kleintjes? Ik zou dat er in het menu meteen bijzetten. Ik vind de vormen van de voorbeelden er nog best ingewikkeld uitzien, zeker voor een kind van een jaar. Er lijkt in een pakket redelijk weinig te zitten voor de prijs. Zitten er ook boekjes bij met voorbeelden en hoe die te maken? Of moet je die erbij kopen want dan zie je pas echt alle mogelijkheden staat erbij?

 

De voorbeelden zijn allemaal nogal abstract, ik denk dat veel jonge kinderen liever dingen maken die ze kennen zoals een huisje bijvoorbeeld.

 

Voor mij lijkt het alsof je met één aankoop nog lang niet voldoende hebt waardoor het zeker erg duur wordt en ik ben niet zeker van de gegeven leeftijden. Daarom zou ik het persoonlijk niet aanschaffen.

Link naar reactie
  • 0

Dit is geen conversie uitdaging, dit is een marketing uitdaging!

 

Ik heb nog nooit gehoord van het product en als ik moet kiezen (met Lego als alternatief) dan is je site niet informatief of enthousiasmerend genoeg om de keuze voor Wedgits te maken.

 

Ik moet verleid worden, in ieder geval mijn kinderen. Een webshop kan dat maar in beperkte mate. Wellicht een speciale website opzetten voor de kids, met bouwplannen, bouwwedstrijden (maak de mooiste .... met wedgits), tips, etc.

Afhankelijk van de leeftijd natuurlijk. Mijn zoon van 8 is nu zelf lekker bezig op Internet, maar die kiest zeker weten voor Lego.

 

Misschien dan toch de ouders bewerken? Redactionele stukjes in de Ouders van Nu, Viva, Libelle, Flair?? Stuur overal van die dozen naar toe en vraag ze een recentie te schrijven. Sponsor de wedstrijden in de Donald Duck en de Okkie.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Ik ken wedgits niet :) Maar ik zou dingen bij hun naam noemen... Die kopjes aan de linkerkant... Wat zeggen die nou ? :) Wat is het verschil tussen Wee Wedgits en Wedgits ?

 

Mensen kennen je product niet en ik denk dat ze een beetje worden afgeschrikt...

 

En tjah, een conversie van 0,8%... Wat is hoog, wat is laag. Als ik 40 Nm chipmachines in mijn webshop aanbiedt ter waarde van 1,2 miljoen euro... Dan is 0,8% helemaal niet zo slecht... ;) Dus ik vind niet dat je op een % kan zeggen of je het wel of niet goed doet... Dat het beter kan, dat mag duidelijk zijn...

 

Tip: help je bezoeker bij het kopen... Bij Over Wedgits wil ik meteen lezen wat het is... Echt in de eerste 3 regels.. En dan wil ik pas verder lezen... Ik lees wat over constructie... maar het duurt een hele tijd voor mij duidelijk wordt wat het nou precies is. Wedgits is Lego maar dan veel leuker! Of iets in die richting. (dan wordt het sneller duidelijk denk ik)

 

De in winkelwagen knop is zo groot dat ik em over het hoofd zie.

 

Maak visueel onderscheid op de winkelmand pagina tussen verder winkelen en afrekenen. Nu zijn het dezelfde knoppen die niet opvallen. Andere kleuren en andere grootte.

 

Bestelformulier: bij adres kunnen mensen over hun huisnummer heen kijken... (dat ze dat in het hokje ernaast moeten invullen). Zet het: ik ga akkoord op de AV knopje, voor die zin.

 

 

In stap 2 heb je enorm veel afleiding. 2x bijwerken knop, 2x bestel nu knop

 

 

Succes!

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

@Bas: Je bent het dus in grote lijnen wel met me eens: meer content!!

 

En @Henri: ja dat is marketing, een hogere conversie is het doel van die marketing.

 

Maar ik denk dat het wel duidelijk is: het product is niet bekend, en dus zal men er niet snel voor kiezen. Het heeft veel aandacht op alle vlakken nodig om dat te bewerkstelligen.

 

Link naar reactie
  • 0

 

P.S. Ik zie dat je 'Details' knoppen nog niet werkzaam zijn op de homepage.

 

 

Inderdaad ! Ik heb hier eigenlijk niet naar gekeken, want kon mij dit niet voorstellen. Maar ik test dit nu in Firefox en inderdaad daar werken ze niet! Ga ik uitzoeken.

 

Dat de Reviews & FAQ's pagina niet werken, stom ! Je bent er zo druk mee bezig dat je dat gewoon over het hoofd ziet. FAQ is nu gevuld. Reviewpagina moet ik nog doen.

 

De categorieeen gaan we ook wijzigen, daar moeten inderdaad de leeftijden vermeld worden.

 

De teksten hebben we al e.e.a. aan veranderd.

 

Ook offline willen we meer gaan doen, bedankt voor de tips daarvoor !

 

De in winkelwagen knop is zo groot dat ik em over het hoofd zie.

 

Maak visueel onderscheid op de winkelmand pagina tussen verder winkelen en afrekenen. Nu zijn het dezelfde knoppen die niet opvallen. Andere kleuren en andere grootte.

 

Bestelformulier: bij adres kunnen mensen over hun huisnummer heen kijken... (dat ze dat in het hokje ernaast moeten invullen). Zet het: ik ga akkoord op de AV knopje, voor die zin.

 

In stap 2 heb je enorm veel afleiding. 2x bijwerken knop, 2x bestel nu knop

 

Succes!

 

Dezelfde knoppen in de winkelmand is toevallig iets dat wij in een andere webshop reeds hebben aangepast, dat gaat voor deze webshop ook gebeuren. Huisnummer is een verplicht veld, dus daar kunnen ze niet omheen. De AV zin hebben wij wederom bij de andere shop gewijzigd zodat die niet vergeten kan worden.

 

En tot slot je opmerking over de 2x bijwerken knop en 2x bestel nu knop. Ook zaken die ik al had aangepakt in de andere shop. In de andere shop hebben wij dit reeds veranderd zodat je bestelknoppen er meer uitspringen.

 

Wat betreft de "In winkelwagen" knop, deze heeft zich wel bewezen bij andere shops van ons. Toch heb ik er ook weleens twijfels over gehad. Ik denk dat wij gaan experimenteren met een andere bestelknop.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.