• 0

Aansprakelijkheid?

Als de belastingdienst nu zegt dat ik wel voor de BTW, maar niet voor de inkomstenbelasting als ondernemer gezien wordt, dekt mijn prive aansprakelijkheidsverzekering dan ook de diensten die ik lever, of de producten die ik maak?

 

Als ik op papier geen ondernemer ben, ben ik dat op het gebied van aansprakelijkheid dan ook niet, of moet ik omdat ik wel bij de KvK sta ingeschreven ook een extra verzekering afsluiten?

www.castorinterieur.nl - Meubels op maat

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Eerlijkgezegd zou ik niet weten hoe dit strict genomen zit, maar kan me niet voorstellen dat een 'normale' WA verzekering dit soort activiteit dekt.

 

Het lijkt me sowieso verstandig om zoveel mogelijk aansprakelijkheid te pareren middels algemene voorwaarden etc. Of je hier een extra verzekering voor nodig hebt, is nogal afhankelijk van wat je precies doet, welke risico's er zijn & in hoeverre je bereid bent jezelf daarvan te vrijwaren.

Link naar reactie
  • 0

Volgen mij is het niet zozeer van belang hoe de belastingdienst je activiteiten typeert, maar meer hoe de verzekeringsmaatschappij er tegenaan kijkt.

 

Vragen heeft geen zin. Bel 3 x de infolijn en je krijgt 3 keer een ander antwoord (nou ja, wel 3x het zelfde antwoord. "nee", maar 3 x met andere argumenten).

 

Anyway, als het heel belangrijk voor je is duikt je in je polis en de algemene voorwaarden van de verzekeringsmaatschappij en stuur je de verzekeringsmaatschappij je comclusies ter bevestiging. Dan moeten ze in ieder geval schriftelijk reageren.

 

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.