• 0

Subsidie aanvragen voor internet ondernemening - mogelijk? Zo ja, waar?

Hoi allemaal,

 

ik ben al enkele jaren verdiept in internet marketing en kan zeggen dat ik *enigzins* succesvol ben alhoewel ik er nog lang geen fulltime inkomen op na houd.

 

Binnenkort moet ik het huis uit. Dit betekent dus dat ik vooralsnog toch moet werken om centjes te verdienen voor een brood op de plank. Helaas gaat veel van mijn tijd dus verloren omdat ik nu nog parttime werk, maar ik zal minstens 4 dagen moeten werken wil ik kunnen overleven, zeg maar. Mijn bedoeling is dus tijd te winnen door financiële ondersteuning.

 

Ik sprak laatst een collega en die krijgt een soort subsidie/maandelijkse financiering (uitkering) van de overheid omdat hij afgestudeerd is op de kunstacademie als filmmaker en 'opstarttijd' nodig heeft - punt is - na wat gesproken te hebben hierover vraag ik me af of ik ook in aanmerking kan komen voor een subsidie of financiering, wat voor dan ook, zeker met betrekking tot wat ik doe: internet affiliate marketing.

 

Ik heb al een aantal uren gesurft op het web maar ik word er niet veel wijzer van en wie weet kan een van jullie het mij direct vertellen.

 

Alvast bedankt!

 

Groeten Rudolf

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

Hou er rekening mee dat de meeste kunstenaars vrijwel hun hele leven gesubsidieerd worden omdat ze anders niet kunnen overleven (mijn verdere opvatting hierover zal ik voor me houden) en dat je dat dus niet kan vergelijken met een echte ondernemer waarvoor zoiets dus niet bestaat.

 

Als je geen werk kan vinden heb je optie van uitkering, maar beste zou dan geweest zijn dat je eerst uitkering zou aanvragen en daarna pas bedrijf starten...

 

Nu mag je als je uitkering krijgt wel de tijd aan je bedrijf blijven besteden maar geniet je niet de eventuele andere voordelen..

 

Dan zullen er verder nog wel subsidies zijn maar niet voor wat jij wil volgens mij (maar mogelijk dat andere nog wat weten)

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Wanneer je innovatief met onderzoek bezig bent zijn er wel subsidies die mogelijk van toepassing zouden kunnen zijn, maar voor een old school internet marketing bedrijf zal dat niet van toepassing zijn.

 

Zoals Vossie al aangeeft: mogelijk dat je met ondersteuning vanuit een uitkeringssituatie wat kunt bereiken, maar eerlijk gezegd denk ik dat als je in de huidige situatie met nauwelijks vaste lasten al niet in staat bent voldoende inkomen te genereren, dan is het verhogen van een vaste lasten een zeker weg om er niet te komen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie antwoorden!

 

In principe komt het er gewoon op neer dat ik meer zal moeten werken omdat de lasten hoger zijn als je op je zelf gaat. Ik denk niet dat ik kans maak op een uitkering omdat ik gewoon werk heb, althans 0 uren contract als flexwerker, maar het is niet dat ik zonder werk zit (ook als ik het saai :P ) dus geen kans op uitkering.

 

En Vossie ik denk dat ik je opvatting wel deel ;) Je had het over subsidies - maar misschien ben ik wél geinteresseerd als ik weet wat deze zouden zijn ;) Kun je me hiermee op weg helpen, wat voor subsidies zijn dat en waar kan ik er meer over vinden?

 

Bedankt!

 

R

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.