• 0

Podium Verhuur Haaglanden

Omschrijving van je concept:

Al enkele jaren verhuren wij podium delen aan collega bedrijven en scholen.

Omdat wij hier meer omzet uit willen halen hebben wij besloten een aparte tak binnen het bedrijf voor op te richten.

Bij een aparte tak, waar zoveel informatie over te geven is hoort n mijn ogen ook een website.

 

Wij richtten ons eerst alleen op bedrijven en scholen, maar willen ons nu ook richten op particulieren en bandjes. De podia die wij voor hun gaan leveren zullen welliswaar kleiner zijn, maar ik denk dat hier toch nog een goede markt ligt.

 

Het adres van de website is: www.podiumverhuurhaaglanden.nl

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik ben lang bezig geweest met de teksten, alles is door mijzelf geschreven. De layout heb ik zelf gemaakt en hoewel ik best tevreden ben met het eindresultaat denk ik dat er best wel dingen verbeterd kunnen worden.

 

Ik ben lang bezig geweest met het indelen van de site (de verschillende pagina's). Met dit als uiteindelijke resultaat. Op deze manier leek het mij het meest overzichtelijk.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De uitdaging is om uiteindelijk mensen ervan te kunnen overtuigen dat het financieel aantrekkelijker is om het podiujm bijons te huren. Bij bieden kwaliteit, service en een lage prijs.

 

Een podium huren vanuit een andere stad kan aardig in de papieren lopen, omdat vervoerskosten een hoge kostenpost is. Een kostenpost waar vaak nietveel over wordt geschreven bij concurrenten.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het doel was niet zozeer om een uniek concept te maken, maar meer aan te geven dat je wel degelijk een podium kan huren in onze regio. En dat dit nog voordelig kan ook.

 

Uiteindelijk is de site ook een grote informatie bron geworden met betrekking tot het merk dat wij gebruiken.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop dat mensen kunnen aangeven welke informatie er mist of welke informatie totaal overbodig is.

 

Ik vind het schrijven van teksten altijd erg moeilijk, dus wellicht dat mensen kunne aangeven wanneer teksten niet echt lopen.

 

Advies en commentaar over het uiterlijk en dan met name de indeling is ook van harte welkom.

 

Tot slot ben ik nog hard aan het nadenken over een ander extra domein. Deze is erg lang. alle ideeen zijn weer welkom.

 

Alvast bedankt allemaal.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij de berekening (oud & nieuw) staat een link naar een uitgebreidere berekening, deze gaat echter naar een pagina die niet bestaat.

http://www.podiumverhuurhaaglanden.nl/berekening

 

Daarnaast zou ik er voor kiezen om minder dropdown menus te nemen, nu is het een lange lijst daarvan. In plaats daarvan kun je beter bij afrok & topping kiezen voor checkboxen.

Hier zijn immers maar twee mogelijkheden.

 

Tevens vond ik bij de "oude" versie ook wel leuk dat je een plaatje ziet. Ik weet niet of je dat nog van plan bent. Misschien is het ook wel helemaal niet nodig voor je klanten.

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel, meteen even aangepast.

 

Het probleem met het eerste berekeningsscript is, is dat de mogelijk beperkt blijven tot de podia die ik invoer.

 

Met het nieuwe script is alle tussen 1x1 tot 10x10 mogelijk.

Dat zijn 100 podia x 10 hoogtes x met en zonder afrok. Zijn dan 2000 plaatjes. Dat wordt wat veel. En eigenlijk zou je dan ook verder moeten gaan met de hekken.

 

Ik kan wel wat dingen vervangen door een radiobutton, zoals de hekken. De topping krijgt nog meer opties namelijk vloertegels in 4 kleuren en balletvloeren in 2 kleuren, dus die is wat te veel.

De Afrok kan natuurlijk wel.

 

Maar ik dacht persoonlijk dat 7 menutjes compacter eruit zou zien en daardoor minder zou afschrikken, dan de vorige.

Wat ik wel heel erg heb gemerkt is dat de korte berekening veel populairder is dat de uitgebreide. De uitgebreide wordt nu alleen gebruikt door kenners en vaste klanten die graag wat meer willen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb onze pagina met overdekte podia onder handen genomen. Er kwamen veel klachten over de onduidelijkheid van de pagina.

 

Klachten die wij kregen:

 

Mensen weten niet precies wisten wat te kiezen;

Onduidelijk welke omschrijving bij welk podium hoort;

Prijzen waren niet duidelijk;

Niet duidelijk welke foto bij welk podium hoorde;

Teksten waren onduidelijk;

 

Graag hoor ik wat jullie er dan nu van vinden, met vooral ook deze bovenstaande klachten in het achterhoofd.

 

http://www.podiumverhuurhaaglanden.nl/NL/overdekte-podia

 

Link naar reactie
  • 1

Zomaar wat opmerkingen:

 

- zijn de prijzen per dagdeel, per dag, per evenement?

- je levert aan particulieren en bedrijven, moet er dan niet ergens incl./excl. btw staan?

- bij de tweede soort heb je het over een "uniek schuin dak", dat zou ik dan op de foto's duidelijk willen zien

- bij de tweede soort heb je het over de "middelste" foto, maar er staan twee foto's naast, dus wat is dan de "middelste"?

 

Je hebt het trouwens over 3 verschillende overkappingen, maar ik heb het gevoel dat het verschil tussen 2 en 3 alleen de afmetingen betreft. Dan zou ik het over 2 verschillende overkappingen hebben en dan alleen vermelden dat de 2e soort in 2 afmetingen beschikbaar is. Scheelt ook een hoop dubbele tekst.

Link naar reactie
  • 0

Zomaar wat opmerkingen:

 

- zijn de prijzen per dagdeel, per dag, per evenement?

- je levert aan particulieren en bedrijven, moet er dan niet ergens incl./excl. btw staan?

- bij de tweede soort heb je het over een "uniek schuin dak", dat zou ik dan op de foto's duidelijk willen zien

- bij de tweede soort heb je het over de "middelste" foto, maar er staan twee foto's naast, dus wat is dan de "middelste"?

 

Je hebt het trouwens over 3 verschillende overkappingen, maar ik heb het gevoel dat het verschil tussen 2 en 3 alleen de afmetingen betreft. Dan zou ik het over 2 verschillende overkappingen hebben en dan alleen vermelden dat de 2e soort in 2 afmetingen beschikbaar is. Scheelt ook een hoop dubbele tekst.

 

Zoiets beter? De overkapping van 8 x 5 is kwa kosten wel behoorlijk duurder en ik vind deze twee wel erg belangrijk, de investeringen zijn behoorlijk geweest, dus wil het wel prominent terug laten komen. Ik zal eens goed nadenken of ik dit in het verhaal anders kan doen.

 

De schuine daken zijn nieuw, en ik heb ze pas op 4 klussen kunnen neerzetten, helaas pas bij 1 klus goede duidelijk foto's kunnen maken.

Komende maanden komen er nog wel een aantal bij.

Link naar reactie
  • 0

De overkapping van 8 x 5 is kwa kosten wel behoorlijk duurder en ik vind deze twee wel erg belangrijk, de investeringen zijn behoorlijk geweest, dus wil het wel prominent terug laten komen.

 

Hoezo duurder? Bij allebei staat 1500 euro per dag.

 

Probeer vanuit de klant te denken en niet vanuit jouw investering. Als potentiële klant probeer je erachter te komen wat het verschil is tussen overkapping 2 en 3. Dus ga je beide teksten nog eens lezen, heen en weer scrollen, om er vervolgens achter te komen dat er exact dezelfde tekst staat en dat het alleen om de afmetingen gaat. Dat vind ik dus onduidelijk. Je kunt ze best onder twee verschillende kopjes plaatsen, maar geef dan bij de laatste alleen aan dat het dezelfde constructie is, alleen groter en dus geschikter voor grotere evenementen.

Link naar reactie
  • 1

Beste Jasper,

 

op de home vallen mij twee algemene zaken op:

 

- inconsistentie (verschillende schrijfwijze) van de handelsnaam in logo en tekst (ik noem spaties en hoofdlettergebruik)

- volgorde van de items in het informatiemenu (podia en pas veel later overdekte podia). Waarom?

 

Naar de actuele vraagstelling. Op de pagina 'overdekte podia' valt me de slechte uitlijning en onduidelijke opsomming of nummering op. Plaats gewoon een opsomming van de opties en plaats een horizontale lijn tussen de uitwerking van de verschillende opties. De benaming van de opties verschilt en dat is lastig te verwerken.

 

In de eerste alinea zwalk je van wij-perspectief naar u-perspectief. Teksten zijn verre van geoptimaliseerd.

 

Plaats je contact en telefoonnummer ook in de header, die toch eigenlijk wel nutteloos groot is. Benoem je de 'Haaglanden' ergens? En zijn de prijzen daar incl. transport?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

- inconsistentie (verschillende schrijfwijze) van de handelsnaam in logo en tekst (ik noem spaties en hoofdlettergebruik)

Het zijn losse woorden vandaar het kleur verschil.

 

 

- volgorde van de items in het informatiemenu (podia en pas veel later overdekte podia). Waarom?

 

De volgorde heb ik gedaan op basis van waar mensen in geïnteresseerd zijn.

 

 

de slechte uitlijning

Ik heb er hier geen last van, ook niet in Firefox. Welke browser gebruik je?

 

en onduidelijke opsomming of nummering op. Plaats gewoon een opsomming van de opties en plaats een horizontale lijn tussen de uitwerking van de verschillende opties.

Wat bedoel je hier precies mee? De spullen die je krijgt bij een compleet podium? Dat is even de enige opsomming die ik zie.

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met de uitwerking van verschillende opties, het zijn allemaal nederlandse woorden, maar snap ze zo niet.

 

In de eerste alinea zwalk je van wij-perspectief naar u-perspectief.

Wat bedoel je hier mee? Ik gebruik vanuit het bedrijf altijd wij en de klant is altijd u. Of heb ik ergens je gebruikt, ik zie het zo snel niet.

 

Teksten zijn verre van geoptimaliseerd.

Bedoel je hiermee de leesbaarheid of het gebruik van punten en komma's?

 

Plaats je contact en telefoonnummer ook in de header, die toch eigenlijk wel nutteloos groot is.

Bedankt voor de tip, maar dat heb ik bewust niet gedaan, dat ziet er zo vreselijk goedkoop uit. Het telefoonnummer staat op elke pagina en de contact pagina weet men ook goed te vinden.

Bovendien wil ik er met de website voor zorgen dat mensen eerst lezen voor ze meteen gaan bellen. Dat scheelt voor mij enorm veel tijd en geld. Waardoor de prijzen scherp kunnen blijven. (vandaar ook de berekeningsscripten.

 

Wel bedankt weer voor het meedenken.

Link naar reactie
  • 0
Het zijn losse woorden vandaar het kleur verschil.

De bedrijfsnaam is Podium Verhuur Haaglanden; juiste schrijfwijze en in het logo is PODIUMVERHUUR één woord, maar je schrijft haaglanden zonder hoofdletter. Details, maar toch...

 

De volgorde heb ik gedaan op basis van waar mensen in geïnteresseerd zijn.

Prima, mijn idee zou zijn Podiumdelen, Overkappingen en Licht&geluid direct onder elkaar, maar goed...

 

Ik heb er hier geen last van, ook niet in Firefox. Welke browser gebruik je?

Wat ik bedoel valt niet te herleiden tot een browser, in de linker kantlijn zie ik diverse marges of inspringingen die voor een onrustig beeld zorgen.

 

Wat bedoel je hier precies mee? De spullen die je krijgt bij een compleet podium? Dat is even de enige opsomming die ik zie.

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met de uitwerking van verschillende opties, het zijn allemaal nederlandse woorden, maar snap ze zo niet.

Benoem de opties met 1, 2, 3 (maar ik zie vier kopjes van dezelfde grootte!?)

 

Wat bedoel je hier mee? Ik gebruik vanuit het bedrijf altijd wij en de klant is altijd u. Of heb ik ergens je gebruikt, ik zie het zo snel niet.

 

Verbetervoorstel:

Bij Podium Verhuur Haaglanden kunt u ook podia met overkappingen en licht&geluidsinstallatie huren. Of: Bij Podium Verhuur Haaglanden kunt u uw gewenste podium met of zonder overkapping (dak), licht en geluid op maat/naar wens huren.

 

Voor de huur van een podium met overkapping dient u wel rekening te houden met de aanvullende voorwaarden.

 

Wij onderscheiden drie verschillende overkappingen:

1. optie 1 met link naar ankertekst

2. optie 2 " "

3. optie 3 " "

 

Bedoel je hiermee de leesbaarheid of het gebruik van punten en komma's?

Ze kunnen eenvoudiger weg duidelijker en rijker kwa keywords

 

Contact en telefoonnummer

Kunnen rechts naast logo

 

Wel bedankt weer voor het meedenken.

Geen dank, tips zijn gebaseerd op persoonlijke ervaring en mening.

 

Thuismarkt zonder transporttarief bedienen voorzover dat uit kan verstevigt je positie.

 

Wat een dialoog. ;)

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Thuismarkt zonder transporttarief bedienen voorzover dat uit kan verstevigt je positie.

 

Ik heb lang nagedacht over de transportkosten, maar de hele markt rekent apart de transportkosten, wij hanteren zelf 1 van de laagste kosten in de regio.

Als ik deze in de prijs zou meenemen zou ik op het eerste oog duurder zijn.

 

 

Wat vindt je van de uitlijning en indeling die ik nu heb gemaakt?

 

Ik had nog nooit van ankerteksten gehoord en eigenlijk ook nog nooit ergens gezien behalve op diverse fora (niet wetende dat dat zo heet). Ik ga me er eens over inlezen, want weet niet hoe het werkt.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook bezig met een script om een berekening te kunnen maken mbt een overdekt podium incl licht en geluid.

 

Nu heb ik dit kunnen maken, het script wordt nog mooi gemaakt met java, zodat de prijs onderaan komt te staan.

En dat wanneer je aanvinkt dat je geluid wilt hebben dat dan de vragen die daar betrekking op hebben van lichtgrijs naar zwart gaan.

 

Nu is mijn vraag aan jullie, voordat er heel veel tijd en geld wordt besteed aan het java-script en de php code, is deze opzet duidelijk.

 

Moet eerlijk toegeven dat ik zelf niet heel enthousiast ben.

Of moet ik dit hele script gewoon vergeten en standaard pakketten maken, waar mensen dan gewoon uit kunnen kiezen?

 

 

http://www.podiumverhuurhaaglanden.nl/NL/berekening-overdektpodium

 

Het script werkt trouwens nog niet. Ik heb dit bewust uitgezet.

Link naar reactie
  • 0

Jasper, ik zie dat de pagina over overdekte podia (opnieuw) aangepast is met interne verwijzingen.

 

Probeer één lijn te houden op elk gebied. Ik kan me voorstellen dat nu onduidelijkheid kan bestaan of nu over het oppervlak van een podium of van de overkapping wordt gesproken op de informatiepagina. Ik zou kiezen om uit te gaan van een podium met overkapping i.p.v. een overkapping met podium.

 

- Klein podium (3x3 meter) met tent (hoogte)

- Middelgroot podium (4x6 meter) met platte overkapping (hoogte)

- Groot podium (5x8 meter) met aflopende overkapping (h1/h2)

 

Zie de rekenmodule ook zo duidelijk mogelijk in te richten. Voor mij is hij dat. Podiumdelen of een aantal vaste podiumformaten zijn altijd de basis naar ik begrijp. Een dak optie, apparatuur optie, accessoires optie.

 

Meer inzichten zijn welkom.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Van een klant hoorde ik dat als ze met Internet Explorer 8 en windows xp de website bezoeken dat de layout er bij overdekte podia niet goed uit ziet. De footer loopt midden over het scherm.

 

Ik kan dit alleen niet controleren en ze kon geen print screen maken of een foto uploaden. Is er misschien iemand die dit ook heeft en hetzelfde ziet? Of is het een verkeerde instelling op haar pc?

 

edit: na veel zoekwerk toch gevonden. IE8 schijnt niet goed met _ om te kunnen gaan in een class.

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn bezig met het schrijven van een "Over ons".

 

Heb een aantal stukken op internet erover gelezen.

Zoals jullie weten is het schrijven van teksten nooit mijn sterkste punt geweest (lekkere understatement)

 

Ik vraag me nu alleen af of het niet teveel informatie van mijn bedrijf wordt.

Ik heb ook al een stukje MVO en een stukje over onze producten.

Krijg heel erg het idee dat het dubbel op is.

De teksten zijn wel verschillend, maar in mijn ogen us het wel hetzelfde verhaal.

 

Alles op 1 hoop gooien is geen optie, dan wordt de tekst veel te lang.

 

http://www.podiumverhuurhaaglanden.nl/NL/over-ons

Link naar reactie
  • 1

Wij zijn bezig met het schrijven van een "Over ons".

 

Heb een aantal stukken op internet erover gelezen.

Zoals jullie weten is het schrijven van teksten nooit mijn sterkste punt geweest (lekkere understatement)

volgens mij zijn er meerdere tekstschrijvers actief op HL, uitbesteden die handel...

*iets met gezegde van sterke punten en zwakke kanten, maar weet het ff niet*

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.