• 0

Slechte verkoop

Beste KVK bezoekers,

Ik heb een webwinkel in trendy baby- en kinderartikelen (www.boeffy.nl).

Dagelijks heb ik tussen de 30 en 50 unieke bezoekers met een pagerank van 4.

De site bestaat nu ongeveer een jaar met de mogelijkheden zoals die nu bestaan (blog, gastenboek e.d.)

Vreemd genoeg staat de verkoop volledig stil en is nooit erg goed geweest.

Graag jullie ongezouten mening, alle vormen van kritiek zijn meer dan welkom.

Gr,

Rochelle

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Je site ziet er leuk en redelijk uitnodigend uit, in ieder geval voor ondergetekende vader van twee jonge kinderen, maar naar mijn gevoel liggen de prijzen veel te hoog. Ik zie het niet snel gebeuren dat ik 50 euro uitgeef voor een vestje voor een baby.

 

Wie je doelgroep is kan ik niet echt beoordelen, maar ik ben bang dat de doelgroep die deze bedragen wil en kan betalen niet heel groot is.

Link naar reactie
  • 0

Hi Steven,

Mijn doelgroep zijn inderdaad de iets meer vermogenden onder ons die een kwaliteitskraamkado willen geven waardoor origineel en uniek.

Het merk BabyFEHN is bedoeld voor de iets meer betaalbare kado's.

Probleem is dat ik wel aan inkoopprijzen vastzit en leveranciers geven een richt verkoopprijs af waar ik me aan dien te houden.

Jouw advies zou dus zijn andere produkten zoeken met minder marge?

Ik zocht juist naar een niche in de markt.

Graag je reactie.

Gr,

Rochelle

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jaimes,

 

Dank je wel voor je compliment.

Helaas heb ik al veel complimenten gehad maar het vertaalt zich niet in verkopen, echt nul komma nul.

Een adwords campagne heb ik al eens gedaan, ook dat helpt niet.

Mijn bezoekers zijn echt organische bezoekers die via zoekwoorden via Google binnenkomen of via andere gelinkte sites binnenkomen (>150 verwante linksites).

Dus het moet ergens anders aan liggen (prijs/assortimentkeuze?)

Graag nog eens jouw tips.

Gr,

Rochelle

 

Link naar reactie
  • 0

Site ziet er zeker goed uit, aantrekkelijk.

 

Persoonlijk zou ik ook snel verder kijken door de prijzen, sowieso vergelijk ik op internet de prijzen wat meer dan gewoon in de winkel.

 

Als ik de prijzen van jouw site van bijvoorbeeld het bowlingsetje met de officiele site van esprit vergelijk kan ik hem op de officiele site al goedkoper bestellen?

 

Misschien kun je met een paar artikelen goedkoper gaan zitten om bijvoorbeeld op een site als kieskeurig hoger te komen en dan met koppelverkoop er wat bij verkopen?

 

BOOKZO. Maakt verhuren makkelijk! Bookzo.nl

Link naar reactie
  • 0

Heb je al eens gedacht om een Affiliate bureau in te schakelen? Via hun gaan er verschillende websites promotie maken voor jou winkel. Je kunt zelf beslissen om enkel te betalen indien er effectief een verkoop (CPS) is gebeurd.

 

Enkele bekende zijn:

 

www.daisycon.nl

www.tradetracker.nl

www.zanox.nl

 

Heeft je shop al een FaceBook pagina?

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Hi Steven,

Mijn doelgroep zijn inderdaad de iets meer vermogenden onder ons die een kwaliteitskraamkado willen geven waardoor origineel en uniek.

Ik ben bang dat je dat niet voldoende uitstraalt. Wel in prijs, maar dat die hoge prijs door 'origineel' en 'uniek' wordt bepaald is mij na het bezoek van de site niet duidelijk. Ik vermoed dat ondergetekende wel kwalificeert voor jouw doelgroep, maar toch voel ik me niet aangesproken.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Innovatex,

 

Ik heb al behoorlijk wat artikelen afgeprijsd waaronder het bowlingsetje.

Is het eenvoudig koppelverkoop in virtuemart op te zetten? Hoe doe je dat?

Algemene indruk is tot nu toe goede site maar te duur misschien.

Maar als ik kijk naar inkoop/verkoop en mijn prijzen nog verder bij moet stellen is de winst minimaal.

Rekening houdend met alle kosten, BTW, verzendkosten gereduceerd, dozen, visitekaartjes, adresstickers, vaste kosten blijft er al niet veel over. Hoe kunnen anderen het zo scherp prijzen?

Link naar reactie
  • 0

Hoi Innovatex,

 

Ik heb al behoorlijk wat artikelen afgeprijsd waaronder het bowlingsetje.

Is het eenvoudig koppelverkoop in virtuemart op te zetten? Hoe doe je dat?

Algemene indruk is tot nu toe goede site maar te duur misschien.

Maar als ik kijk naar inkoop/verkoop en mijn prijzen nog verder bij moet stellen is de winst minimaal.

Rekening houdend met alle kosten, BTW, verzendkosten gereduceerd, dozen, visitekaartjes, adresstickers, vaste kosten blijft er al niet veel over. Hoe kunnen anderen het zo scherp prijzen?

 

Koop je in grote hoeveelheden aan? Op die manier kan je altijd wat goedkoper inkopen.

Probeer anders eens te zoeken naar andere leveranciers en speel ze misschien tegen mekaar uit.

 

Link naar reactie
  • 0

Site ziet er redelijk goed uit, maar persoonlijk vindt ik de site iets te druk. Elk pagina heeft 3 kolommen wat erg druk oogt, ikzelf zou maximaal 2 kolommen gebruiken.

Als ik een categorie open, zie ik veel tekst bij elk item, bij elk item (incl. 19 % btw), dan klik ik op een produkt zie ik onderaan elke pagina nogmaals veel tekst (zoals kvk gegevens / verzendkosten enz) probeer dat op 1 pagina te zetten.

 

Tevens zou ik de "winkelwagen" niet tussen 2 andere koppen in zetten. Nu moet je zoeken waar de winkelwagen is. Er staat ook "bekijk mandje" ik zou daar iets van "afrekenen" of "bestellen" van maken (button).

 

Als ik op "mandje bekijken" klik, kom ik een de bestelpagina. Deze vindt ik weer te druk. Als ik dan op een besteld artikel klik, ga ik terug naar het artikel. Probeer dan een pop-up te maken (thickbox / lightbox) met daarin de informatie. Dit voorkomt dat de bezoeker de bestelpagina verlaat.

 

Maak het kortingcode veld en verzendknop minder opvallend. De afrekenknop valt hierdoor niet goed op. Maar die opvallend met oranje.

 

Als ik dan naar de volgende pagina ga, vallen enkele items buiten het veld (land) en het vakje "verzend registratie" (???) is niet mooi opgemaakt. Als ik dan op de leveringsvoorwaarden klik, krijg ik een melding dat deze niet ingesteld zijn.

 

Ik zelf persoonlijk vindt http://www.babyplace.nl een erg goede site. Rustig qua kleur en opmaak, en goed ingedeeld. Wellicht kan je hiervan wat inspiratie gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jaimes,

Ik kan wel grote hoeveelheden inkopen en een korting bedingen maar ben bang het dan alsnog niet kwijt te raken. Probleem is dat er niet meer aanbieders/groothandelaren zijn met deze produkten. Meestal is er maar 1 een land die het alleenrecht heeft het merk te distribueren. Al met al, best lastig dus.

Misschien moet ik alles tegen inkoopprijs + kosten wegdoen zodat ik net break-even speel om me beter in de markt te zetten. Lijkt jou dat wat?

Gr,

Rochelle

Link naar reactie
  • 0
...

Ik ben bang dat je dat niet voldoende uitstraalt. Wel in prijs, maar dat die hoge prijs door 'origineel' en 'uniek' wordt bepaald is mij na het bezoek van de site niet duidelijk.

 

 

Na het lezen van de tekst op de homepage was het mij wel duidelijk dat het niet echt een prijskrakersite is, dus voor mij zit je daarmee goed.

 

Kleinigheidje: 'kado' word ik allergisch van, zet er cadeau neer.

 

Verder heeft je site een uitstraling, kleuren- en taalgebruik die vooral vrouwen zal aanspreken. Misschien dat je mannelijke bezoekers daarmee afschrikt? Ik weet niet goed of je dat in 1 site kunt oplossen, maar misschien een 'broeder'site met dezelfde producten maar dan voor mannen?

 

Een heel ander idee is om dit soort producten via een tupperwareparty constructie te verkopen?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jaimes,

Ik kan wel grote hoeveelheden inkopen en een korting bedingen maar ben bang het dan alsnog niet kwijt te raken. Probleem is dat er niet meer aanbieders/groothandelaren zijn met deze produkten. Meestal is er maar 1 een land die het alleenrecht heeft het merk te distribueren. Al met al, best lastig dus.

Misschien moet ik alles tegen inkoopprijs + kosten wegdoen zodat ik net break-even speel om me beter in de markt te zetten. Lijkt jou dat wat?

Gr,

Rochelle

 

In bepaalde branches kan dit een goed idee zijn, maar mensen die baby en kinderartikelen kopen, gaan dit meestal niet op regelmatige basis doen. Ik zou het in ieder geval op wagen, en in grote hoeveelheden inkopen. Lijkt mij de beste manier om wat meer winst te verkrijgen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Innovatex,

 

Ik heb al behoorlijk wat artikelen afgeprijsd waaronder het bowlingsetje.

Is het eenvoudig koppelverkoop in virtuemart op te zetten? Hoe doe je dat?

 

Ik heb me nooit verdiept in virtuemart, sorry.

 

Als er niet meer gesleuteld kan worden aan de prijs moeten er andere opties gezocht worden inderdaad. Als je het alleenrecht hebt op het product kan er wellicht meer uitleg over gegeven worden. Meer foto's en/of wellicht een video. Sommige producten zijn best groot zoals de wolf maar dat blijkt niet echt vanaf de huidige foto's, misschien een foto met een baby of peuter die er mee speelt.

 

Voor een exlusief merk is het wellicht zelfs de moeite waard om een aparte site voor het merk specifiek op te zetten, ik had nu het idee dat alle producten ook wel ergens anders te krijgen zouden zijn.

 

 

BOOKZO. Maakt verhuren makkelijk! Bookzo.nl

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Hi Steven,

Wat is jouw tip om die uitstraling wel te bereiken zodat ook jij geinteresseerd zou zijn?

Ik denk dat je dan direct op de homepage duidelijk moet maken dat je exclusieve en bijzondere artikelen verkoopt. Als je op exclusief richt, dan moet je eerst de inhoud publiceren. Je kunt dan ook beter niet op je homepage adverteren met goedkope artikelen, omdat wanneer je binnenkomt met 'vanaf 6.95' en je uitkomt op meer dan 50,00 euro.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het probleem zit in de uitstraling en je prijzen.

De uitstraling is leuk, met een grappig logo. Maar de consument met groot budget zoekt misschien een wat luxere en moderne uitstraling?

 

Bij de huidige uitstraling zou ik een goedkoper assortiment verwachten.

Ik vind het persoonlijk echt een hele leuke site, ziet er goed uit. Maar ik hoor niet tot de doelgroep van het hogere segment.

Maar voel me wel aangesproken, de site nodigt wel uit om verder te kijken. Alleen jagen je prijzen me weg.

 

Ik zou me vooral richten op je doelgroep, wat leest jou potentiele klant? Wat vinden zij belangrijk, mooi?

Kijk eens naar tijdschriften die in jou doelgroep gelezen wordt?

Hoe zien die eruit? Welke sfeer? En past dat bij wat jou site nu uitstraalt?

 

Mijn ervaring met dure producten is dat het niet hard loopt, maar kopers zijn er zeker.

Ik verkoop bijv. de Dog-Box, dat is een hele dure maar ook geweldig goede vervoer-kennel voor honden.

Er is geen betere kwaliteit te krijgen dan dat, maar daar betaal je dan ook voor.

Mijn ervaring met dat product is dat 99% van de bezoekers die de pagina met deze productgroep bezoekt binnen 2 seconde ook weer weg is. Veel te duur.

Slechts een klein groepje consumenten laat zich niet afschrikken door de prijs, en een nog kleiner groepje gaat ook tot aankoop over.

 

De uitdaging is dus, de juiste bezoekers op je site krijgen en ze dan met de teksten ook nog weten te overtuigen dat dit product het geld echt waard is.

 

Als ik op jou site het verhaal van het babyvestje met streepjes lees snap ik eigenlijk niet waarom dit vestje nu zoveel beter is, en dus zoveel meer waard als bijv. een gebreid vestje van de Otto voor 19,99..

 

Het is misschien een wat rommelig verhaal geworden, ik hoop dat je er wat aan hebt.

 

Groetjes Karen

 

Link naar reactie
  • 0

De uitdaging is dus, de juiste bezoekers op je site krijgen en ze dan met de teksten ook nog weten te overtuigen dat dit product het geld echt waard is.

 

Als ik op jou site het verhaal van het babyvestje met streepjes lees snap ik eigenlijk niet waarom dit vestje nu zoveel beter is, en dus zoveel meer waard als bijv. een gebreid vestje van de Otto voor 19,99..

 

Hier heeft Karin naar mijn mening een belangrijk punt: jouw teksten. Ik heb jouw teksten ff vergeleken met die van een Duitse aanbieder: wereld van verschil:

 

voorbeeld:

http://www.boeffy.nl/Verzorging/Capuchon+badhanddoek+Olifant (geen idee waarom de link niet goed werkt ???)

http://www.nunon.de/ahoy-kapuzenhandtuch-maus-p-3266.html

 

Hier zou ik zeker naar kijken.

 

Verder zou ik nog een keer naar de kleuren van je site en de tekst onder de artikelen kijken (opmerking van Passie.). Het is inderdaad een behoorlijk drukke site (mij zou dat afschrikken). Als je je in het 'hogere' segment wilt begeven moet je site dat ook uitstralen.

 

Ik zie trouwens net dit stukje op je site: http://www.boeffy.nl/LES+DEGLINGOS/Bekijk+alle+producten.

Sorry, dat kan echt niet. En zeker niet voor de doelgroep die jij wilt aanspreken. Die mensen weten over het algemeen wel hoe ze 'Deglingos' moeten spellen. En als ze dat niet weten willen ze dat niet van jou horen ;). Als ik ik niet weet wat een 'Deglingos' is ga ik er ook geen EUR 20 voor betalen.

 

Dus: jouw producten zijn zeker leuk maar moeten nog wat beter 'verpakt' worden.

 

Succes ermee en volhouden ;)!

 

P.S.

Misschien een idee om je leveringsvoorwaarden overal duidelijk op de site te zetten. Als ik iets wil bestellen en vervolgens akkoord moet gaan met de leveringsvoorwaarden krijg ik dit onder de link:

 

You haven't configured any terms of service yet. Click here to change this text. ???

Link naar reactie
  • 0

Complimenten over de looks heb je al gehad, die hoef ik dus niet te herhalen.

 

Als branchegenoot vallen mij de volgende punten op die je wellicht kan verbeteren.

 

[*]Als je wil afrekenen krijg je als eerste optie het inloggen, het aanmaken van een account valt niet op. Wellicht haken hier veel bezoekers af. Het is tevens een goed idee om een korte privacy verklaring toe te voegen aan je pagina voor het aanmaken van een account.

[*]De kolommen links en rechts vallen veel meer op dan de inhoud er tussen in. De koppen lijken grote knoppen (te groot overigens) en wellicht is het een idee de kleuren te verzachten daarvan.

[*]

Jouw pakketten worden verstuurd in een deugdelijke kartonnen verpakking met TPG Post. De meest betrouwbare vervoerder van Nederland!
TPG bestaat al jaren niet meer, zou je moeten weten want het TNT logo prijkt duidelijk op je website (al zou ik niet weten waarom). De meest betrouwbare vervoerder zijn ze echter niet, dan denk ik meer aan UPS.

[*]Waarom kunnen mensen niet afhalen? Dat je de shop vanuit huis runt is duidelijk, daar hoef je je niet voor te schamen. Het aantal afhalers is doorgaans heel weinig maar het feit dat het kan schept meer vertrouwen.

[*]Verder denk ik dat je probleem vooral je assortiment is, of eigenlijk het gebrek aan. Je hebt zeer weinig producten en dus ook weinig keuze.

[*]Het is min of meer al genoemd maar wat doe je aan marketing? Ik zou niet goed weten hou dat voor jouw site het beste kan.

 

Eén van de eerste dingen die mij opviel is dat je bankrekening op naam staat van Soleport. Je eigen groothandel zonder producten?

 

Wellicht kan je hier wat mee. Succes verder!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat een leuke webwinkel!

 

Ik zie dat je nog geen nieuwsbrief hebt (of hij staat ergens waar ik hem niet gezien heb).

Voor webwinkels kan het vrij goed werken om een nieuwsbrief in te zetten. Niet alleen om nieuwe klanten binnen te halen, maar zeker ook om bestaande klanten terug te laten komen. Ik heb je een pdf bijgesloten waar je daarover wat meer informatie kunt halen.

 

[ik heb de commerciele links hierin ivm de regels van dit forum eruit weggehaald ]

E-mailmarketing_en_webwinkels.pdf

Link naar reactie
  • 0

Hoi Rochelle,

 

Wat een vervelend dilemma heb je: wel veel bezoekers maar haast geen verkopen! Waar ik echt op afknap, zeker bij webwinkels waarvan de prijzen al wat hoger liggen, zijn de verzendkosten die er ook nog eens bijkomen. Bij een wat duurder product vind ik het een goede service om de verzendkosten er niet nog eens apart bij te rekenen dan lijkt het een beetje alsof je het onderste uit de kan wilt halen. Toen ik begon met mijn eigen webwinkel was dat 1 van de meest voorkomende klachten in de de feedback en dat heb ik onmiddelijk aangepast.

 

Verder is het natuurlijk leuk om zo origineel te zijn met jullie mooie producten maar ik denk dat deze artikelen voor veel mensen een "ver van mijn bed" show zijn. DÉgLINgos en T'es fou louloup...persoonlijk vind ik het wel charmant maar om dan 34,95 ex verzendkosten te betalen voor een onbekend maar creatief popje is denk ik wel veelgevraagd. Misschien ligt het gewoon aan het product. Hoe zijn jullie erbij gekomen om dit te gaan verkopen? Is er al een succesvolle formule met deze merken in nederland? Zijn jullie er erg aan gebonden of is het misschien een mogelijkheid om een switch te maken naar een ander product aangezien de rest van de winkel en het aantal bezoekers al prima in orde is? Misschien loop ik erg op de zaken vooruit hoor...

 

Zijn jullie al eens op een beurs geweest? Ik kan me voorstellen dat bv de 9 mnd beurs interessant zou kunnen zijn qua potentiele kopers.

 

Een nieuwsbrief met bv kortingsacties is zeker een goed idee! Daar krijg ik ook altijd veel respons op.

 

Mag ik vragen hoe jullie aan een pagerank 4 zijn gekomen in een jaar tijd? Dat hebben jullie goed gedaan vind ik! ;)

 

Tot slot, ik ben wel van mening dat TNT post betrouwbaar overkomt. Zowel als zender als ontvanger heb ik met hen altijd het minst problemen maar goed, dat is waarschijnlijk persoonlijk.

 

Succes! groet Megan

Link naar reactie
  • 0
Het is min of meer al genoemd maar wat doe je aan marketing?
Dit is natuurlijk de hamvraag. Heb je je marketingmix zodanig opgezet zodat het meetbaar en (bij)stuurbaarder is? Je geeft aan dat je een niche wilt aanspreken van de wat beter gesitueeerden. Probeer dat eens een beetje af te kijken van anderen die zich op dezelfde doelmarkt richten, hoeft niet eens persé in dezelfde branche te zijn, maar waarmee wordt door anderen juist die doelgroep wel succesvol bereikt? Laat die gegevens doorwerken in je marketingmix en meet de resultaten, pas - indien en waar nodig - weer iets aan, meet weer de effecten, enz...

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb bij een bezoek aan de site niet meteen het idee dat hier iets voor de meer vermogenden aan wordt geprezen. Als je dit type klant wilt verleiden dan moet het veel gemakkelijker zijn om te bestellen. Ik haak af bij een 8 tal onderwerpen in het Algemene Voorwaarden menu.

Zou me bijvoorbeeld nog een speciale bezorgservice voor kunnen stellen (dus niet alleen een ander afleveradres) maar eerst de klant een handgeschreven kaart laten terugsturen nnar jou en vervolgens dioe je dat bij het kado. Bestell wellness, daar moet het om gaan bij die klanten. Daar zou je nog creatiever en meer onderscheidend in moeten zijn.

 

Maar, waarom zou dat je doelgroep zijn? Toen ik nog in loondienst was werd er geld ingezameld voor een kado onder collega's en dat liep ook snel op dat bedrag.

 

Gratis marketing die goed kan werken is in jouw geval op hyves een Boeffy pagina maken (veel jonge mensen die ook in hun vriendenkring met geboortes te maken hebben)

 

www.impactgroep.nl

Link naar reactie
  • 0

Hi Rochelle,

 

Je noemt dat je tussen de 30 en 50 unieke bezoekers hebt per dag, met een nihil conversie percentage.

 

Duik eens in de webanalytics (ik zag dat je Google Analytics gebruikt), en probeer er achter te komen waar je bezoekers op stuk lopen in het conversie proces. Als je doeltrechters hebt ingesteld is dit helemaal makkelijk. Kijk ook goed naar de pagina's die wel conversies op leveren, om best practices te identificeren.

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

 

Groeten, Rob

Internet Marketing specialist bij www.robeijgenraam.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.