• 0

Slechte verkoop

Beste KVK bezoekers,

Ik heb een webwinkel in trendy baby- en kinderartikelen (www.boeffy.nl).

Dagelijks heb ik tussen de 30 en 50 unieke bezoekers met een pagerank van 4.

De site bestaat nu ongeveer een jaar met de mogelijkheden zoals die nu bestaan (blog, gastenboek e.d.)

Vreemd genoeg staat de verkoop volledig stil en is nooit erg goed geweest.

Graag jullie ongezouten mening, alle vormen van kritiek zijn meer dan welkom.

Gr,

Rochelle

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik vind de aankleding van je site leuk, er is duidelijk met zorg aan gewerkt. Zoals anderen echter al opmerken, vind ik het geen website die direct aanzet tot kopen voor jouw doelgroep:

 

- Als ik op je site aankom is mij niet direct duidelijk wat jij me biedt, en waarom ik bij jou moet kopen. Ik zie boeffy staan, met in je logo een aantal knuffels en een baby. Dit doet me vermoeden dat je knuffels verkoopt, terwijl dit natuurlijk niet alleen zo is.

- Verder zie ik direct 3 producten staan 'BabyFEHN', 'Fou Louloup' en 'Les Déglingos'. Het eerste product doet mij om één of andere reden denken aan een ovenhandschoen, terwijl dit neem ik aan een handpop is. De andere 2 lijken mij weer knuffels, wat mijn vermoeden versterkt dat je een webshop voor knuffels hebt.

- Ik vind persoonlijk dat je pagina te vol staat met tekst. Wanneer je iemand cadeau's voor kraamvisite of een statusproduct wilt verkopen, is het over het algemeen belangrijk dat je dit mooi presenteert. Deze presentatie doet daarbij naar mijn mening veel meer dan een lap tekst.

- Tenslotte, ik heb zelf geen kinderen, maar denk dat je doelgroep met het ene product meer wordt aangesproken dan met het andere. Als je schoentjes voor 12,95 Euro verkoopt, denk ik dat dit voor vermogende mensen vrij weinig is. Dan komt een babykleedje à 34,95 Euro denk ik meer in de richting wanneer mensen merken en prestige erg belangrijk vinden.

 

Ik raad je aan om onder je logo een pakkende slogan te zetten die je doelgroep goed aanspreekt, zoals bijvoorbeeld 'Trendy en exclusieve accessoires voor 0-4 jaar'. Pak je homepage vervolgens zo in dat direct je mooiste producten worden getoond, met daarbij een aantal van jouw unique selling points die aan zullen spreken. In het geval van duurdere producten kan dat bijvoorbeeld een perfecte service of bezorging in de avond zijn. Plaats aan de linker kant tenslotte wat gebruikerservaringen, en je bent al een heel eind op weg denk ik.

 

Succes ermee!

Link naar reactie
  • 0

Met 50 bezoekers per dag kan het zijn dat dit voor een groot gedeelte bots zijn. Afhankelijk va de kwaliteit van de statistieken die je hiervoor gebruikt wordt wel of geen onderscheid gemaakt tussen echte bezoekers en robots van bijvoorbeeld Google, Yahoo (een echte spammer wat dit betreft) MSN etc etc die hun zoekindex updaten en pagina's inlezen. Ik zou dit zeker eerst goed checken, hoeveel echte bezoekers zitten er in die 50?

Link naar reactie
  • 0

Veel adviezen, hoop werk om dat uit te zoeken en te implementeren in je site voor zover je 't er mee eens bent, je hebt wat te doen :)

 

Een ding waar ik aan zat te denken;

 

Als je site en producten echt bedoeld zijn voor een "chic" publiek vind ik dat er te veel nadruk ligt op de verkoopprijs. Prijzen zijn voor mensen uit die contreien niet zo interessant, 't is misschien zelfs een beetje ongepast om gelijk met de prijs in huis te vallen. Bij de de Déglingos bijvoorbeeld som je een aantal karakters op met een omschrijving, elke omschrijving direct gevolgd door een "overmaat" aan prijs- en bestelinformatie, het schreeuwt een beetje.

 

In dit geval zou ik er (zelf) voor kiezen eerst een opsomming te geven van de karakters met een korte omschrijving die weer verwijst naar een wat uitgebreidere omschrijving en daar pas de prijs en bestelinfo vermelden. Je krijgt dan in de eerste (product)pagina een duidelijk overzicht van wat je aanbiedt, mensen zijn geprikkeld meer informatie op te vragen als ze het product interessant vinden en zien pas dan de prijs- en bestelinformatie - het ligt er dan niet zo nadrukkelijk bovenop.

Link naar reactie
  • 0

Met 50 bezoekers per dag kan het zijn dat dit voor een groot gedeelte bots zijn. Afhankelijk va de kwaliteit van de statistieken die je hiervoor gebruikt wordt wel of geen onderscheid gemaakt tussen echte bezoekers en robots van bijvoorbeeld Google, Yahoo (een echte spammer wat dit betreft) MSN etc etc die hun zoekindex updaten en pagina's inlezen. Ik zou dit zeker eerst goed checken, hoeveel echte bezoekers zitten er in die 50?

 

Google Analytics filtert als het goed is de bots weg bij de weergave van het verkeer naar je site.

Link naar reactie
  • 0

Er is al veel over gezegd. waar ik mij gewoon bij aan kan sluiten.

 

Heb zelf mijn website drie maanden actief en trek al gemiddeld 150 bezoekers per dag.

 

Hoewel kijkers geen kopers zijn heb ik toch meerdere interessante bestellingen per week.

 

Als je een analyse doet op je website, dan zie je dat je slechts werkt met vijf steekwoorden i.p.v. tussen de tien en twintig.

 

In deze steekwoorden zit geen enkele merknaam waarmee jij je wilt profileren.

 

De omschrijving is ook matig. Je kunt je aanpassingen direct gratis testen met de volgende link: http://www.metatags.nl/metatags-analyse/

 

Mijn ervaring is dat het werkt.

 

Veel succes.

De Kanjer

Link naar reactie
  • 0

Kleinigheidje: 'kado' word ik allergisch van, zet er cadeau neer.

Ik heb op dit moment geen tijd het hele topic te lezen, maar (onbewust?) zegt Fred in bovenstaande quote iets zeer waardevols! Het woord "kado" heeft een lager zoekvolume dan het woord "cadeau". Gebruik dus ook vooral de andere variant (een combinatie kan in de praktijk een breder effect hebben, twee #2 rankings zijn soms beter dan een enkele #1 ranking).

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Google Analytics filtert als het goed is de bots weg bij de weergave van het verkeer naar je site.

Klopt, GA mag als betrouwbaar gezien worden.

 

Maar 50 bezoekers per dag op een webshop is niet veel. Ik heb webshops gezien met een conversie rate van 0,05% die in hun branche toonaangevend waren. Ik kan misschien weinig zeggen over jouw branche, maar 50 bezoekers per dag zullen zelden tot 10 orders per dag leiden. De basis is dus misschien niet de conversie zelf (dat is nu toch nog niet meetbaar), maar het bereik.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Bots worden niet altijd auto uitgesloten :

http://searchengineland.com/is-googlebot-skewing-google-analytics-data-22313

 

Ik ben even vergeten wie het topic startte maar als je wilt weten of het echt aan de prijs ligt, plaats een exit survey popup en gegarandeerd dat je daar iets meer te weten komt ;)

 

Dave

Op Twitter heb ik ook soms iets 'nuttig' te vertellen :) http://twitter.com/davelorrez

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Een SNELLE reactie, reader beware:

 

Ik vind de site matig. (En, zoals andere al zeiden: het is altijd goed om naar je SEO te kijken)

 

Boeffy.nl biedt jou de mogelijkheid om veilig en gratis te betalen via iDEAL. Voordeel is tevens dat je bestelling sneller in huis is!

Geen reden om dit zo prominent te noemen. Dit hoort standaard te zijn.

 

U kunt veilig betalen via:

 

 

Zoals ik al zei, onnodig. Deze opties verwachten klanten te zien als ze gaan afrekenen.

 

 

 

Eens met anderen dat de site te druk is, en de drie kolommen te veel.

 

De navigatie onder de header zetten. Nu valt het niet op.

 

Plaatjes vind ik horen links van de tekst, niet rechts. De plaatjes zijn VEEL te klein. En ipv van dat je ze direct groter maakt in je "meer info" stukje, moet je NOG een keer klikken om ze groter te maken. En je hebt niet eens "meer info"(of heel weinig)! Maak dan ook niet zo'n link, maar gewoon dat je als je op de foto klikt dat hij groter wordt.

 

 

"Sale to Shop qualified" nog nooit van gehoord....

 

 

De algemene voorwaarden moet je uitklappen! Ik hoop toch dat het niet een heel lang stuk is. Maak er gewoon 1 tekst van die je direct ziet als je naar de algemene voorwaarden gaat. Waarom heb je trouwens deze als navigatieitem er bij staan? Normaal staat dit ergens anders ....

 

Een angst die ik altijd heb is dat het veel te duur is om te verzenden, dus dat zou ik prominenter maken.

 

Als ik je site zou ontwerpen, zou ik bijna alleen maar grote foto's gebruiken, met prijs, waar je als je over hovert een NOG grotere foto ziet en meer info.

 

Ik ben allergisch voor inloggen. Moet ik inloggen om jouw producten te kopen? Dan heb je mij al verloren. Dat is toch ook niet nodig? Het enige wat ze hoeven doen is dingen in de winkelmand te doen, en via bijv. iDeal betalen.

 

Bij het afrekenen vraag je vast hun e-mail adres, dat is normaal ook de plek waar je ze vraagt of ze belang hebben bij jouw nieuwsbrief, dat hebbende zie ik geen nut van inloggen.

 

Te veel tekst, te weinig plaatjes, te veel pagina's, te veel moeten klikken.

 

::In mijn bovenstaande stuk tekst is kwantiteit van idee-en verkozen boven stijl van presentatie. ;)

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een reactie van Boeffy na tweeënhalve week is weer meer dan welkom. Misschien is het tijd voor een HL kortingscode om wat meer omzet en actualiteit in je reviews te krijgen? Doe je überhaupt wat aan actieve promotie? Ik zou dit topic willen omdopen in slechte marketing of communicatie.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bezoekers trekken door admarkt advertenties op marktplaats is erg duur.

Mijn ervaring met ebay is ook niet geweldig.

Met een Adwords advertentie (google) heb ik zeer goede ervaringen.

Bijna zestig procent van mijn bezoekers legt het eerste kontakt via Google.

Je betaalt alleen voor de kliks die echt naar je site hebben geleid in tegenstelling tot Marktplaats

Bij marktplaats klikte slechts 15 procent door naar de site..

De kosten bij google/per klik liggen bij mij circa 50 procent lager en de CTR ligt duidelijk hoger.

Verder kan je een bezoeker direct naar een speciale pagina leiden i.pv. de homepage, dit kan bij Marktplaats niet.

 

De Kanjer

Link naar reactie
  • 0

Mijn persoonlijke mening..

 

- Je hebt weinig bezoekers en een relatief kleine doelgroep. Geen goede combinatie.

- Je verkoopt vooral duurdere producten, van goede kwaliteit. Dit zullen veel mensen liever in een echte winkel kopen.

 

Tip

 

- Verkoop artikelen uit een laag segment. Mensen die op internet kopen hebben naast gemak vaak als reden de goedkopere prijs..

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

- Je verkoopt vooral duurdere producten, van goede kwaliteit. Dit zullen veel mensen liever in een echte winkel kopen.

 

Tip

 

- Verkoop artikelen uit een laag segment. Mensen die op internet kopen hebben naast gemak vaak als reden de goedkopere prijs..

 

Sorry, maar zo algemeen gesteld kan ik het er niet mee eens zijn.

 

Wehkamp verkoopt koelkasten, televisies en andere dure producten.

 

Of iets duur is dus geen reden om het niet te kopen. Wel is het zo dat hoe duurder het product is hoe meer vertrouwen de klant in jou en in het product moet hebben. En dat heb je zelf in de hand.

 

Ik krijg bijvoorbeeld ook weleens bestellingen van x-duizend euro via de shop, dus het kan wel :)

Link naar reactie
  • 0

Hi Rochelle,

 

Het is nog niet genoemd, maar wellicht loop je vast op de vaste verkoopprijzen van je leverancier. Een "normale" winkel staat voor grote verkoopkosten, dus zijn grote marges noordzakelijk. Een webwinkel staat voor veel minder kosten en kan dus op prijs concurreren (consument verwacht dat min of meer ook). Als dat niet mag van de leverancier, vanwege zijn dealerstrategie of iets dergelijks, heb je een dilemma. Bovendien is het lastig omdat je nog helemaal geen verkopen hebt en de grotere marge dus meer dan welkom is....

 

Mijn idee zou zijn om er een concurrerend (populair ding, dat bezoekers trekt) produkt bij te nemen en testen of dat wel verkoopt. Dit gaat natuurlijk ten koste van je dure produkt, maargoed slechter dan bar weinig kan het niet worden, toch?

 

Nog een tip van heel andere aard: HL is beslist niet anoniem en alles wat hier geschreven wordt is heel goed terug te vinden op het net. Een potentiële koper die googelt om te weten te komen wie je bent, zou maarzo deze hele draad kunnen lezen. ;)

 

Succes!

Henk de Greef.

 

Link naar reactie
  • 0

Helaas weer iemand die er vanuit gaat dat de winkelier grote verkoopkosten heeft en iemand met een webwinkel niet.

 

Deze redenering horen vaak zij die op de markt staan ook. Deze hebben ook andere kosten als een winkelier maar daarom niet altijd belangrijk minder.

 

Wil je slagen op het web zal je op een andere manier aan verkooppromotie moeten doen als een winkelier en dat kost al gauw veel geld. Alleen goedkope links maken zal niet tot veel omzet leiden. Alleen investeren in promotie op plaatsen waar je jouw doelgroep kan bereiken en dat kost vaak geld. D an moet je concurreren met ander aanbieders met dezelfde artikelen. Alleen marge verkrappen zal al gauw niet blijken te werken omdat de benodigde gelden voor promotie niet voldoende meer worden gegenereerd.

De Kanjer

Link naar reactie
  • 0

Vraag aan TS: wat verkoop je? Kun je dat in één zin uitleggen?

 

Frans verkoopt bijvoorbeeld lockers vanuit zijn lockershop, dat is klip-en-klaar. Voor jouw winkel in kinderartikelen (waar is het assortiment hardwaren en kleding op samengesteld?) is dat minder makkelijk uit te leggen.

 

Je hebt honderden concurrenten (waaronder http://www.boeffies.nl/), waarbij je slappe (naam)keuze je denk ik parten speelt. Zoals eerder gesteld is mijn idee dat je op het vlak van marketing en communicatie van je bestaan en samenstelling van het assortiment winst kunt behalen.

 

Weekendgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Mijn persoonlijke mening..

 

- Je verkoopt vooral duurdere producten, van goede kwaliteit. Dit zullen veel mensen liever in een echte winkel kopen.

 

Tip

 

- Verkoop artikelen uit een laag segment. Mensen die op internet kopen hebben naast gemak vaak als reden de goedkopere prijs..

 

Succes!

 

Ook ik kan me hier niet vinden, uit ervaring met 2 eerdere webshops weet ik dat het geen probleem is om dure producten te verkopen. Ik ben zelf geen potentiële klant (geen kinderen) maar als ik je site bekijk wordt ik veel te veel afgeleid door van alles waar ik, in eerste instantie, helemaal geen interesse in heb. Dat is jammer want ik zie wel dat er aandacht is gegeven aan de vormgeving.

 

Om een paar voorbeelden te noemen:

 

1. De kleurstelling

Dat paars past misschien wel bij de 'baby beleving', als zoiets bestaat, je klanten zijn echter volwassen mensen, persoonlijk vind ik het een te schreeuwerige kleur om op websites te gebruiken, zeker in deze hoeveelheid. Het geel kan wel goed, combineren met bijvoorbeeld grijs (of veel minder paars) en je krijgt meteen een rustigere en professionelere uitstraling.

 

2. Overbodige informatie

Maak maximaal ruimte op de voorpagina van je website voor je producten met het beste beeldmateriaal dat je kan produceren. Schoon de website op van overbodige informatie. De menu items 'algemene voorwaarden', 'wie zijn wij' en 'contact' kun je onder één link in de top navigatie kwijt genaamd 'info', het is wel belangrijke info maar komt op de tweede plaats.

 

Of ik iets in mijn winkelwagentje heb interesseert me niet, zeker niet als ik net op de homepage kom, laat dit pas zien als ik iets in mij winkelwagentje heb gedaan, en dat mag ook in een klein kadertje rechtsboven aan de pagina of zo. Ook heb ik geen behoefte om in te loggen, iets dergelijks verwacht ik pas als ik mijn bestelling wil afronden. Een simpel linkje 'login' of 'account' voldoet ook.

 

En bij iedere zichzelf respecterende web-winkelier kun je met allerlei betaalmethodes afrekenen, die info hoef ik dus niet meteen te weten maar pas bij het afrekenen.

 

De zoekfunctie in het linker menu zal bij deze site volgens mij nooit gebruikt worden en kan je dus beter weghalen.

 

Ik had pas na 5 minuten door dat er onder de 'iDeal' info nog een heleboel staat waaronder 'Hieronder vind je alvast een impressie van ons assortiment', dit soort informatie moet volgens mij gewoon meteen zichtbaar zijn...

 

Disclaimer: ;D

Ik heb ook even wat concurrerende websites bekeken uit het buitenland en ik moet zeggen dat ze er allemaal even slecht uit zien, het is dus duidelijk gewoon niet mijn ding...

Link naar reactie
  • 0

Dames willen graag rommelen en grabbelen. Dus maak eens een grabbelbak in je site waar je de aanbiedingen in gooit. Dan kan met een rad van avontuur of zo. Ziet er best leuk uit. Meestal zoeken ze een cadeau. En ze hebben zelf geen idee. Dus maak dan een Rad van Avontuur in de trend van Cadeautips. Eenmaal erop clicken en er verschijnt een aanbieding voor een cadeau.

Je kunt ook een waslijn maken die voorbij komt. Dan kunnen ze hun cadeau eraf plukken. ;)

 

M.a.w. verzin eens iets speels. De meeste dames willen best wel eens wat anders en daar kun je mooi op inspelen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.