• 0

Importeren van Games met FedEx

Ik heb de importeur hierover gesproken en ik heb het volgende probleem waar ik niet helemaal aan uit kom. Ik ga binnekort (1-2 weken) 100-200 games bestellen allemaal verschillende titels met leuke prijzen, omgerekend zo'n €38.50 per spel schat ik. Nu geeft de leverancier (USA) aan dat hij zonder VAT verstuurd dus zonder BTW. Wel geeft hij aan dat het zo kan zijn dat FedEx kosten berekent. FedEx heb ik hierover gebeld maar de beste man aan de lijn snapte er weinig van en kon mij geen duidelijk antwoord geven wat ik opzich vreemd vind.

 

Stel ik koop 1 spel voor €38.50 in hoe zit het nu met de BTW en wat zijn de ervaringen met FedEx met eventuele transactiekosten of iets dergelijks? Ik kan hier namelijk moeilijk iets over vinden op hun website.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Alle pakjes / paketten gaann via de douane.

Bij invoer betaal je (dit is niet 1 game voor privé gebruik) Invoerrechten indien van toepassing en 19 procent btw.

Dit moet je aan de deur afrekenen bij de bezorger van FedEx, tenzij je een account hebt bij hen.

 

 

Ik heb de importeur hierover gesproken en ik heb het volgende probleem waar ik niet helemaal aan uit kom. Ik ga binnekort (1-2 weken) 100-200 games bestellen allemaal verschillende titels met leuke prijzen, omgerekend zo'n €38.50 per spel schat ik. Nu geeft de leverancier (USA) aan dat hij zonder VAT verstuurd dus zonder BTW. Wel geeft hij aan dat het zo kan zijn dat FedEx kosten berekent. FedEx heb ik hierover gebeld maar de beste man aan de lijn snapte er weinig van en kon mij geen duidelijk antwoord geven wat ik opzich vreemd vind.

 

Stel ik koop 1 spel voor €38.50 in hoe zit het nu met de BTW en wat zijn de ervaringen met FedEx met eventuele transactiekosten of iets dergelijks? Ik kan hier namelijk moeilijk iets over vinden op hun website.

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

Link naar reactie
  • 0

Je betaalt gewoon BTW over de totale waarde inclusief de verzend- en eventuele verzekeringskosten. Voor zover ik weet zitten er geen extra heffingen op software. FedEx rekent met je af. Als je ondernemer bent kan je de BTW weer als voorbelasting af trekken dus netto kost dat niets.

 

Heb je er ook rekening mee gehouden dat sommige (of de meeste??) spellen regio gebonden zijn?

Link naar reactie
  • 0

Off-topic, maar antwoord op bovenstaande vragen:

 

Tegenwoordig is een groot aantal games gelukkig gewoon regiovrij. Dit houdt in dat de PAL/NTSC/NTSCJ versies één en dezelfde versie zijn feitelijk.

 

Overigens kan je vrij gemakkelijk opzoeken of games regiovrij zijn, hiervoor zijn verschillende lijsten op het internet te vinden. Ik gebruik zelf deze wel eens: http://www.play-asia.com/paOS-00-3-xbox360_compatibility_guide-49-en.html

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.