Een tijd geleden heb ik een BV overgenomen met alle activa en passiva. Er zou ook een rekening worden overgenomen, en dit is tijdig doorgegeven aan de bank. De rekening is toen geblokkeerd voor alle uitgaande geldstromen, zodat alle formaliteiten zouden worden afgewikkeld. Alleen is er tussen de formaliteiten door toch een betaling verricht door de oude eigenaar. Nadat ik de bank hierop aangesproken heb, zeiden ze dat ik maar naar de rechter moet stappen om mijn gelijk te krijgen, want ten tijde van de betaling was ik nog niet ingeschreven als gemachtigde van de rekening....maar de BV stond wel op mijn naam ?
Kan iemand mij nu uitleggen hoe deze casus het beste aangepakt kan worden ? Naar mijn mening mocht deze afschrijving niet plaatsvinden. Bank trekt zich terug en......
wat kan ik nu het beste doen ?
(Edit door moderator: even de titel wat verduidelijkt)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Cijfers
Cijfers
Beste HL'ers
Een tijd geleden heb ik een BV overgenomen met alle activa en passiva. Er zou ook een rekening worden overgenomen, en dit is tijdig doorgegeven aan de bank. De rekening is toen geblokkeerd voor alle uitgaande geldstromen, zodat alle formaliteiten zouden worden afgewikkeld. Alleen is er tussen de formaliteiten door toch een betaling verricht door de oude eigenaar. Nadat ik de bank hierop aangesproken heb, zeiden ze dat ik maar naar de rechter moet stappen om mijn gelijk te krijgen, want ten tijde van de betaling was ik nog niet ingeschreven als gemachtigde van de rekening....maar de BV stond wel op mijn naam ?
Kan iemand mij nu uitleggen hoe deze casus het beste aangepakt kan worden ? Naar mijn mening mocht deze afschrijving niet plaatsvinden. Bank trekt zich terug en......
wat kan ik nu het beste doen ?
(Edit door moderator: even de titel wat verduidelijkt)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25266-oud-eigenaar-van-door-mij-overgenomen-bv-betaalt-via-geblokkeerde-bankrekening/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag