• 0

MVO en de Crisis

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben pas voor mezelf begonnen en had me van begin af aan voorgenomen ook 'goed' te beginnen. Dus ook mvo. Dat is voor mij nog kleinschalig maar wel relevant; dus dat zijn bijvoorbeeld spaarlampen, biologisch verantwoorde lunchpakketjes en een energiezuinige auto. Het een en ander kost mij in eerste instantie nog veel geld. Meer dan als ik niet mvo. Nu het gaat om toch in deze tijden het hoofd boven water te houden overweeg ik om minder kosten te maken door mijn mvo-voornemens een beetje los te laten. Dat zie ik ook bij collega ZZP'ers om mij heen. Naast dat gemak vaak ook een grote rol speelt. Ik ben eigenlijk op zoek naar een middenweg, zodat ik toch geld bespaar en maatschappelijk verantwoord kan ondernemen.

Link naar reactie
  • 1

[*]Spaarlampen zijn op termijn voordeliger dus dat is een goede actie

[*]De duurzame auto kent minder bijtelling, dus ook per definitie goed voor je portomonee en MVO bijdrage (afgezien van de Prius die NIET mvo is), ga over op het nieuwe rijden bijvoorbeeld (eerdere schakelen, uitrollen etc)

[*]Je kan niet of minder of dubbelzijdig gaan printen

[*]Offertes of rapporten etc etc niet versturen via post maar als PDF

[*]Digitaal factureren

[*]Licht uit overdag indien mogelijk

[*]Verwarming een graadje lager

[*]Meer teleconferencen/video conferencen

[*]Meer flexwerken (niet in de file gaan zitten, maar buiten de spits om afspraken maken)

[*]Je kan rekening houden met de producten die je zelf inkoopt of die duurzaam zijn (van kleding tot voeding er is van alles te bedenken)

[*]Minuut minder douchen (ja hoor zegt ie, maar idd een minuttje minder douchen)

 

etc etc

www.mkbduurzaam.nl de informatie site om concreet met Duurzaam Ondernemen te beginnen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.