• 0

O.a. een onuitvoerbaar vonnis!

Beste mensen,

 

Ik heb te maken met een onuitvoerbaar vonnis. Wat voorheen het Octrooi Centrum Nederland was en nu is samengevoegd bij Agenschap NL,heeft dat bij brief -en bij hoge uitzondering- voor mij op papier gezet. Met dank aan mr. Witteman.

 

Deze verklaring heb ik intussen al jaren in mijn bezit. Vanzelfsprekend heb ik deze verklaring in al mijn juridische procedures ingebracht en ook heb ik het Ministerie van Economische Zaken als getuige willen horen. Mijn probleem doet zich voor dat de rechtspraak te Den Bosch, u leest het goed, niets van dit alles wil weten.

U weet wel, de rechtspraak te Den Bosch waar o.a. ook onbevoegde rechters rondlopen.

 

Het probleem doet zich o.a. voor dat men bij de rechtspraak te Den Bosch niet weet hoe een octrooi van eigenaar dient te veranderen.

Ik ben namelijk veroordeeld om een octrooi over te schrijven zodanig dat een niet zijnde procespartij de gerechtigde van mijn octrooi zal worden.

 

Iets overschrijven is een eenzijdige rechtshandeling en daarnaast kan men een octrooi niet overschrijven slechts overdragen middels een akte. Daarbij moet dan de houder van het octrooi tekenen voor afstand en de verkrijgende partij moet tekenen voor aanname.

De verkrijgende partij is echter geen procespartij, u leest het goed. Terecht vraagt u zich af: "Wie had die vordering dan moeten indienen?"

 

Daarnaast heb ik te maken met rechters in Den Bosch die niet schijnen te begrijpen dat een octrooi licentie niet behoeft te worden ingeschreven in het octrooi register daar slechts de inschrijving van een octrooi licentie betrekking heeft op derdenwerking.

Ik ben echter wel veroordeeld in een enkelvoudig vonnis omdat ik de octrooi licentie niet kon aantonen.

 

De rechtspraak te Den Bosch wil natuurlijk ook niets weten van het feit dat zij uberhaupt niet bevoegd is om octrooi geschillen in behandeling te mogen nemen.

De wettelijke bepaalde bevoegdheid inzake octrooigeschillen is voor behouden aan de rechtspraak te 's-Gravenhage. In mijn zaak wordt een octrooi gevorderd, dus een octrooi zaak.

 

Daarnaast is de rechtspraak te Den Bosch vergeten om de dwangsommen te bespreken. Er was namelijk 10 dagen a €2000,- gevorderd tegen mij. Een simpel sommetje leert mij dat dat in ieder geval nooit €248.000,- kan zijn zoals ik ze nu heb!

Dat betekend dat ik met vrouw en kids het huis uit moet.

 

Volgende week draait mijn proces tegen de Staat. Ik beroep me o.a. op art.6 EVRM dat ik geen eerlijk proces heb gehad aangezien het Octrooi Centrum Nederland nooit en te nimmer is gehoord in deze, noch is haar verklaring in behandeling genomen.

Daarnaast beroep ik me op art.42 Rechtspositie Rechterlijke Ambtenaren. Volgens deze wet kun je de Staat verantwoordelijk houden voor falende rechters, je moet wel aan kunnen tonen dat er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid. Dit is echter onmogelijk dus kom ik met vonnissen van het Europese Hof die die bepalingen, opzet of bewuste roekeloosheid, van tafel veegt.

 

Graag zou ik deze redactie al mijn feiten voor willen leggen, incluis de dagvaarding en de pleitnota in de zaak die volgende week gaat draaien.

Indien gewenst zou ik gaarne naar Den Haag willen komen om alles te overhandigen. Ik schreeuw om aandacht voor mijn zaak in de hoop dat deze redactie wat bekendheid kan gaan geven aan het gebeurde. Niemand durft iets te ondernemen tegen die oude zwarte raven in hun ivoren torentjes.

 

Middels schrijven aan Hirsch Balin en Balkenellende werd ik niet veel wijzer. Zij doen liever hun hoofdjes in het zand steken. Hun reacties waren dat ik maar naar de huisarts moest gaan en pillen moest gaan slikken. De verklaring van het Octrooi Centrum Nederland had ik notabene als bijlage gevoegd.

 

Het ironische is dat criminelen in Den Bosch met enige regelmaat gratis en zonder daar zelf moeite voor te doen een nieuw proces krijgen vanwege bijzondere situaties.

Ik, ondernemer en braaf belasting betalend, ben de sigaar met een onuitvoerbaar vonnis.

 

Met vriendelijke groet,

 

MS43

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Allereerst succes met de afwikkeling.

 

Daarnaast ben ik wel benieuwd naar de reden waarom de Rechtbank heeft geoordeeld dat het octrooi moet worden overgedragen/overgeschreven.

Wat is het conflict? Dat zou de achtergrond van het verhaal iets duidelijker maken.

 

Gr.

Johan

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit mij bij de voorgaande posts aan. Behalve dat MS 43 een probleem c.q. een klacht heeft is het voor mij niet duidelijk waar wat de achtergrond is en waarom MS 43 zich benadeeld voelt. We kunnen hier dunnetjes overdoen wat in de rechtbank besproken behoort te worden, maar daarvoor is wel een korte, duidelijke beschijving nodig van de uitgangspositie van MS 43 en de grieven van de wederpartij. Zonder die informatie kan er geen zinnige discussie worden gevoerd en kan ik alleen maar afsluiten met de dooddoener:

 

Wanneer je het als procespartij niet eens bent met een vonnis dan staat daar de geeigende rechtsmiddelen voor open, beroep etc..

 

Dit topic wordt dan ook tot nader order gesloten. Topicstarter (MS43) of wie verder een zinvolle bijdrage aan deze draad kan geven kunnen zich richten tot de moderators en in overleg wordt besloten tot het heropenen van dit topic.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.