• 0

Voetbalshirts

Beste Mensen,

 

Reeds hebben een vriend en ik, wat gezocht om voetbalshirts vanuit China in te kopen. We hebben wat besteld en wat in de vriendenkring verkocht en mensen zijn over de kwaliteit en prijs te spreken. Nu is mijn vraag, als ik vermeld dat het om replica voetbalshirts gaat, die bijna niet van echt te zijn onderscheiden, mag ik ze dan verkopen in bijvoorbeeld een webwinkel? Of is dit dan alsnog inbreuk op verschillende rechten?

 

In afwachting van uw reactie,

 

Keva10

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je geeft het antwoord zelf al.

 

Beste Mensen,

Je geeft het antwoord zelf al.

*

Reeds hebben een vriend en ik, wat gezocht om voetbalshirts vanuit China in te kopen. We hebben wat besteld en wat in de vriendenkring verkocht en mensen zijn over de kwaliteit en prijs te spreken. Nu is mijn vraag, als ik vermeld dat het om replica voetbalshirts gaat, die bijna niet van echt te zijn onderscheiden, mag ik ze dan verkopen in bijvoorbeeld een webwinkel? Of is dit dan alsnog inbreuk op verschillende rechten?

 

In afwachting van uw reactie,

 

Keva10

 

 

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

Link naar reactie
  • 0

of ze zijn er door geslipt. niet elke container met fake artikelen wordt onderschept.

verder eigenlijk geen idee hoe dat zou kunnen.

 

Even tussendoor hoor, Aktiesport verkoopt zeer regelmatig replica's hoe zit dit dan? De kwaliteit daar is vaak bedroevend trouwens.

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

Link naar reactie
  • 0

 

De reden daarvan is dat Adidas, Nike etc de voetbalshirts die ze uitbrengen ook Replicashirts noemen, omdat alleen de shirts die de voetballers dragen in dit geval 'echt' zijn.

 

Dit zijn dus wel originele shirts, maar met de naam replica. De shirts uit China zijn geen replica in dit geval, maar gewoon namaak. Zoals bijna alles wat daar tegenwoordig vandaan komt ;)

Link naar reactie
  • 0

je kan natuurlijk altijd bellen, niet geschoten is altijd mis.

de kans is wel groot dat ze werken met 'geselecteerde verkooppunten' of dealerschappen of een andere constructie die daar op lijkt, dan kan je erop rekenen dat je of helemaal niet kan bestellen, of je betaalt een dusdanige hoge prijs dat er te weinig marge voor je overblijft.

 

Succes!

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

je kunt ze verkopen in uw winkel, maar je moet mensen laten weten dat ze replica, niet echt

 

Nou Norbert, volgens mij kan deze ook wel in je top-10 'meest-gedateerde-topic-kick'...;)

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.