• 0

Belastingaangifte 2009 uitbesteden of niet?

Dit is de eerste aangifte die ik moet doen, de aangifte over 2009.

Ik heb echter nog nooit eerder een aangifte gedaan, maar vraag me af of ik hiervoor iemand moet inhuren.

 

Echter punt waar ik mee zit, heb nog niets gekocht 'op de zaak' en tevens nog geen inkomsten gehad.

In deze situatie vermoed ik dat ik het nog wel zelf zou kunnen.

 

Mijn vraag is;

Raden jullie mij aan in deze fase al in zee te gaan met iemand die de aangifte voor mij kan doen,

Of raden jullie mij het de eerste keer zelf te proberen, ik heb n.l. nog geen inkomsten of kosten gemaakt.

 

Dennis

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit is de eerste aangifte die ik moet doen, de aangifte over 2009.

Ik heb echter nog nooit eerder een aangifte gedaan, maar vraag me af of ik hiervoor iemand moet inhuren.

 

Echter punt waar ik mee zit, heb nog niets gekocht 'op de zaak' en tevens nog geen inkomsten gehad.

In deze situatie vermoed ik dat ik het nog wel zelf zou kunnen.

 

Mijn vraag is;

Raden jullie mij aan in deze fase al in zee te gaan met iemand die de aangifte voor mij kan doen,

Of raden jullie mij het de eerste keer zelf te proberen, ik heb n.l. nog geen inkomsten of kosten gemaakt.

 

Dennis

 

Als je helemaal niets in je zaak hebt gedaan dan is het weinig anders dan een gewone aangifte. Maar mijn ervaring is dat het altijd handig is om samen met iemand de aangifte even door te lopen. Daarnaast kan het altijd handig zijn als hij/zij nog verdere tips heeft waarop je in het vervolg kan besparen. De vraag is ook of je het zelf wil doen, heeft wel als gevolg dat je de regelgeving enigszins moet bijhouden en je er in moet verdiepen. Kost tijd en energie die je wellicht liever ergens anders aan besteedt?

 

Voordeel van als je het samen met iemand doet, dat je het in het vervolg wellicht helemaal zelf kunt, op deze manier blijven de kosten onder controle en haal je toch het maximale uit de aangifte. Win-Win?

Link naar reactie
  • 0

ik heb n.l. nog geen inkomsten of kosten gemaakt.

 

Sta je niet ingeschreven bij de KvK? Dat kost namelijk al geld en zijn vaak je eerste kosten.

 

Ja, hierbij sta ik wel ingeschreven.

Daar was ik niet van op de hoogte dat deze ook aftrekbaar waren.

 

Kosten van de kamer van koophandel zijn inderdaad ook aftrekbaar. Bijna alles wat zakelijk nut heeft is aftrekbaar als zakelijke kosten. Voor dit soort punten is het inderdaad wel zinnig om even advies in te winnen, of jezelf goed in te lezen op higherlevel en bijvoorbeeld de site van de belastingdienst.

Link naar reactie
  • 0

Dit is de eerste aangifte die ik moet doen, de aangifte over 2009.

Ik heb echter nog nooit eerder een aangifte gedaan, maar vraag me af of ik hiervoor iemand moet inhuren.

 

Echter punt waar ik mee zit, heb nog niets gekocht 'op de zaak' en tevens nog geen inkomsten gehad.

In deze situatie vermoed ik dat ik het nog wel zelf zou kunnen.

 

Mijn vraag is;

Raden jullie mij aan in deze fase al in zee te gaan met iemand die de aangifte voor mij kan doen,

Of raden jullie mij het de eerste keer zelf te proberen, ik heb n.l. nog geen inkomsten of kosten gemaakt.

 

Dennis

 

Als je helemaal niets in je zaak hebt gedaan dan is het weinig anders dan een gewone aangifte. Maar mijn ervaring is dat het altijd handig is om samen met iemand de aangifte even door te lopen. Daarnaast kan het altijd handig zijn als hij/zij nog verdere tips heeft waarop je in het vervolg kan besparen. De vraag is ook of je het zelf wil doen, heeft wel als gevolg dat je de regelgeving enigszins moet bijhouden en je er in moet verdiepen. Kost tijd en energie die je wellicht liever ergens anders aan besteedt?

 

Voordeel van als je het samen met iemand doet, dat je het in het vervolg wellicht helemaal zelf kunt, op deze manier blijven de kosten onder controle en haal je toch het maximale uit de aangifte. Win-Win?

 

Het zou erg fijn zijn als ik iemand kan vinden die me hierbij zou willen assisteren,

Als ik het eenmaal gezien heb kan ik nog altijd kijken of het voor mij is weggelegd ja of nee.

Uiteraard bespaart dit ook weer kosten, en als beginnend ondernemer bespaar ik natuurlijk graag waar mogelijk.

 

Als iemand wat leesvoer heeft om me in te lezen houd ik me aanbevolen,

Ik ga in ieder geval even op het forum zoeken.

Link naar reactie
  • 1

Het zou erg fijn zijn als ik iemand kan vinden die me hierbij zou willen assisteren,

Als ik het eenmaal gezien heb kan ik nog altijd kijken of het voor mij is weggelegd ja of nee.

Uiteraard bespaart dit ook weer kosten, en als beginnend ondernemer bespaar ik natuurlijk graag waar mogelijk.

 

Als iemand wat leesvoer heeft om me in te lezen houd ik me aanbevolen,

Ik ga in ieder geval even op het forum zoeken.

 

Wellicht heb je iets aan het handboek ondernemer van de belastingdienst? Te vinden via de volgende link

Link naar reactie
  • 0

ik heb n.l. nog geen inkomsten of kosten gemaakt.

 

Sta je niet ingeschreven bij de KvK? Dat kost namelijk al geld en zijn vaak je eerste kosten.

 

Ja, hierbij sta ik wel ingeschreven.

Daar was ik niet van op de hoogte dat deze ook aftrekbaar waren.

Dan is dit direct het bewijs dat het in ieder geval nuttig is om er door een derde naar te laten kijken. Afhankelijk van wanneer je bent ingeschreven, kan het handig zijn om de kosten naar volgend jaar door te schuiven.

Er zijn voldoende administratiekantoren/belastingadviseurs die je hierbij kunnen helpen.

Succes.

Marije

Marije Miggiels

ZaakM, Zelfstandig Administratie Advies Kantoor Miggiels te Den Bosch

Uw bedrijfsmatige administratie goed geregeld!

http://www.zaakm.nl

Link naar reactie
  • 0

[

Ja, hierbij sta ik wel ingeschreven.

Daar was ik niet van op de hoogte dat deze ook aftrekbaar waren.

 

Goede middag Dennis.

 

Met deze opmerking maak je duidelijk dat het niet onverstandig is om iemand anders naar de aangifte te laten kijken.

Er zijn wellicht al meer "aanloop" kosten die aftrekbaar zijn en waar jij niet aan denkt.

 

De meeste administratiekantoren kunnen je daarbij helpen en er zijn er zeker ook die je graag laten zien wat je allemaal zelf kunt doen.

 

Succes

 

Jan van Nistelrooij

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.