• 0

reclame op bedrijfswagen

Hoi,

Ik ben samen met iemand bezig een bedrijf te starten.

Nu sprak ik met iemand over een bedrijfswagen en wat je erop gaat zetten.

 

We willen een wasserij voor werkkleding opzetten.

Ga je dit duidelijk op je vrachtwagen zetten of in je bedrijfsnaam laten uitkomen?

 

Ik kan me voorstellen dat sommige bedrijven er niet op zitten te wachten dat de buitenwereld ziet dat er vuile was opgehaald wordt.

 

De meeste prospects zullen we persoonlijk benaderen en vraag me dus ook af of er veel bedrijven zijn die je gaan benaderen doordat ze reclame op je bus zien staan. Evt met een website of telefoonnummer.

 

Dus wel of geen reclame op de vrachtwagen.

Graag jullie reacties

 

Alvast bedankt

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Veel bedrijven hangen de vuile was liever niet buiten, reden te meer om 't te laten ophalen :).

 

Maar zonder gekheid, gewoon doen, maar, misschien evident; wel zorgen dat de auto altijd spic en span is.

 

Misschien kan je wel iets bijzonders proberen te bedenken (reclame op de auto), iets wat een glimlach oproept als mensen 't zien. Ik zag laatst een slogan op een kapperszaak; "wij kappen waar anderen stoppen" of iets van die strekking.

Link naar reactie
  • 0

Een bedrijfswage reklame kost een paar honderd euro. Een advertentie in een lokaal suffertje ben je meer aan kwijt, en dit gooit iedereen na een paar dagen in de oud papierbak. De bedrijfswagen rijdt dan nog vrolijk rond. Doen dus.

Link naar reactie
  • 0

Ik snap je terughoudendheid, maar ik zou het zeker doen. O.a. om de redenen zoals andere al melden. Maar jouw empathische gedachtegang is misschien wel goed voor de manier hoe je de boodschap daadwerkelijk wil overbrengen.

 

Even naar mijn mening:

Slecht voorbeeld:

Vuile zooi maken wij weer mooi

tel 12321212 www.troepopruimers.nl

 

Goed voorbeeld

reinigingsbedrijf Zonneschijn, fris en fijn voor bedrijven die dat zijn!

tel 12112131212 www.zonneschijn.nl

 

Micha

 

ps HL maakt automatisch linkjes. Dit was niet mijn bedoeling en ik heb dus ook geen belang bij deze voorbeelden....

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Ik zou me als bedrijf niet schamen als mijn vuile was wordt opgehaald door een professioneel bedrijf met eigen vrachtwagens. Gewoon doen lijkt me.

 

Als je doelgroep zich bevindt in bijvoorbeeld 1 stad is het ook nog eens goed voor je naamsbekendheid als mensen je af en toe langs zien rijden.

Slite doet aan design en internet. Kijk op www.slite.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook positieve ervaringen met mijn auto belettering. Ik heb het laten ontwerpen en bestickeren en ben er erg tevreden mee. Ik merk dat mensen stil staan bij mijn auto en blijven kijken, dat ze in het verkeer die auto uitgebreid aan het bekijken zijn en krijg regelmatig een praatje als ik ergens parkeer.

 

Waar je wel even over na moet denken voordat je deze investering doet: blijf je de auto die je nu gebruikt altijd bedrijfsmatig gebruiken?

 

Ik denk zeker niet dat klanten het erg vinden. Het komt juist professioneel over.

www.vioolspelen.nl

http://twitter.com/ZlataBrouwer

www.zlatabrouwer.com

Link naar reactie
  • 0

Beletteren die handel. Natuurlijk.

Waar het om gaat is niet of je het moet doen, maar hoe.

 

Autobelettering is een vak apart. Dan bedoel ik niet het fysieke plakwerk (wat overigens ook een vak apart is) maar de kunst om in een flits een opvallende presentatie te verzorgen. Suffe beelden en teksten dragen niks bij, maar ze schaden ook niet snel.

 

Kreten en beelden die worden onthouden zijn het mooist omdat mensen ze wel onthouden. Het gaat per slotte maar om één ding en dat is opvallen. Nadeel daarvan is weer dat ze soms controversieel worden en dat dat niet altijd positief uitpakt. Zorg in ieder geval dat ze een logisch onderdeel zijn van wat je verder op communicatiegebied doet. Zoek beeld en tekst die je ook in advertenties gebruikt, of op je website. Ben je brutaal, laat dat dan overal zien. Ben je correct, demonstreer dat dan overal en altijd.

 

Laat je auto niet bungelen, alleen maar omdat het een auto is. Zomaar een losse kreet verzinnen is daarom wel leuk, maar niet zinvol. Integendeel,het kan contraproductief werken.

 

Uw vuile was buiten hangen? Doe het discreet bij ons!

 

@ Herman:

Een bedrijfswage reklame kost een paar honderd euro. Een advertentie in een lokaal suffertje ben je meer aan kwijt, en dit gooit iedereen na een paar dagen in de oud papierbak. De bedrijfswagen rijdt dan nog vrolijk rond. Doen dus.

 

Dat zijn twee totaal verschillende grootheden die je noot met elkaar kunt vergelijken.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.